مدیر عامل شمسا خبر داد؛

اعزام ۱۰ میلیون ایرانی به عتبات در ۹ سال اخیر مدیر عامل شمسا خبر داد؛

اعزام ۱۰ میلیون ایرانی به عتبات در ۹ سال اخیر مدیر عامل شمسا خبر داد؛

اعزام ۱۰ میلیون ایرانی به عتبات در ۹ سال اخیر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مدیر عامل شمسا خبر داد؛

اعزام ۱۰ میلیون ایرانی به عتبات در ۹ سال اخیر مدیر عامل شمسا خبر داد؛

اعزام ۱۰ میلیون ایرانی به عتبات در ۹ سال اخیر مدیر عامل شمسا خبر داد؛

اعزام ۱۰ میلیون ایرانی به عتبات در ۹ سال اخیر مدیر عامل شمسا خبر داد؛

اعزام ۱۰ میلیون ایرانی به عتبات در ۹ سال اخیر مدیر عامل شمسا خبر داد؛

اعزام ۱۰ میلیون ایرانی به عتبات در ۹ سال اخیر
مدیر عامل شمسا خبر داد؛

اعزام ۱۰ میلیون ایرانی به عتبات در ۹ سال اخیر

مدیر عامل شمسا از اعزام بیش از ۱۰ میلیون زائر ایرانی به عتبات عالیات در طی حدود ۹ سال اخیر خبر داد و اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده طی سال‌های اخیر، این شرکت بیش از یک میلیون نفر را ساماندهی و در قالب گروه‌های ۴۰ نفر اعزام کرده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، سيد ابوالحسن رضوي، مدير عامل شركت شمسا به سابقه تاسيس شركت «شمسا» پرداخت و گفت: اعزام زائر به عتبات در دهه اول و دوم انقلاب متوقف شده بود، اما پس از اين زمان، تصميم بر آن شد كه شركت «نسيم صبح» در همكاري با يك شركت عراقي، اعزام و ارائه خدمات به زائران را به عتبات برعهده گيرد.
وي ادامه داد: پس از فروپاشي حكومت بعثي عراق و سرنگوني صدام، ابتدا رويكرد اين بود كه شركت‌هاي داراي مجوز، اعزام زوار را انجام دهند، اما به خاطر مشكلات پيش آمده، در سال ۱۳۸۴ تصميم گرفته شد كه به منظور تامين امنيت و نيز ارائه خدمت بهتر به زائران يك شركت مركزي به نمايندگي و نظارت سازمان حج و زيارت متشكل از ۱۴۰۰ شركت مجوزدار و قانوني تحت پوشش شركت مركزي سراسري به عنوان شمسا شكل بگيرد.
رضوي افزود: اعزام زائران به عتبات تابع تقاضا است و شمسا قصد دارد به هر تعداد تقاضا رسيدگي كند و از زمان تاسيس شركت - حدود ۹ سال پيش - تاكنون ۱۰ ميليون زائر تحت پوشش شركت شمسا به عتبات اعزام شده‌اند و بر اساس برنامه ريزي انجام شده طي سال‌هاي اخير، اين شركت بيش از يك ميليون نفر را ساماندهي و در قالب گروه‌هاي ۴۰ نفر اعزام كرده است.
وي افزود: متاسفانه اعزام زائر به اماكن مقدس در سوريه را از زمان آغاز بحران جاري متوقف كرده‌ايم و همچنين از سال گذشته و با تحركات گروه‌هاي تروريستي هيچ زائري را به سامرا و كاظمين اعزام نكرده‌ايم و طي اين مدت كربلا و نجف اصليترين مقصد زائران ايراني بوده است.
** تاسوعا، عاشورا و اربعين بيشترين استقبال زوار
رضوي سپس از تاسوعا، عاشورا و اربعين به عنوان ايامي نام برد كه بيشترين تقاضا و استقبال زائران براي اعزام به عتبات وجود دارد.
به گزارش ايرنا، وي افزود: ايامي مانند عيد غديرخم، نيمه شعبان و روز عرفه نيز همواره با استقبال زوار همراه بوده است.
رضوي ادامه داد: با توجه به وضعيت كنوني امنيتي عراق، شركت شمسا اقداماتي را ترتيب داده و با وزارت كشور عراق و مقامات امنيتي اين كشور جهت حفظ امنيت زائران قراردادهاي را منعقد كرده تا مردم با آرامش به عتبات سفر كنند.
مديرعامل شمسا، به زائران توصيه كرد نظر به چنين اقداماتي، از مسافرت به صورت انفرادي و با شركت‌هاي بدون مجوز خودداري كرده و براي رفتن به عتبات به شركت‌هاي كه زير نظر سازمان حج و زيارت هستند، مراجعه كنند.
وي افزود: بيشترين مشكلات و حوادث براي افرادي اتفاق مي‌افتد كه انفرادي و غيرقانوني به عتبات مي‌روند و از زمان حضور داعش در عراق تاكنون، براي زواري كه تحت پوشش شركت شمسا به عتبات اعزام شده‌اند، اتفاقي رخ نداده است.
رضوي گفت: اكنون اعزام هوايي زوار از طريق فرودگاه نجف صورت مي‌گيرد و زائران از طريق زميني از مسير چزابه، مهران و شلمچه به عتبات مشرف مي‌شوند.
وي سپس به اقدامات شركت شمسا طي سال‌هاي اخير اشاره كرد و گفت: تمام زوار كه از طريق شركت‌هاي شمسا به عتبات اعزام مي‌شوند، از ۴۸ساعت قبل از حركت و يك هفته بعد از سفر تحت بيمه قرار دارند.
رضوي افزود: همچنين بر اساس قراردادي كه شركت شمسا با هلال احمر جمهوري اسلامي منعقد كرده طي حضور زوار در عتبات عاليات در عراق به آن‌ها خدمات پزشكي ارائه مي‌شود.
** اجراي اعزام سفرهاي كوتاه مدت به عتبات
وي ادامه داد: يكي ديگر از اقدامات شركت شمسا كه از ابتداي سال جاري اجراي آن آغاز شد، ارائه خدمات متنوع در قالب بسته‌هاي اعزام زائر بود، بدين ترتيب كه برخي زوار در صورت تمايل مي‌توانند در قالب اعزام‌هاي سه روز و چهار روزه به كربلا و نجف مشرف شوند.
رضوي همچنين افزود: برنامه‌هاي خاصي نيز براي اعزام دانشجويان، دانش آموزان و اعضاي تكايات و هيات‌هاي عزاداري براي اعزام به عتبات در نظر گرفته شده است.
مديرعامل شمسا به فعاليت ستادهاي مستقر در عراق اين شركت اشاره كرد و گفت: براي ساماندهي وضعيت زائران ايراني، ستادهاي عمليات در كربلا و نجف و كاظمين مستقر شده‌اند و به صورت شبانه روز به زائران خدمت رساني مي‌كنند.
رضوي به خدمات هتلينگ و سرويس در نجف و كربلا اشاره كرد و گفت: مي‌ه‌مان پذيرهاي عراقي، كيفيت چنداني ندارند از اين رو، بهترين هتل‌ها براي اقامت زائران در نجف و كربلا در نظر گرفته شده و آشپزهاي متخصص براي زوار به پخت غذا مي‌پردازند و ۷۰ درصد اقلام مصرفي هم از طريق ايران تهيه مي‌شود.
وي افزود: كاروان‌هاي شركت شمسا در قالب تيم‌هاي ۴۰ نفر به عتبات اعزام مي‌شوند و علاوه بر مدير كاروان، يك مداح و يا روحاني گروه را همراهي مي‌كند.
رضوي ادامه داد: ارائه خدمت در عراق تابع شرايط اين كشور است و اميدواريم با بهبود شرايط عراق، فرصت خدمت رساني مطلوب و بهتر و درشان زوار ايراني فراهم شود.
** شمسا شركتي انتفاعي نيست
وي افزود: برخلاف تصور عده‌اي، شركت شمسا يك شركت انحصاري و انتفاعي نيست و فقط حق الزحمه‌اي طبق قرار داد با سازمان و حج و زيارت براي مديريت و عمليات اعزام زوار دريافت مي‌كند و اجازه انتفاع و كسب درآمدي از اين قرارداد‌ها ندارد.
مديرعامل شمسا افزود: هرگونه قيمت گذاري، تحت نظر سازمان حج و زيارت صورت گرفته و به حساب اين سازمان واريز مي‌شود و با توجه به قرارداد، هزينه عمليات اعزام زوار در اختيار شركت شمسا قرار مي‌گيرد.
** برنامه ريزي براي ساماندهي زوار عراقي در ايران
رضوي سپس به اقدامات پيش روي شركت شمسا اشاره كرد و گفت: برنامه ريزي براي همكاري با سازمان و حج وزيارت جهت ساماندهي زائران عراقي در داخل كشور در حال برنامه ريزي است و بزودي آغاز مي‌شود.
** شنيدن پيام مردم
وي همچنين به استمرار ارتباط شركت شمسا با مخاطبان تاكيد كرد و گفت: به منظور بهبود خدمات، روابط عمومي شمسا همواره آماده شنيدن نظرات، انتقادات و پيشنهادات مردم است، زيرا مردم بهترين قاضي هستند و مي‌توانيم طبق نظر آنان به ارزيابي خود بپردازيم.
رضوي افزود: مردم مي‌توانند از طريق سامانه ۳۰۰۰۰۶۱۳۰ كه به تازگي راه اندازي شده، هرگونه نظرات، انتقادات و پيشنهادات خود به شركت انتقال دهند.


| شناسه مطلب: 48977




شمسا عتبات آمار



مطالب مرتبط

نظرات کاربران