میثاق هیئت‌های مذهبی قم در طرح «لبیک یا حسین» میثاق هیئت‌های مذهبی قم در طرح «لبیک یا حسین» میثاق هیئت‌های مذهبی قم در طرح «لبیک یا حسین» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
میثاق هیئت‌های مذهبی قم در طرح «لبیک یا حسین» میثاق هیئت‌های مذهبی قم در طرح «لبیک یا حسین» میثاق هیئت‌های مذهبی قم در طرح «لبیک یا حسین» میثاق هیئت‌های مذهبی قم در طرح «لبیک یا حسین» میثاق هیئت‌های مذهبی قم در طرح «لبیک یا حسین»

میثاق هیئت‌های مذهبی قم در طرح «لبیک یا حسین»

هیئت‌های مذهبی قم با برگزاری تجمع و امضای میثاق‌نامه با سرور و سالار شهیدان عهد بستند همچون شهدای امر به معروف ایران اسلامی به این فریضه الهی عمل کرده و همواره از ارزش‌های انقلاب اسلامی پاسداری کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج،‌سازمان اوقاف و امور خيريه كشور همزمان با فرا رسيدن ماه محرم، طرح ملي لبيك يا حسين عليه‌السلام را به اجرا درآورد و هيئت‌هاي مذهبي قم با شركت در اجتماعي عظيم كه توسط اداره كل اوقاف و امور خيريه استان قم در آستان مقدس امامزاده ابراهيم عليه السلام قم برگزار شد، در اين طرح شركت كرده و در قالب ميثاق نامه‌اي با آرمان‌هاي سرور و سالار شهيدان تجديد عهد و پيمان كردند.
در پايان اين تجمع كه با حضور هزاران نفر از مردم قم و هيئت‌هاي مذهبي برگزار شد، ميثاق‌نامه هيئت‌هاي مذهبي قم در طرح لبيك يا حسين قرائت شد.

متن اين ميثاق نامه به شرح زير است: ‌
لبيك يا حسين
اى آقاى من به نزد تو آمدم در حالى كه از همه قطع و به خدا و تو جد و پدر و فرزندانت كه جانشينان بعد از تو هستند خود را وصل كرده‌ام، پس قلبم تسليم تو و راى و فكرم تابع تو و كمكم براى تو آماده بوده تا زمانى كه خدا حكم براى دينش كرده و شما را بر انگيزد....
حسين!
اي مظهر آزادگي!
اي چراغ هدايت!
اي خط سرخ استقامت!
چهارده قرن پيش، وقتي اين فرياد پرشكوه بر كوير دل‌هاي مرده مردمان كوفه اثر نبخشيد، چه كسي مي‌دانست طوفاني خواهد شد كه كاخ‌هاي ظلم را بركَند؛ قافله‌اي را سامان خواهد داد كه دل هر آزاده عدالت خواهِ ظلم ستيز را با خود به همراه بَرَد.
چه كسي خبر داشت كه طنين شعار «هيهات منا الذله» تو خطي خواهد كشيد در امتداد تاريخ، براي هر انسان مجاهدي كه مي‌خواهد صف خود را از عمرسعد صفتانِ دنياخواهِ ذليل و نفس پرور جدا كند و به تبار حر مسلكان عاشورايي بپيوندد.
صف يزيديان ظالمِ هوس‌بازِ آخرت گريز را از عاشوراييانِ مجاهدِ‌‌ رها شده از قيد و بند دنيا جدا خواهي كرد.
اي منار نور گس‌تر!‌اي كشتي نجات! ما حيات طيبه خود را مديون خون سرخ جاري تو در بستر زمانيم كه هر روز را عاشورايي و هر سرزمين را كربلايي كرده است.
اگر حيات واقعي انسان به زندگي انساني اوست و اگر انسانيت به جوانمردي و فتوت است و اگر جوانمردي ريشه در گرايشي روشن به نام ايمان دارد؛ آيا كسي هست كه نداند درخت ايمان و دين داري در بستر تاريخ فقط به خون حسين آبياري شده است و اگر نه اينست پس معناي «أنا من حسين» چيست؟
حسين!‌اي روح ايمان!‌اي خلاصه دين!
اكنون در محرم سال ۱۴۳۶ ما عاشورائيان مكتب سرخ شهادت با اقتدا به همه عاشورائيان ۱۴ قرن گذشته، عزت و شكوه و اقتدار خويش را در پيروي از مكتب تو مي‌دانيم، مكتبي كه اجازه نمي‌دهد براي حطام ناچيزِ دنيا و هوس‌هاي پستِ نفساني و مطامعِ مستكبران عالم، خود فروشي كنيم و تن به ذلت دهيم؛ مكتبي كه انگشت اشاره‌اش را به‌سوي يزيديان زمان برده است و سردمداران كفر و نفاق و در رأس آن‌ها آمريكا و اسرائيل را نشانه رفته است.
حسين!‌اي معلم انسان‌ها!
ما رهروان خميني كبير با آن رهرو صادق همنوا مي‌گرديم كه «اگر بند بند استخوان‌هايمان را جدا سازند؛ اگر سرمان را بالاي دار برند؛ اگر زنده زنده در شعله‌هاي آتشمان بسوزانند؛ اگر زن و فرزندان و هستيمان را در جلوي ديدگانمان به اسارت و غارت برند؛ هرگز امان نامه كفر و شرك را امضا نمي‌كنيم.»
يا اباعبدالله فرموديد «اني اريد عن آمر بالمعروف و انهي عن المنكر» و براي اين شعار تا پاي جان ايستاديد و حقيقتا مصداق آمر به معروف و ناهي از منكر بوديد. ما نيز پيمان مي‌بنديم همچون شهداي امر به معروف ايران اسلامي به اين فريضه الهي عمل كنيم.
جوانان و نوجوانان ميهن اسلامي، همانند حسين فهميده به تبعيت از حضرت علي اكبر و قاسم بن الحسن عليهما السلام كه پاي در مسير حق نهادند و مرگ را احلي من العسل دانستند و خود را فدايي ولايت كردند با شما عهد مي‌بندند كه از ارزش‌هاي انقلاب اسلامي پاسداري كنند.
زنان ايران اسلامي با شما عهد و پيمان مي‌بندند زينب وار پاسدار مسير سرخ شهادت بوده همانگونه كه بانوان عاشورايي براي حفظ حجاب تا پاي جان استقامت ورزيدند، لحظه‌اي در اين مسير كوتاهي نكنند.
ما از تو آموختيم كه هر جا عَلَمِ حسيني در برابر لشكر يزيدي قد برافراشت‌‌ همان جا باشيم؛ استوار و مقاوم، همين بود كه با خميني - آن مجاهد بزرگ - بوديم و همين شد كه با خامنه‌اي - اين علمدار زمان - هستيم و لبيك يا خامنه‌اي‌‌ همان لبيك يا حسين است.
آري لبيك به او يعني لبيك به تو
لبيك يا حسين…
لبيك يا حسين...
لبيك يا حسين...


| شناسه مطلب: 49010




محرم اوقاف عزاداري



نظرات کاربران