تمهیدات مرزبانی برای سفر زمینی به عتبات تمهیدات مرزبانی برای سفر زمینی به عتبات تمهیدات مرزبانی برای سفر زمینی به عتبات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تمهیدات مرزبانی برای سفر زمینی به عتبات تمهیدات مرزبانی برای سفر زمینی به عتبات تمهیدات مرزبانی برای سفر زمینی به عتبات تمهیدات مرزبانی برای سفر زمینی به عتبات تمهیدات مرزبانی برای سفر زمینی به عتبات

تمهیدات مرزبانی برای سفر زمینی به عتبات

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با تشریح تمهیدات مرزبانی برای سفر به عتبات در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی هشدارهایی به زائران ارائه کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايسنا، سردار قاسم رضايي با بيان اينكه در صورت امن بودن كشور عراق مطابق با برنامه‌هاي سازمان حج و زيارت تسهيلات را براي زائران فراهم مي‌كنيم اظهار كرد: با توجه به ناامني‌هايي كه در آن سوي مرز در عراق وجود دارد ممكن است در پذيرش زائران مشكلاتي به وجود آيد اما آمادگي كامل از سوي ما در اين خصوص وجود دارد.
فرمانده مرزباني ناجا با بيان اينكه تردد از مرزهاي رسمي به سمت عتبات انجام خواهد شد افزود: در مرز بين‌المللي مهران تردد مشكلي ندارد و مرزبانان در آماده باش هستند.
وي با بيان اينكه براي عبور بايد قوانين كشور لحاظ شده و زائران حتما گذرنامه و شرايط سفر به كشور عراق را داشته باشند افزود: زائران براي سفر به عتبات حتما در كاروان‌ها ثبت نام كنند چرا كه وضعيت امروز عراق بيش از پيش الزام سفر زائران با كاروان را آشكار مي‌كند.
رضايي با تاكيد بر اينكه سفر زائران بايد كنترل شده انجام گيرد، به زائران هشدار داد از تردد انفرادي در مرز خودداري كرده و براي رسيدن به مقصد خود حتما از گذرگاه‌هاي مرزي رسمي استفاده كنند.
فرمانده مرزباني نيروي انتظامي با بيان اينكه پليس آماده كمك رساني به زائران عتبات عاليات است خاطرنشان كرد: ‌ براي سفر به كشور عراق داشتن ويزا از ملزومات سفر است.
وي با بيان اينكه اگر شرايط كشور عراق براي ميزباني از زائران ايراني در ايام محرم مهيا باشد، تجهيزات و نيروي لازم براي خدمت رساني به آنان فراهم شده است خاطرنشان كرد: زائران براي سفر به كشور عراق بايد از مبادي مربوطه ويزاي خود را دريافت كنند و پليس از تردد زائران فاقد ويزا به آن سوي مرز جلوگيري خواهد كرد.
وي بار ديگر با تاكيد بر اينكه تردد زوار تنها در قالب كاروان‌هاي حج و زيارت امكانپذير است خاطرنشان كرد: سال گذشته تنها قريب به نيم ميليون نفر طي ۱۶ روز از ماه‌هاي محرم و صفر از مرز مهران به كشور عراق سفر كردند كه امسال نيز‌‌ همان طور كه گفتم اين آمادگي براي خدمت‌رساني به زائران از سوي مرزباني وجود دارد.


| شناسه مطلب: 49011




كربلا عتبات مرز



مطالب مرتبط

نظرات کاربران