زائران عتبات داروهای خاص خود را به همراه داشته باشند زائران عتبات داروهای خاص خود را به همراه داشته باشند زائران عتبات داروهای خاص خود را به همراه داشته باشند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران عتبات داروهای خاص خود را به همراه داشته باشند زائران عتبات داروهای خاص خود را به همراه داشته باشند زائران عتبات داروهای خاص خود را به همراه داشته باشند زائران عتبات داروهای خاص خود را به همراه داشته باشند زائران عتبات داروهای خاص خود را به همراه داشته باشند

زائران عتبات داروهای خاص خود را به همراه داشته باشند

علی‌رغم تمامی تمهیدات اندیشیده شده از سوی هلال احمر برای ارائه خدمات پزشکی به زائران اربعین به افرادی که از داروهای خاص استفاده می‌کنند، از جمله افرادی که داروی فشار خون، دیابت، قلب و… استفاده می‌کنند، توصیه می‌کنیم حتماً داروهای خود را به اندازه کافی به همراه داشته باشند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از ايكنا، علي حيدري، معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر، با اشاره به اينكه سازمان بهداشت جهاني براي سفر به عراق واكسن خاصي را تجويز نكرده است و الزامي به تزريق واكسن خاصي براي ورود به اين كشور وجود ندارد، عنوان كرد: علي‌رغم اين مسئله به دليل حجم بالاي جمعيت حاضر در مراسم اربعين به زائران توصيه مي‌كنيم واكسن مننژيت و واكسن آنفولانزار را تزريق كنند.
حتماً واكسن مننژيت و آنفولانزا تزريق كنيد
وي در خصوص بهترين زمان براي تزريق اين واكسن‌ها گفت: واكسن مننژيت براي سه سال مصونيت ايجاد مي‌كند و بهتر است حداقل ۱۰ روز قبل از سفر زائران به ويژه زائران پياده‌روي اربعين اين دو واكسن را تزريق كنند.
پيش‌بيني‌هاي لازم را براي حضور در پشت مرزها و پياده‌روي‌هاي طولاني داشته باشيد
حيدري در ادامه با اشاره به اينكه اكنون در فصل سرد سال قرار داريم و به احتمال قوي تا فرا رسيدن مراسم اربعين هوا سردتر نيز خواهد شد، گفت: پيشنهاد ما به همه افرادي كه قصد شركت در مراسم اربعين را دارند اين است كه حتماً لباس گرم بردارند و پيش‌بيني‌هاي لازم را براي حضور در پشت مرزها و پياده‌روي‌هاي طولاني داشته باشند.
وي ادامه داد: سال گذشت زائران به مدت چند روز پشت مرزهاي ايران معطل شدند و بسياري از آنها امكانات لازم براي چنين معطلي را نداشتند. در مسير پياده روي اربعين نيز اگرچه موكب‌هاي زيادي (به معني هيئت در زبان عربي شامل ساختمان‌ها و چادرهايي كه افراد خير باني ساخت و برپايي آنها شده‌اند و زائران از آنها استفاده مي‌كنند) وجود دارد اما به دليل خيل جمعيت، تعداد اين موكب‌ها ممكن است كافي نباشد به ويژه اينكه در سال جاري به دليل حضور تروريست‌ها تعداد زيادي از مردم عراقي در مناطق درگير با داعش به مناطق امن‌تر و شيعه‌نشين عراق مهاجرت كرده‌اند كه اين امر مشكلاتي را ايجاد كرده است.
ساعت ۵ تا ۶ بعد از ظهر در موكب‌ها مستقر شويد
معاون عتبات عاليات مركز پزشكي حج و زيارت اظهار كرد: زائران ممكن است به دليل پر بودن موكب‌ها محلي براي استراحت نداشته و تا صبح پياد‌ه‌روي كنند، به همين دليل پيشنهاد ما اين است كه زائران ساعت پنج تا شش بعد از ظهر پياده روي را قطع و در يكي از موكب‌ها ساكن شده و استراحت كنند و صبح زود پياده روي خود را دوباره آغاز كنند.
اگر داروي خاصي استفاده مي‌كنيد، به اندازه كافي همراه ببريد
وي تصريح كرد: علي‌رغم تمامي تمهيدات انديشيده شده از سوي هلال احمر براي ارائه خدمات پزشكي به زائران اربعين به افرادي كه از داروهاي خاص استفاده مي‌كنند، از جمله افرادي كه داروي فشار خون، ديابت، قلب و… استفاده مي‌كنند، توصيه مي‌كنيم حتماً داروهاي خود را به اندازه كافي به همراه داشته باشند.
در قالب كاروان و به صورت گروهي حركت كنيد
حيدري ادامه داد: افراد سعي كنند در قالب كاروان و به صورت گروهي حركت كنند و از حركت‌هاي انفرادي پرهيز كنند تا اگر دچار مشكلي شدند بقيه افراد گروه بتوانند به آنها كمك كنند.
برنامه‌ها و اطلاعيه‌هاي سازمان حج و زيارت را جدي بگيريد
وي از تلاش‌هاي سازمان حج و زيارت و ساير نهادها براي برنامه‌ريزي سفر اربعين نيز سخن گفت و عنوان كرد: ستاد اربعين ماه‌ها است كه تشكيل و در حال فعاليت است و ما خواهش داريم كساني كه قصد دارند در اين پياده روي شركت كنند برنامه‌ها و اطلاعيه‌هاي سازمان حج و زيارت را جدي بگيرند تا كمترين معطلي را در مرزهاي بين‌الملي داشته باشند.
حيدري در پايان گفت: همه كساني كه مي‌خواهند در اين مراسم شركت كنند بايد بدانند كه اين مراسم بسيار بزرگ است و ثواب دارد اما احترام به ديگران و نگه داشتن حرمت مردم از همه چيز مهم‌تر است و هر چه قدر نظم و انضباط در مرزها و مسير حفظ شود به نفع خود زائران خواهد‌بود.




نظرات کاربران