عربستان جزئیات موسم جدید عمره را اعلام کرد عربستان جزئیات موسم جدید عمره را اعلام کرد عربستان جزئیات موسم جدید عمره را اعلام کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عربستان جزئیات موسم جدید عمره را اعلام کرد عربستان جزئیات موسم جدید عمره را اعلام کرد عربستان جزئیات موسم جدید عمره را اعلام کرد عربستان جزئیات موسم جدید عمره را اعلام کرد عربستان جزئیات موسم جدید عمره را اعلام کرد

عربستان جزئیات موسم جدید عمره را اعلام کرد


مسؤولان سعودی با اظهار آمادگی برای موسم جدید عمره اعلام کردند: تصمیم کاهش بیست درصدی زائران حرمین شریفین را درباره عمره نیز به سبب طرحهای توسعه در حرمین شریفین اعمال می‌کنند.

به گزارش گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از الوطن، شيخ عبدالرحمن بن عبدالعزيز السديس، مدير كل امور حرمين شريفين از آمادگي براي موسم جديد عمره خبر داد و گفت: تدابير و اجراي طرح اين نهاد درباره موسم عمره از يكشنبه آينده (دوم آذر) آغاز مي‌شود و تا چهاردهم شوال ۱۴۳۶ ادامه مي‌يابد.
وي افزود: طرح يكپارچه اي براي موسم عمره آماده شده است كه اين طرح تداخلي با طرح موسم رمضان نخواهد داشت و طرح مستقلي براي اين موسم اجرا خواهد شد و حدود هشت هزار نفر در اجراي طرح موسم عمره در حرمين شريفين مشاركت خواهند داشت.
السديس از ترجمه خطبه‌هاي نماز جمعه حرمين شريفين به چند زبان خارجي و ساماندهي ورود زنان به روضه شريفه نبوي و نماز در آن بدون اختلاط با مردان در سه نوبت در طول شبانه روز و نوسازي سامانه تهويه منطقه الروضه خبر داد.
در گزارش وزارت حج عربستان درباره موسم حج گذشته اعلام شده بود كه تعداد عمره گزاران از شش ميليون نفر فراتر رفت.
بر اساس اين گزارش، تعداد شركتهاي عمره داخل، ۴۸ شركت و تعداد نمايندگان خارجي، دو هزار نماينده خارجي در مناطق مختلف جهان هستند.
ممنوعيت صدور رواديد عمره در ماههاي رجب و شعبان
چندي پيش عكاظ گزارش داده بود كه وزارت حج عربستان، صدور رواديد عمره موسم سال آينده در ماههاي رجب و شعبان را ممنوع اعلام كرد.
وزارت حج عربستان تاكيد كرده بود: بايد از زمان تصويب درخواست رواديد عمره، ۳۰ روز بيشتر نگذشته باشد.
وزارت حج عربستان افزوده است: همچنان رواديد عمره به تعداد برابر با كساني كه از عربستان خارج مي‌شوند، داده مي‌شود و فعال سازي تعداد رواديد به جاي ماهانه، هر ۱۵ روز انجام مي‌شود.
كاهش بيست درصدي عمره گزاران امسال هم اعمال مي‌شود
مقامات سعودي اعلام كرده اند، تصميم كاهش بيست درصدي زائران حرمين شريفين را درباره عمره نيز به سبب طرحهاي توسعه در حرمين شريفين اعمال مي‌كنند.


| شناسه مطلب: 49346




عمره مفرده



نظرات کاربران