میرحسینی خبرداد:

اجرای طرح «یک نذری ساده» ویژه زائران اربعین حسینی میرحسینی خبرداد:

اجرای طرح «یک نذری ساده» ویژه زائران اربعین حسینی میرحسینی خبرداد:

اجرای طرح «یک نذری ساده» ویژه زائران اربعین حسینی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
میرحسینی خبرداد:

اجرای طرح «یک نذری ساده» ویژه زائران اربعین حسینی میرحسینی خبرداد:

اجرای طرح «یک نذری ساده» ویژه زائران اربعین حسینی میرحسینی خبرداد:

اجرای طرح «یک نذری ساده» ویژه زائران اربعین حسینی میرحسینی خبرداد:

اجرای طرح «یک نذری ساده» ویژه زائران اربعین حسینی میرحسینی خبرداد:

اجرای طرح «یک نذری ساده» ویژه زائران اربعین حسینی
میرحسینی خبرداد:

اجرای طرح «یک نذری ساده» ویژه زائران اربعین حسینی


معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اجرای طرح «یک نذری ساده» ویژه زائران مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی خبرداد و گفت: پس از جمع‌آوری نذورات بسته کوچکی محتوی آجیل نذری تهیه و به نجف اشرف ارسال می‌شود تا بین زائران در ایام اربعین حسینی توزیع شود.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، سيدغلامرضا ميرحسيني معاون فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از آغاز طرح تجليل از مفاخر حسيني از يكم آذر در فرهنگسرهاي تهران خبرداد و گفت: يكي از مهمترين برنامه‌هايي كه در دهه سوم ماه محرم و دهه اول ماه صفر در نظر گرفته‌ايم و در قالب آن از مفاخر حسيني و كساني كه ساماندهي شكل‌دهي هيئت‌ها، سرايش اشعار مذهبي، فعاليت در عرصه‌هاي هنري، تاليف كتاب و توليد محصولات ديني، مادحين و ستايشگران حسيني مورد تجليل قرار مي‌گيرند برنامه «پرده عشاق» است كه در فرهنگسراهاي شهر تهران برگزار مي‌شود. وي افزود: ويژه‌برنامه «پرده عشاق» از امروز اول آذرماه با تجليل از مداح پيرغلام اهل‌بيت (ع) حاج احمد چيني در فرهنگسراي رسانه آغاز مي‌شود و هر روز از يك پيرغلام، شاعر، واعظ و فعالان عرصه مداحي و ستايشگري و هيئات مذهبي تجليل خواهد شد.
برگزاري برنامه «نوگلان حسيني» با هدف شناسايي استعداد‌هاي نوجوانان در عرصه ستايشگري
معاون فرهنگي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران برگزاري ويژه برنامه «نوگلان حسيني» را از ديگر برنامه‌هاي اين دهه عنوان كرد و افزود: اين برنامه باهدف شناسايي استعدادها و توانمندي‌هاي مداحي در بين نوجوانان پسر شهر تهران با همكاري سازمان دانش‌آموزي و با ميزباني فرهنگسراي انديشه از سه‌شنبه ۴ آذرماه برگزار مي‌شود.
ميرحسيني گفت: برنامه ديگر «بر آستان اشك» با محوريت شب شعر و مرثيه خواني عاشورايي در مدح و رثاي بانوان حرم امام حسين عليه السلام است كه از اول ماه صفر در فرهنگسراها و مراكز سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار مي‌شود.
اجراي طرح «يك نذري ساده» ويژه زائران مراسم پياده‌روي اربعين حسيني
وي همچنين در تشريح اهداف و برنامه‌هاي طرح «يك نذري ساده» ويژه زائران مراسم پياده‌روي اربعين حسيني اظهار كرد: اين طرح برگرفته از نذر آجيل مشكل‌گشاست كه در شهرها و روستاهاي كشور با توسل به اهل‌بيت (ع) اجرا مي‌شود كه امسال به پيشنهاد حجت‌الاسلام مرادي براي بزرگداشت عظيم راهپيمايي اربعين طرح يك نذري ساده برگزار مي‌شود.
معاون فرهنگي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران ادامه داد: اين طرح به نيابت از مادران شهدايي كه موفق به زيارت حرم حضرت سيدالشهداء (عليه‌السلام) نشده‌اند با جمع‌آوري هدايا و نذورات و تحويل آن به مراكز فرهنگي و فرهنگسراهاي شهرداري تهران اجرا مي‌شود كه پس از جمع‌آوري نذورات بسته كوچكي محتوي آجيل نذري تهيه و به نجف اشرف ارسال مي‌شود تا بين زائران در ايام اربعين حسيني توزيع شود.
ميرحسيني گفت: به دليل استفاده علاقه‌مندان براي شركت در اين طرح دريافت هدايا و نذورات مردمي تا آخري هفته جاري تمديد مي‌شود كه پس از تجميع نذورات و تهيه بسته‌هاي نذري از فرهنگسراي خاوران تهران به نجف اشرف ارسال مي‌شود.
عرضه نرم‌افزار «نينوا» به عنوان بزرگترين بانك مداحي، اشعار و نواهاي مذهبي
وي در ادامه از توليد و عرضه دو نرم‌افزار با عناوين «پرده عشاق» و «نينوا» به عنوان بزرگترين بانك‌هاي مداحي، مرثيه‌خواني، اشعار و نواهاي مذهبي و عكس و فيلم مراسم تجليل از مفاخر حسيني شهر تهران خبر داد كه در اين ايام در دسترس عموم قرار مي‌گيرد.
معاون فرهنگي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران همچنين خاطرنشان كرد: در مراسم تجليل از مفاخر حسيني كه در فرهنگسراهاي تهران برگزار مي‌شود پرچم روضه خانگي سالار شهيدان نيز رونمايي و به هيئت‌هايي كه ثبت‌نام مي‌كنند هديه مي‌شود.
ميرحسيني افزود: در ويژه‌برنامه پرده عشاق از ستايشگران و مداحان اهل‌بيت (ع)، خطبا و وعاظ، نويسندگان آئيني، شعرا، اهالي رسانه، هيئات مذهبي، خادمين هيئات، چارپايه‌خوانان بازار تهران، شهداي مداح و شاعر و همچنين تعزيه‌خوانها تجليل به عمل خواهد آمد.
توزيع «دستمال اشك» در فرهنگسراهاي تهران
وي همچنين از توزيع محدود «دستمال اشك» با لوگوي پرده عشاق در ابتداي برگزاري اين مراسم‌ها خبر داد و گفت: اين دستمال به تعداد ۱۱۰ عدد در ابتداي برگزاري برنامه پرده عشاق در هر يك از فرهنگسراها توزيع مي‌شود كه يك كد بر روي آن ثبت شده و بايد به همراه عبارت «لبيك يا حسين» به شماره پيامكي ۲۰۰۰۱۸۳۷ ارسال شود كه در اواخر ماه صفر و يا اوايل ما ربيع قرعه‌كشي از بين اين افراد انجام خواهد شد و به ۶ نفر هزينه كامل سفر به عتبات اهدا خواهد شد.
معاون فرهنگي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران در پايان همچنين در توضيح تنديس و لوح يادبود ويژه‌اي كه در طرح تجليل از مفاخر حسيني به پيرغلامان اهداء مي‌شود، گفت: اين لوح يادبود با طرح گل سمبل كمال الهي است كه در مركز آن عبارت «احب‌الله من احب الحسين» و در كنار آن دو سنگ فيروزه كه به ولايت حضرت شهادت دادند و يك عقيق بالاي آن كه عبارت روي عقيق حضرت سيد‌الشهداء (ع) در آن حك شده مفاخر حسيني شهر تهران اهداء مي‌شود.
در پايان اين نشست هادي آشتياني دبير ويژه‌برنامه پرده عشاق نيز جزئيات برگزاري اولين برنامه آئين تجليل از پيرغلامان و مفاخر حسيني شهر تهران را تشريح كرد و گفت: اين برنامه از ساعت ۱۵ امروز شنبه اول آذرماه با تجليل از مداح پيشكسوت حاج احمد چيني آغاز و با تجليل از مداح و پيرغلام بين‌المللي كشورمان حاج سليم موذن‌زاده اردبيلي در فرهنگسراي بهمن به كار خود پايان مي‌دهد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران