کربلا برای پذیرایی از زائرین اربعین آماده می‌شود کربلا برای پذیرایی از زائرین اربعین آماده می‌شود کربلا برای پذیرایی از زائرین اربعین آماده می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کربلا برای پذیرایی از زائرین اربعین آماده می‌شود کربلا برای پذیرایی از زائرین اربعین آماده می‌شود کربلا برای پذیرایی از زائرین اربعین آماده می‌شود کربلا برای پذیرایی از زائرین اربعین آماده می‌شود کربلا برای پذیرایی از زائرین اربعین آماده می‌شود

کربلا برای پذیرایی از زائرین اربعین آماده می‌شود

هر چند شهر همچنان از محرم سیاه پوش است اما تمام شهر به تکاپو افتاده‌اند تا برای اربعین حسینی (ع) پذیرایی مناسبی از زوار حسینی بکنند. در کمربندی شهر تدابیر امنیتی تشدید شده است. در اطراف حرم ائمه نیز بازرسی‌ها ویژه‌تر و با دقت بیشتر انجام می‌گیرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از لبيك، حال و هواي شهر كربلا رفته رفته و با نزديك شدن به اربعين حسيني (ع) متفاوت‌تر از قبل شده است.
هر چند شهر همچنان از محرم سياه پوش است اما تمام شهر به تكاپو افتاده‌اند تا براي اربعين حسيني (ع) پذيرايي مناسبي از زوار حسيني بكنند. در كمربندي شهر تدابير امنيتي تشديد شده است. در اطراف حرم ائمه نيز بازرسي‌ها ويژه‌تر و با دقت بيشتر انجام مي‌گيرد.
در بين الحرمين و در باب القبله امام حسين (ع) نيز براي تردد راحت‌تر زائران دو پل تعبيه شده است تا كساني كه قصد ورود به حرم را دارند از زير پل تردد كنند و سيل جمعيت موجب قفل شدن مسير نشود.
در ايام اربعين، در مسيرهاي منتهي به كربلا و همچنين در شهر، موكب‌هايي براي پذيرايي از زائران دائر شده‌اند. در شهر داربست‌هاي موكب‌ها همچنان پابرجاست تا براي اربعين سيد و سالار شهيدان، به زائرين خدمات‌رساني كنند.
زيارت اربعين امام حسين (ع) چند سالي است كه در ايران رونق گرفته است و فوج فوج زائران براي زيارت به سرزمين كربلا مي‌آيند. درباره اهميت زيارت اربعين امام حسين (ع) همين روايت از مرحوم آيت الله العظمي بهجت بس كه فرمودند «روايت دارد كه امام زمان (عج) كه ظهور فرمود، پنج ندا مي‌كند به اهل عالم، اَ لا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين قَتَلُوهُ عَطشاناً، اَلا يا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِي الحُسَين سحقوه عدوانا، … امام زمان خودش را به واسطه امام حسين (ع) به همه عالم معرفي مي‌كنند… بنابراين در آن زمان بايد همه مردم عالم، حسين (ع) را شناخته باشند… اما الان هنوز همه مردم عالم، حسين (ع) را نمي‌شناسند و اين تقصير ماست چون ما براي سيدالشهدا (ع) طوري فرياد نزديم كه همه عالم صداي ما را بشنود… پياده‌روي اربعين بهترين فرصت براي معرفي حسين (ع) به عالم است. »
برخي منابع در ايران تعداد زائرين اربعين حسيني رابيش از هفتصد هزار نفر برآورد كرده‌اند كه از اين تعداد، بيش از سيصد هزار زائر از طريق پايانه مرزي شلمچه و مابقي آن از پايانه مرزي چزابه اعزام مي‌شوند.
امسال در اقدامي قابل تحسين و پس ازچندسال از رونق گرفتن زيارت پياده اربعين سيدالشهدا (عليه السلام) توسط زائران ايراني، سازمان حج با تمام قوا براي ارائه خدمات به صدها هزار زائر ايراني اربعين به ميدان آمد.
امسال سازمان حج و زيارت از هيچ زائر ايراني، وجهي را بابت بيمه و خدمات بهداشتي دريافت نمي‌كند. همچنين قرار است هلال احمر در مرزهاي شلمچه، چزابه و مهران امكانات اسكان موقت زائر را فراهم كند. سازمان هلال احمرسال گذشته سه چادر امدادي را در بين كربلا و نجف ايجاد كرده بود كه اين تعداد امسال با هماهنگي سازمان حج و زيارت به شش چادر افزايش پيدا مي‌كند و قرار است به هر تعداد كه موكب از سوي سازمان حج و زيارت در شاه‌راه نجف، كربلا و بغداد، كربلا بر پا شود، هلال احمر نيز در جنب آن چادر درماني برپا كند. جداي از اين، قرارگاه مركزي راهيان نور ظرفيت چهل هزار اسكان را در خرمشهر، حدود پنج هزار اسكان موقت در چزابه و در مهران ايجاد كرده تا از تراكم بيش از حد زائرين بكاهد.




نظرات کاربران