رییس سازمان حج و زیارت خبر داد:

اولویت‌ها تا ۶۰۰در کاروان‌های عمره نام نویسی‌کنند رییس سازمان حج و زیارت خبر داد:

اولویت‌ها تا ۶۰۰در کاروان‌های عمره نام نویسی‌کنند رییس سازمان حج و زیارت خبر داد:

اولویت‌ها تا ۶۰۰در کاروان‌های عمره نام نویسی‌کنند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رییس سازمان حج و زیارت خبر داد:

اولویت‌ها تا ۶۰۰در کاروان‌های عمره نام نویسی‌کنند رییس سازمان حج و زیارت خبر داد:

اولویت‌ها تا ۶۰۰در کاروان‌های عمره نام نویسی‌کنند رییس سازمان حج و زیارت خبر داد:

اولویت‌ها تا ۶۰۰در کاروان‌های عمره نام نویسی‌کنند رییس سازمان حج و زیارت خبر داد:

اولویت‌ها تا ۶۰۰در کاروان‌های عمره نام نویسی‌کنند رییس سازمان حج و زیارت خبر داد:

اولویت‌ها تا ۶۰۰در کاروان‌های عمره نام نویسی‌کنند
رییس سازمان حج و زیارت خبر داد:

اولویت‌ها تا ۶۰۰در کاروان‌های عمره نام نویسی‌کنند

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه دارندگان اسناد ثبت نامی عمره مفرده تا اولویت ۶۰۰ می‌توانند در ظرفیت خالی کاروان‌های اعزامی آذرماه به عمره مفرده ثبت نام کنند، اظهار کرد: از چهارم آذر نیز در صورت وجود ظرفیت‌های خالی در کاروان‌های عمره، هر چهار روز یک بار ۵۰ اولویت جدید برای ثبت نام در کاروان‌ها فراخوان خواهند شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، «سعيد اوحدي» در نشست خبري با اصحاب رسانه گفت: با توجه به وجود ظرفيت‌هاي خالي در كاروان‌هاي عمره اعزامي در آذرماه همه دارندگان اسناد وديعه گذاري عمره در بانك‌هاي ملي و ملت تا اولويت ۶۰۰ مي‌توانند با مراجعه به سامانه فاخر براي نام نويسي در كاروان‌هاي اعزامي تا پايان آذر ثبت نام نمايند.
وي افزود: از چهارم آذر نيز در صورت وجود ظرفيت‌هاي خالي در كاروان‌هاي عمره، هر چهار روز يك بار ۵۰ اولويت جديد براي ثبت نام در كاروان‌ها فراخوان خواهند شد.
رييس سازمان حج و زيارت ادامه داد: اعزام‌هاي مرحله اول عمره امسال از ۱۳ آذر آغاز مي‌شود تا ۲۰ اسفند ادامه خواهد داشت. در مرحله نخست فراخوان كاروان‌ها اولويت‌هاي يك تا ۳۵۰ فراخوان براي نام نويسي در كاروان‌ها فراخوان شده ان
هر چهار روز ۵۰ اولويت جديد اعلام مي‌شود
به گزارش ايكنا،‌ وي ادامه داد: از آذر ماه به بعد هر چهار روز ۵۰ اولويت جديد اعلام مي‌شود و قطعاً تمامي متقاضياني كه اولويت آنها تا ۴۵۰ است فراخوان شده و در صورت ثبت‌نام اعزام خواهند شد.
رييس سازمان حج و زيارت از هشت گروه قيمت عمره مفرده نيز خبر داد و گفت: حداقل قيمت عمره يك ميليون و ۸۰۰ هزار تومان و حداكثر آن دو ميليون و ۶۰۰ هزار تومان است و افزايشي بالغ بر شش و نيم تا هفت درصد (۱۰۰ هزار تومان در مجموع) در قيمت‌هاي عمره سال جاري وجود دارد كه به دليل افزايش كيفيت هتل‌ها به ويژه در شهر مدينه رخ داده است.
۱۳ آذر؛ آغاز پروازهاي عمره
وي از آغاز پروازهاي عمره از ۱۳ آذر ماه خبر داد و گفت: مرحله اول اعزام‌ها تا ۲۰ اسفند ادامه دارد و اوايل اسفند ماه نيز ثبت‌نام مرحله دوم آغاز خواهد شد.
حفظ جايگاه مردمي سفر اربعين اولين مصوبه ستاد دائمي اربعين
اوحدي ادامه سخنان خود را به بحث زيارت اربعين اختصاص داد و گفت: با آسيب‌شناسي مراسم اربعين سال گذشته، ستاد دائمي اربعين با حضور ۲۶ دستگاه تشكيل شد كه اولين مصوبه اين ستاد، حفظ جايگاه مردمي اين سفر زيارتي بود.
وي تصريح كرد: ما تلاش داريم سفر اربعين را ساماندهي كنيم نه سازماندهي يعني تلاش داريم سفر زائران را تسهيل كنيم. كه بر همين اساس سامانه ثبت‌نام زيارت اربعين در هزار و ۸۰۰ دفتر زيارتي نصب و گروه‌هاي ۴۰ نفره براي اعزام تشكيل مي‌شود كه تاكنون ۷۵ هزار در اين سامانه ثبت‌نام كرده‌اند.
اسكان رايگان زائران اربعين در قرارگاه‌هاي راهيان نور
رييس سازمان حج و زيارت از اسكان رايگان زائران اربعين در قرارگاه‌هاي راهيان نور در شهرهاي خرمشهر و مهران خبر داد و گفت: افرادي كه در سامانه حج و زيارت ثبت‌نام كرده‌اند در اين قرارگاه‌ها به صورت رايگان اسكان داده شده و در همين محل‌ها نيز پاسپورت آنها مهر خروج از كشور مي‌خورد تا كمترين معطلي در مرزها وجود داشته باشد.
وي يكي ديگر از عواملي كه موجب ايستايي در پشت مرزها مي‌شد را دريافت هزينه‌هاي بيمه و خدمات درماني از زائران اعلامكرد و گفت: امسال تمامي زائران اربعين به صورت رايگان تحت پوشش بيمه ايران قرار مي‌گيرند.
۱۵۰ اتوبوس شهرداري تهران وارد عراق مي‌شود
اوحدي از همكاري شهرداري تهران براي خدمت رساني به زائران اربعين خبر داد و اعلام كرد: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس از سوي شهردار تهران در اختيار سازمان حج و زيارت قرار گرفته است كه مجوز ورود اين اتوبوس‌ها به داخل عراق نيز گرفته شده و قرار است انتقال زائران تا نجف را بر عهده داشته و در بازگشت نيز زائران را به مرزهاي ايران برسانند.
وي ادامه داد: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس نيز توسط قرارگاه كربلا در اختيار ما قرار گرفته است اما تقاضا داريم تعداد اين اتوبوس‌ها بيشتر شود.
رئيس سازمان حج و زيارت همچنين اعلام كرد: هلال احمر ايران در فاصله دو شهر نجف تا كربلا كه ۸۰ كيلومتر است، ۲۵ دستگاه آمبولانس و تعداد زيادي چادر امدادي مستقر مي‌كند، سه بالگرد نيز در مرزها حضور خواهند داشت كه در صورت دريافت مجوز اجازه ورود به كشور عراق را نيز خواهند داشت. در كربلا نيز تعداد زيادي مدرسه و چادر در اختيار گرفته‌ايم تا زائران را در آنها مستقر كنيم. هشت موكب نيز توسط ايران در مسير راهپيمايي ايجاد مي‌شود.
جنگ‌زدگان عراقي در موكب‌هاي مسير نجف به كربلا مستقر هستند
وي به استقرار جنگ‌زدگان عراقي در موكب‌هاي مسير نجف به كربلا نيز سخن گفت و عنوان كرد: دولت عراق از اين جنگ‌زدگان خواسته است كه موكب‌ها را براي زائران اربعين خالي كنند، اما هلال احمر در كنار موكب‌هاي ايران چادرهايي را براي سكونت جنگ‌زدگان طي اين چند روز مستقر كرده و از آنها خواسته است در ارائه خدمات به زائران كمك كنند كه همين مسئله موجب استقبال و رضايت آنها شده است.
اوحدي از بازسازي و تجهيز اين موكب‌ها براي اربعين نيز خبر داد و گفت: پس از مراسم اربعين نيز موكب‌هايي بهسازي شده در اختيار جنگ‌زدگان قرار داده مي‌شود.
وي ادامه داد: آسفالت جاده بستان به چزابه نيز در حال انجام است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حال ايجاد زيرساخت‌هاي لازم در مرز چزابه است. سال گذشته يكي از معضلات جدي كمبود شديد سرويس‌هاي بهداشتي و آب در مرزها بود كه امسال ۱۰۰ چشمه سرويس بهداشتي (۶۰ چشمه توسط سپاه و ۴۰ چشمه توسط سازمان حج و زيارت) در مرزهاي ايران و ۲۰ چشمه نيز در داخل خاك عراق ايجاد مي‌شود.
توصيه‌هاي مهم: حتماً در داخل كشور ويزا بگيريد
اوحدي به زائران توصيه اكيد كرد كه حتماً به توصيه‌هاي سازمان حج و زيارت و نيروي انتظامي توجه و ويزا را در داخل كشور تهيه كنند و افزود: دريافت ويزا در داخل كشور ۴۰ دلار و قيمت تهيه ويزا در لب مرز ۸۲ دلار است و معطلي و امكان سوء استفاده، گم شدن ويزا و يا دريافت ويزاي جعلي وجود دارد.
وي تصريح كرد: قطعاً بايد زائران آمادگي مشكلات طبيعي اين سفر را داشته باشند؛ در ستاد اربعين آنچه در توان ما بود انجام داده‌ايم اما در بحث اسكان حتي دولت عراق نيز توان اسكان ۱۸ ميليون نفر زائر را ندارد.
افراد سالمند، كودك و ناتوان را همراه خود به اين سفر نبريد
رييس سازمان حج و زيارت از مردم درخواست كرد تا افراد سالمند، كودك و ناتوان را همراه خود به اين سفر نبرند و ادامه داد: كفش راحتي، پتو و داروهاي خاص را همراه خود ببريد اما از نظر اقلام غذايي هيچ مشكلي در اين مسير وجود ندارد.
وي به سوء استفاده تعدادي از گروه‌هايي كه اقدام به تشكيل كاروان پياده‌روي اربعين كرده بودند نيز اشاره كرد و گفت: از سه هزار و ۵۰۰ زائر يك ميليون و ۶۰۰ هزار تومان براي هر فرد دريافت شد اما در كربلا آنها را در محلي بدون سقف اسكان دادند.
نمي‌توانيم قيمتي براي سفر اربعين در نظر بگيريم اما مراقب سوء استفاده‌ها باشيد
اوحدي ادامه داد: ما نمي‌توانيم قيمت مشخصي را براي اين سفر اعلام كنيم اما زائران مراقب سوء استفاده برخي از افراد باشند و اطلاع داشته باشند كه تنها مبلغي كه سازمان حج و زيارت دريافت مي‌كند ۴۰ دلار بابت ويزا و ۱۵ هزار تومان بابت خدمات دفتري است و اقامت در داخل ايران نيز رايگان و در كربلا نيز اسكان در چادرها، مدارس، موكب‌ها و… صورت مي‌گيرد.
وي از امنيت بالاي سفر عاشورا و اميد به تكرار همين امنيت در اربعين سخن گفت و اظهار كرد: البته بخشي از امنيت بر عهده خود زائران است و نبايد زائران از مسير اصلي منحرف شوند.
۶ ماه زندان براي افرادي كه بدون ويزا وارد عراق مي‌شوند
رييس سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه پيش بيني ما حضور بيش از ۷۰۰ هزار زائر در مراسم اربعين سال جاري است، عنوان كرد: سال گذشته تعدادي از زائران بدون ويزا وارد عراق شده بودند كه متحمل سه ماه زندان شدند و با رايزني صورت گرفته توانستيم آنها را آزاد و به كشور بازگردانيم چرا كه شش ماه زندان در انتظار افرادي است كه بدون ويزا وارد عراق مي‌شوند.
وي از تغيير فضاي فرهنگي كشور عراق طي شش ماه گذشته و با پيروزي‌هايي كه در مقابل تروريست‌ها به دست آمده است، سخن گفت و افزود: به دليل جنگي هشت ساله كاهش تبعات اين جنگ به مدت‌ها كار فرهنگي نياز داشت كه به بركت امام حسين (ع) فضاي فرهنگي عراق كاملاً تغيير كرده است و نگاه به زائر ايراني عوض شده است.
درخواست عاجزانه: شهرداري مهران عوارض را لغو كند
وي در پايان سخنانش از شهرداري مهران عاجزانه درخواست كرد ۱۰ هزار تومان عوارض خروج از مهران را از زائران اربعين دريافت نكند.
پيرحسين كوليوند، رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر نيز در اين نشست اعلام كرد: محل درمانگاه‌هاي صحرايي هلال احمر در بروشورهاي اين جمعيت مشخص و در اختيار زائران قرار داده مي‌شود. تلفن پزشكان و نشاني درمانگاه‌ها در نجف و كربلا نيز در بروشورها اعلام شده است.
سرهنگ ابراهيم رضايي‌نژاد، رييس پليس مهاجرت و گذرنامه ناجا نيز در اين نشست خبري اعلام كرد: تمام تلاش‌ها براي صدور سريع گذرنامه‌ها صورت گرفته و حتي ركورد صدور گذرنامه در يك روز با صدور ۳۸ هزار گذرنامه به دست آمده است.




نظرات کاربران