رهبر انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری؛

باید نهضت علمی و فراگیری برای ریشه‌کن کردن جریان تکفیری ایجاد کرد رهبر انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری؛

باید نهضت علمی و فراگیری برای ریشه‌کن کردن جریان تکفیری ایجاد کرد رهبر انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری؛

باید نهضت علمی و فراگیری برای ریشه‌کن کردن جریان تکفیری ایجاد کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبر انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری؛

باید نهضت علمی و فراگیری برای ریشه‌کن کردن جریان تکفیری ایجاد کرد رهبر انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری؛

باید نهضت علمی و فراگیری برای ریشه‌کن کردن جریان تکفیری ایجاد کرد رهبر انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری؛

باید نهضت علمی و فراگیری برای ریشه‌کن کردن جریان تکفیری ایجاد کرد رهبر انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری؛

باید نهضت علمی و فراگیری برای ریشه‌کن کردن جریان تکفیری ایجاد کرد رهبر انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری؛

باید نهضت علمی و فراگیری برای ریشه‌کن کردن جریان تکفیری ایجاد کرد
رهبر انقلاب در دیدار شرکت‌کنندگان در کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری؛

باید نهضت علمی و فراگیری برای ریشه‌کن کردن جریان تکفیری ایجاد کرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار شرکت‌کنندگان در کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام، تأکید کردند: ایجاد یک نهضت علمی، منطقی و فراگیر برای ریشه‌کن کردن جریان تکفیری، روشنگری نسبت به نقش سیاست‌های استکباری در احیای این جریان و اهتمام جدی و مطالبهٔ عمومی در خصوص قضیهٔ فلسطین به عنوان مسئلهٔ اصلی دنیای اسلام از مهمترین و اولویت‌دارترین وظایف علمای جهان اسلام در شرایط کنونی است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلام صبح امروز (سه‌شنبه) در ديدار علماء، انديشمندان و ميهمانان شركت‌كننده در «كنگرهٔ جهاني جريان‌هاي تكفيري از ديدگاه علماي اسلامي»، احياء جريان تكفيري در سال‌هاي اخير را مشكل تحميلي و دست‌ساز استكبار براي دنياي اسلام دانستند و با اشاره به اقدامات جريان خبيث تكفيري در جهت اهداف آمريكا و دولت‌هاي استعماري و رژيم صهيونيستي به‌ويژه تلاش براي به فراموشي سپرده شدن مسئلهٔ اصلي فلسطين و مسجدالاقصي، تأكيد كردند: ايجاد يك نهضت علمي، منطقي و فراگير براي ريشه‌كن كردن جريان تكفيري، روشنگري نسبت به نقش سياست‌هاي استكباري در احياي اين جريان و اهتمام جدي و مطالبهٔ عمومي در خصوص قضيهٔ فلسطين به عنوان مسئلهٔ اصلي دنياي اسلام از مهمترين و اولويت‌دارترين وظايف علماي جهان اسلام در شرايط كنوني است.
رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود با قدرداني از حضرات آيات مكارم شيرازي و سبحاني و ديگر علما و فضلاي قم كه اهتمام جدي براي برگزاري اين كنگره و شكل‌دهي يك جريان علمي فراگير در ميان علماي جهان اسلام درخصوص مقابله با جريان تكفيري داشتند، گفتند: در بررسي اين جريان خطرناك بايد به اين نكته توجه شود كه موضوع اصلي، مقابلهٔ همه‌جانبه با جريان احياء شده تكفيري است كه فراتر از گروه موسوم به داعش است و در واقع داعش يكي از فروع اين شجرهٔ خبيثه است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس به يك نكتهٔ غيرقابل انكار اشاره كردند و افزودند: جريان تكفير و حكومت‌هاي پشتيبان آن كاملاً در جهت اهداف استكباري يعني آمريكا و دولت‌هاي استعماري اروپايي و رژيم صهيونيستي حركت مي‌كنند و با ظاهري اسلامي، عملاً درخدمت آن‌ها هستند.
ايشان در ادامه به چند نمونه از شواهدي كه نشانگر حركت جريان تكفيري در جهت اهداف استكباري و در مقابله با دنياي اسلام است اشاره كردند.
رهبر انقلاب اسلامي منحرف كردن حركت بيداري اسلامي را به عنوان اولين شاهد بيان و خاطرنشان كردند: بيداري اسلامي حركتي ضد آمريكايي، ضد استبداد و ضد دست‌نشاندگان آمريكا بود اما جريان تكفير اين حركت عظيم ضد استكباري را به جنگ خانگي و برادركشي ميان مسلمانان تبديل كرد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: خط مقدم مبارزه مسلمانان در اين منطقه، فلسطين اشغالي بود اما جريان تكفير اين خط مقدم را تغيير داد و به داخل خيابان‌ها و شهرهاي عراق، سوريه، پاكستان و ليبي كشاند و اين، يكي از جنايت‌هاي فراموش‌نشدني جريان تكفير است.
ايشان منحرف كردن حركت بيداري اسلامي را، خدمت به آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي و سرويس‌هاي جاسوسي آنها دانستند و گفتند: شاهد ديگر براي نشان دادن حركت اين جريان در جهت اهداف استكباري اين است كه پشتيبانان جريان تكفير، در مقابل رژيم صهيونيستي يك اخم هم نمي‌كنند و حتي با اين رژيم براي مقابله با مسلمانان همكاري مي‌كنند ولي براي ضربه زدن به كشورها و ملت‌هاي اسلامي، حضور فعال دارند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، نابودي زيرساخت‌هاي ارزشمند كشورهاي اسلامي به‌دست فتنهٔ تكفير را نمونهٔ ديگري از خدمت اين جريان به منافع دشمنان اسلام برشمردند و افزودند: يكي ديگر از اقدامات بسيار خبيثانهٔ جريان تكفير مخدوش كردن چهرهٔ اسلامِ رحمت و تعقل و منطق، با نشان دادن تصاوير جناياتي همچون زير شمشير نشاندن انسان‌هاي بي‌گناه و يا درآوردن قلب يك مسلمان و به‌دندان گرفتن آن، در مقابل دوربين و به نام اسلام، است.
هدف رژيم صهيونيستي تصرف قدس و مسجدالاقصي است
ايشان يكي ديگر از شواهد خدمت جريان تكفير به منافع استكبار را تنها گذاشتن محور مقاومت در جنگ ۵۰ روزهٔ غزه دانستند و خاطرنشان كردند: يك شاهد ديگر، منحرف كردن شور و حماسه‌اي بود كه بر اثر بيداري اسلامي در جوانان مسلمان بوجود آمد، كه متأسفانه از آن براي كشتار مسلمانان بي‌گناه ديگر استفاده شد.
رهبر انقلاب اسلامي نمونه و شاهد ديگر را اقدام اخير و مكرر هواپيماهاي ترابري آمريكا در پرتاب تجهيزات جنگي براي گروه موسوم به داعش در عراق برشمردند و تأكيد كردند: آمريكايي‌ها با وجود اين اقدامات، در ظاهر مدعي تشكيل ائتلاف ضدداعش هستند كه يك دروغ محض است زيرا هدف اصلي اين ائتلاف زنده نگه‌داشتن فتنهٔ جنگ و درگيري ميان مسلمانان است كه البته به اهداف خود نخواهند رسيد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس به وظايف بزرگ علماي جهان اسلام در شرايط كنوني اشاره كردند و افزودند: يكي از اين وظايف ايجاد نهضتي علمي و منطقي و فراگير از جانب علماي مذاهب اسلامي براي ريشه‌كن كردن جريان تكفير است.
ايشان گفتند: اين جريان با شعار دروغين سلف صالح وارد شده است و بايد با زبان دين، علم و منطق، بيزاري سلف صالح را از اين اقدامات نشان داد.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: بايد با اين نهضت علمي و منطقي، جوانان بي‌گناهي را كه گرفتار اين جريان خبيث شده‌اند، نجات داد و اين وظيفه به عهدهٔ علما است.
تسليح كرانه باختري قطعاً انجام خواهد شد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، روشنگري نسبت به نقش سياست‌هاي آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي در احياي جريان تكفيري را يكي ديگر از وظايف بزرگ علما در كشورهاي اسلامي برشمردند و افزودند: سومين وظيفهٔ مهم علما، اهتمام جدي به قضيه فلسطين و مسجدالاقصي و جلوگيري از مورد غفلت واقع شدن اين موضوع اصلي دنياي اسلام است.
ايشان با اشاره به تصميم اخير كابينهٔ رژيم صهيونيستي در اعلام يهودي بودن فلسطين اشغالي، گفتند: رژيم صهيونيستي به‌دنبال تصرف قدس و مسجدالاقصي و تضعيف هرچه بيشتر فلسطيني‌ها است. همهٔ ملت‌هاي اسلامي و همچنين علما بايد از دولت‌هاي خود مسئله فلسطين را مطالبه و پيگيري كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اقدام امام بزرگوار رحمه‌الله، در اعلام سياست حمايت از فلسطين و دشمني با رژيم صهيونيستي، تأكيد كردند: ما خداوند را شاكريم كه در جمهوري اسلامي ايران، دولت و ملت در قضيه حمايت از فلسطين و دشمني با رژيم صهيونيستي، هم‌زبان هستند و در ۳۵ سال گذشته از مسيري كه امام ترسيم كرده، منحرف نشده‌اند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه ملت و جوانان ايران با كمال ميل از مردم فلسطين حمايت مي‌كنند و عاشق مبارزه با صهيونيست‌ها هستند، افزودند: جمهوري اسلامي ايران به لطف و فضل الهي اسير محدوديت‌ها و اختلاف‌هاي مذهبي نشده است و همان‌گونه كه به حزب‌الله شيعه در لبنان كمك مي‌كند، به حماس و جهاد اسلامي و ديگر گروه‌هاي اهل سنت در فلسطين نيز كمك مي‌كند و به اين كمك‌ها ادامه خواهد داد.
دشمن در قضيه هسته‌اي نتوانست جمهوري اسلامي را به‌زانو درآورد و در آينده نيز نخواهد توانست
ايشان تقويت برادران فلسطيني در غزه را يك نمونه از كمك‌هاي جمهوري اسلامي ايران به مردم فلسطين برشمردند و تأكيد كردند: همان‌گونه كه قبلاً هم اعلام شد، كرانهٔ باختري بايد مسلح و آماده دفاع شود، و اين كار قطعاً انجام خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي قدرت و وضعيت دشمنان دنياي اسلام را به مراتب ضعيف‌تر از دوران‌هاي گذشته ارزيابي كردند و با اشاره به مشكلات سياسي، اقتصادي و امنيتي كشورهاي اروپايي و همچنين مشكلات بيشتر و بدتر آمريكا در مسائل اخلاقي و سياسي و به‌ويژه مالي و پولي و ضعف حيثيت ابرقدرتي آمريكا گفتند: رژيم صهيونيستي نيز نسبت به گذشته به‌شدت ضعيف شده است. اين رژيم، همان رژيمي است كه سال‌هاي قبل شعار از نيل تا فرات سر مي‌داد اما اكنون در جنگ ۵۰ روزه غزه همهٔ توان خود را به كار گرفت ولي نتوانست تونل‌هاي زيرزميني حماس و جهاد اسلامي را نابود كند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، مشكلات و ناكامي‌هاي دشمنان اسلام در منطقه به‌ويژه در عراق، سوريه و لبنان را نيز يادآور شدند و گفتند: يك نمونهٔ ديگر از ضعف دشمن، قضيهٔ هسته‌اي ايران است. آمريكا و كشورهاي استعمارگر اروپايي دور هم جمع شدند تا جمهوري اسلامي ايران را در قضيهٔ هسته‌اي به زانو درآورند اما نتوانستند و در آينده نيز نخواهند توانست.
پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام عليزاده موسوي دبير كنگرهٔ «جريان‌هاي افراطي و تكفيري از ديدگاه علماي اسلام» با ارائه گزارشي از روند برگزاري و فعاليت‌هاي اين كنگره گفت: در جريان دو روز برگزاري اين كنگره، كميته‌هاي تخصصي و راهبردي، تبارشناسي و ريشه‌يابي جريان‌هاي تكفيري، مسائل سياسي آن‌ها و همچنين راه‌هاي برون‌رفت از مسئلهٔ تكفير را مورد بحث و بررسي قرار دادند.
وي با اشاره به برگزاري پيش‌نشست‌هاي اين كنگره در سوريه و پاكستان و ارائه بيش از ۷۰۰ مقاله به دبيرخانهٔ كنگره افزود: در اين كنگره ۳۱۵ نفر از علماي جهان اسلام حضور داشتند كه ۱۴۴ مقاله انتخابي، در هشت‌جلد و به زبان‌هاي فارسي و عربي منتشر شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران