مسیر پیاده‌روی اربعین و موقعیت موکب‌های ایرانی+نقشه مسیر پیاده‌روی اربعین و موقعیت موکب‌های ایرانی+نقشه مسیر پیاده‌روی اربعین و موقعیت موکب‌های ایرانی+نقشه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مسیر پیاده‌روی اربعین و موقعیت موکب‌های ایرانی+نقشه مسیر پیاده‌روی اربعین و موقعیت موکب‌های ایرانی+نقشه مسیر پیاده‌روی اربعین و موقعیت موکب‌های ایرانی+نقشه مسیر پیاده‌روی اربعین و موقعیت موکب‌های ایرانی+نقشه مسیر پیاده‌روی اربعین و موقعیت موکب‌های ایرانی+نقشه

مسیر پیاده‌روی اربعین و موقعیت موکب‌های ایرانی+نقشه

مسیر ۸۰ کیلومتری جاده نجف تا کربلا را در روزهای منتهی به اربعین حسینی می‌توان آسمانی‌ترین مسیر این کره خاکی دانست. در این مسیر موکب‌های بسیاری به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند که ۱۰ موکب توسط ایرانی‌ها اداره می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، همه ساله در ايام منتهي به اربعين حسيني، زائران و عشاق ثارالله مسير نجف تا كربلا را به عنوان يك سنت حسنه با پاي پياده طي مي‌كنند.
در مسير زائران موكب‌ها و خيمه‌هاي فراواني براي پذيرايي برپا شده است كه صحنه‌هاي بسيار زيبايي را خلق مي‌كنند. اكثر مردم قبايل و عشاير مختلف در اين مسير خيمه و چادر برپا كرده و با تمامي دارايي خود حتي به اندازه قرص نان يا با شستن پاي زائران به مردم خدمت مي‌كنند و اين خدمت را براي خود افتخاري بزرگ مي‌دانند.
در طول مسير علاوه بر موكب‌ها و خيمه‌هاي كوچك، خيمه‌هاي بزرگ و درمانگاه‌هايي وجود دارد كه براي استراحت و درمان مناسب‌تر هستند.
اين مسير از خروجي شهر نجف تا حرم مطهر حضرت عباس (ع) توسط تيرهاي روشنايي، از ۱ تا ۱۴۵۲ نشانه‌گذاري شده است، فواصل اين تيرها از يكديگر تقريبا ۵۰ متر است كه شاخص بسيار خوبي براي زائران پياده به شمار مي‌رود.
در ميانه اين مسير شهر حيدريه (خان نص) واقع شده كه كليدي‌ترين نقطه مسير و محلي براي تأمين امكانات و لوازم و… است، همچنين حد فاصل حيدريه تا هنديه و سه راهي طويريج، به علت وجود نخلستان‌ها و مسير‌هاي فرعي شاهد بيشترين انفجارات بوده است و نسبت به ساير قسمت‌هاي مسير بايد محتاط‌تر عمل كرد. نقشه‌ مسير زوار حسيني از نجف تا كربلا و خدمات ميان راهي اين مسير
نقشه شهر كربلا




نظرات کاربران