زائران اربعین حتما با خود چادر مسافرتی بیاورند زائران اربعین حتما با خود چادر مسافرتی بیاورند زائران اربعین حتما با خود چادر مسافرتی بیاورند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران اربعین حتما با خود چادر مسافرتی بیاورند زائران اربعین حتما با خود چادر مسافرتی بیاورند زائران اربعین حتما با خود چادر مسافرتی بیاورند زائران اربعین حتما با خود چادر مسافرتی بیاورند زائران اربعین حتما با خود چادر مسافرتی بیاورند

زائران اربعین حتما با خود چادر مسافرتی بیاورند

با توجه به کاهش دمای هوا و سرد شدن شهرهای مقدس کربلای معلی و نجف اشرف و همچنین کمبود مکان‌های اقامتی در این دو شهر، به زائران ایرانی که قصد شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی را دارند، توصیه‌ می‌شود در این سفر حتما چادر مسافرتی به همراه ببرند.

مصطفي قاسمي مدير نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج گفت: براي اسكان زائرين اربعين به تناسب ظرفيت موجود، تلاش مي‌كنيم تا قطره اي از سيل جمعيت را بتوانيم اسكان دهيم؛ اما ظرفيت كربلا آنقدر نيست كه بتوانيم براي همه زائران عزيزمان خدمات اسكان را فراهم كنيم.
وي با بيان اينكه برخي از زمين‌هاي اطراف حرم مطهر در ايست‌هاي بازرسي اول، دوم و سوم جهت آماده سازي براي اسكان موقت آماده شده است، خاطرنشان كرد: با پيگيري مداوم و همكاري مسؤولان عراقي تعدادي از مدارس، ساختمان‌هاي نيمه ساز و موكب‌ها را نيز جهت اين ايام در اختيار گرفته ايم.
قاسمي در عين حال افزود: به دليل نداشتن امكانات اقامتي و اسكان در شهر كربلا و همچنين در اختيار گرفتن برخي از زمين‌ها و مدارس از سوي توليت آستان مقدس حسيني و عباسي و دولت عراق براي اسكان جنگ زده ها، تنها امكان اسكان درصد كمي از زائران ايراني در اين اماكن وجود دارد.
وي تصريح كرد: تاكنون نزديك ۱۵ مدرسه در اختيار گرفته ايم و در تلاشيم با تجهيز آنها و ديگر فضاهايي كه در اختيار گرفته ايم بخش كوچكي از اسكان زائران ايراني را تامين نماييم.
مدير نمايندگي سازمان حج و زيارت در عراق با بيان اينكه جمعيت كل استان كربلا حدود ۸۰۰ هزار تا يك ميليون نفر اعلام شده و اين رقم در محدوده اطراف حرم تنها به صد هزار نفر جمعيت مي‌رسد گفت: متاسفانه برخي از زائران كشور انتظار دارند روز اربعين را در كانون حرم‌هاي مطهر حضور داشته باشند كه اين امر، هم ما و هم خودشان را با مشكلات فراواني روبرو مي‌كند و اين در حالي است كه ميليونها زائر با گفتن « لبيك يا حسين» و بدون اسكان به شهر و كشور خود باز مي‌گردند.
قاسمي در اين زمينه تاكيد كرد: با توجه به كمبود مكان‌هاي اقامتي توصيه ما به زائران ايراني اين است كه حتما در قالب گروههاي سه يا چهار نفره با خود چادر مسافرتي به همراه بياورند و در اين چادرها سكني گزينند.
وي همچنين از زائران ايراني خواست تا با برنامه ريزي صحيح نسبت به بازگشت خود در زمان مناسب اقدام كنند و اذعان داشت: تصور زائر ايراني اين است كه مواد غذايي و آشاميدني در روزهاي بعد از اربعين نيز در ايستگاههاي صلواتي وجود دارد اين در حالي است كه فرداي اربعين همه در حال جمع كردن ايستگاهها هستند و هيچ غذايي وجود ندارد و تازه شروع مشكلات زائران ايراني است.


| شناسه مطلب: 49488




كربلا اربعين



نظرات کاربران