تردد روزانه ۷۰۰ زائر از مرز شلمچه تردد روزانه ۷۰۰ زائر از مرز شلمچه تردد روزانه ۷۰۰ زائر از مرز شلمچه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تردد روزانه ۷۰۰ زائر از مرز شلمچه تردد روزانه ۷۰۰ زائر از مرز شلمچه تردد روزانه ۷۰۰ زائر از مرز شلمچه تردد روزانه ۷۰۰ زائر از مرز شلمچه تردد روزانه ۷۰۰ زائر از مرز شلمچه

تردد روزانه ۷۰۰ زائر از مرز شلمچه

تردد زائران اربعین از مرزهای استان خوزستان بصورت روان در حال انجام است و روزانه جمعیتی بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر از زائران از مرزهای زمینی استان خوزستان به عراق اعزام می‌شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مانور خدمات رساني به زائرين اربعين در شلمچه با حضور تمامي كارگزاران زيارتي استان و همچنين مديران عتبات و تعداد كثيري از دستگاههاي اجرايي و خدمت رسان به زائرين اربعين حسيني (ع) ازجمله حج و زيارت استان خوزستان، سپاه، نيروي انتظامي، هلال احمر، اورژانس، شهرداري‌هاي خرمشهر و آبادان، اتوبوسراني و هيئات مذهبي و… پس از تجمع در مسجد جامع خرمشهر و سپس حركت به سمت مرز برگزار شد.
برافراشتن پرچم مقدس امام حسين (ع) در مرز شلمچه
در اين مراسم همچنين شروع رسمي پذيرش زايرين اربعين امام حسين (ع) در شلمچه با حضور مسئولين استان و شهرستان و بالا بردن پرچم امام حسين در مرز شلمچه نيز آغاز شد.
شايان ذكر است حدود نيمي از زائران زميني اربعين ار مرزهاي شلمچه و چزابه در استان خوزستان راهي عراق مي‌شوند.
حذف عوارض خروجي
مدير حج و زيارت استان خوزستان با بيان اينكه روز دوشنبه مانور خدمات رساني به زائران اربعين با حضور دستگاه‌هاي استان خوزستان در مرز شلمچه اجرا گرديد گفت: در مرزهاي شلمچه و چذابه از زائران اربعين عوارض خروج از كشور دريافت نمي‌شود.
ناصر حويزاوي گفت: از آنجايي كه پرداخت عوارض خروج از كشور يكي از دلايل توقف زائران در مرزها مي‌باشد، با تصميم استانداري در دو گذرگاه شلمچه و چزابه از زائران اربعين عوارض خروج دريافت نمي‌شود.
وي افزود: تردد زائران اربعين از مرزهاي استان خوزستان بصورت روان در حال انجام است و روزانه جمعيتي بيش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر از زائران از مرزهاي زميني استان خوزستان به عراق اعزام مي‌شوند.


| شناسه مطلب: 49506




خوزستان اربعين مرز



نظرات کاربران