برگزاری جلسه هماهنگی برای ساماندهی زائران اربعین با سازمان بسیج برگزاری جلسه هماهنگی برای ساماندهی زائران اربعین با سازمان بسیج برگزاری جلسه هماهنگی برای ساماندهی زائران اربعین با سازمان بسیج بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برگزاری جلسه هماهنگی برای ساماندهی زائران اربعین با سازمان بسیج برگزاری جلسه هماهنگی برای ساماندهی زائران اربعین با سازمان بسیج برگزاری جلسه هماهنگی برای ساماندهی زائران اربعین با سازمان بسیج برگزاری جلسه هماهنگی برای ساماندهی زائران اربعین با سازمان بسیج برگزاری جلسه هماهنگی برای ساماندهی زائران اربعین با سازمان بسیج

برگزاری جلسه هماهنگی برای ساماندهی زائران اربعین با سازمان بسیج

جلسه هماهنگی در خصوص ساماندهی زائران اربعین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور مسؤولان سازمان حج و زیارت و سازمان بسیج مستضعفین در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، مهندس اوحدي رييس اين سازمان در اين جلسه ضمن تقدير از همه دستگاه هاي خدمت رسان به زائران اربعين گفت: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته و طي جلسات متعدد ستاد دائمي اربعين امسال ايستايي زائران و ازدحام جمعيت در نقاط مرزي كشور را شاهد نخواهيم بود.
وي افزود : براي رفاه حال زائران اربعين بانك ملي ايران اعلام كرده است كه تعداد 10 دستگاه خودپرداز را در هريك از مرزهاي شلمچه، چزابه و مهران راه اندازي مي كند.
رييس سازمان حج و زيارت ادامه داد: جزئيات وظايف هريك از بخش ها در مرزها مشخص شده است و امسال شاهد همكاري خوب همه دستگاه ها در خدمات رساني به زائران اربعين خواهيم بود.
سردار علي فضلي جانشين سازمان بسيج مستضعفين در جلسه هماهنگي براي ساماندهي زائران اربعين گفت: در برنامه ريزي براي ساماندهي زائران اربعين ممكن است با شرايط غير قابل پيش بيني مواجه باشيم كه در اين خصوص بايد برنامه ريزي و چاره انديشي لازم صورت گيرد.
وي افزود: در عمليات ساماندهي زائران بايد همه بخش ها به كمك هم بيايند و در اين ميان بايد وظايف هر بخش و وظايف هريك از افراد مشخص باشد و همه بخش ها با هماهنگي يكديگر وارد عمل شوند.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين در اين جلسه گفت: از آنجايي كه يكي از مشكلات اصلي تراكم جمعيت زائران در نقاط مرزي كشور است، بايد تدبيري انديشيده شود تا زائران مديريت شده و بصورت مرحله اي وارد مرزها شوند.
وي ادامه داد: براي برنامه ريزي خدمات رساني به زائران اربعين بايد امكانات واقعي هر بخش معلوم شده و براي بكارگيري آن برنامه ريزي لازم صورت گيرد.
سردار فضلي اظهار داشت: ما علاوه بر تأمين امكانات لجستيك در اين عمليات و در اختيار قرار دادن قرارگاه هاي راهيان نور براي اسكان زائران ايام اربعين، آمادگي داريم تجربه و توان مديريتي بسيج در اداره فعاليت كاروان هاي راهيان نور را در اختيار مجموعه قرار دهيم.
سردار رضائي نژاد رييس پليس مهاجرت و گذرنامه نيروي انتظامي نيز كه در اين جلسه حضور داشت از طراحي نرم افزار جديد گذرنامه براي خدمات رساني بهتر به زائران اربعين خبر داد.
سردار آذين جانشين آماد كل سپاه به توان مديريتي سازمان حج و زيارت در حج و عمره و برنامه ريزي براي اعزام جمعيتي بالغ بر يك ميليون نفر به سرزمين وحي اشاره كرد و گفت: با اين پشتوانه مديريتي اميدواريم تجربه خوبي در ساماندهي زائران اربعين نصيب اين سازمان شود.
وي افزايش زائران اعزامي به عتبات و تسهيل سفر آنان را از دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب و مورد تأكيد معظم له برشمرد.
مهندس خدرنژاد معاون سازمان حج و زيارت نيز در اين ديدار گفت: در سه مرز چهار گونه زائر داريم كه برنامه ريزي براي هر گروه از زائران صورت گرفته است.
وي افزود: وظايف و خدمات هريك از دستگاه ها از جمله حج و زيارت، سپاه،بسيج، شهرداري و ... مشخص شده است و در اينخصوص نگراني وجود ندارد.
آقاي حويزاوي مدير حج و زيارت خوزستان كه در اين جلسه حضور داشت، از بكارگيري كارگزاران استان خوزستان كه جمعيتي حدود 1500 نفر هستند براي خدمات رساني به زوار اربعين خبر داد و گفت: براي هريك از اين افراد كاور،كارت شناسايي و شرح وظايفي تهيه شده است.
وي از برنامه ريزي براي انتقال زائران از محل هاي اسكان موقت زائران تا نقاط مرزي خبر داد.
مدير حج و زيارت همچينين اظهار داشت: در خصوص خدمات دهي به زائران اربعين هماهنگي خوبي با دستگاه هاي استان صورت گرفته است.
سردار مصطفي ذباح مدير راهيان نور سازمان اردويي و گردشگري بسيج، حجت الاسلام و المسلمين شهسواري مديركل حوزه رياست و روابط عمومي سازمان حج و زيارت، محسن نظافتي مديركل عتبات سازمان حج و زيارت، ابوالحسن رضوي مديرعامل شركت شمسا و حجت الاسلام و المسلمين زاهدي مشاور رييس سازمان حج و زيارت از ديگر حاضران در اين جلسه بودند.


| شناسه مطلب: 49513




سعيد اوحدي اربعين



نظرات کاربران