از ۳۰ آبان تا ۶ آذر؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۳۰ آبان تا ۶ آذر؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۳۰ آبان تا ۶ آذر؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
از ۳۰ آبان تا ۶ آذر؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۳۰ آبان تا ۶ آذر؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۳۰ آبان تا ۶ آذر؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۳۰ آبان تا ۶ آذر؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۳۰ آبان تا ۶ آذر؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت
از ۳۰ آبان تا ۶ آذر؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت

دیدار شرکت‌کنندگان کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری با رهبر معظم انقلاب، دو انتصاب در نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، ابراز امیدواری وزیر ارشاد از تشرف ۷۰۰ هزار نفر به کربلای معلی در اربعین، و اخباری از زمینه‌سازی برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر زیارت اربعین، از جمله اخباری است که در ادامه خواهید خواند.

رهبر معظم‌ انقلاب اسلامي، در ديدار شركت‌كنندگان در كنگره جهاني جريان‌هاي افراطي و تكفيري از ديدگاه علماي اسلام، تاكيد كردند: ايجاد يك نهضت علمي، منطقي و فراگير براي ريشه‌كن كردن جريان تكفيري، روشنگري نسبت به نقش سياست‌هاي استكباري در احياي اين جريان، و اهتمام جدي و مطالبه عمومي درباره قضيه فلسطين به عنوان مسئله اصلي دنياي اسلام، از مهمترين و اولويت‌دارترين وظايف علماي جهان اسلام در شرايط كنوني است.
آيت‌الله العظمي ناصر ‌مكارم شيرازي‌ در درس خارج فقه خود، با اشاره به سياسي و عقيدتي بودن فتنه داعش، و همچنين تقدير از رهبر معظم انقلاب به دليل حمايت از برگزاري كنگره عليه تكفير، به شايعاتي درباره تامين هزينه اين كنگره اشاره كرد و گفت: به اين شايعات گوش ندهيد. احدي يك ريال كمك نكرده است. البته سعي كرديم تا جايي كه امكان دارد صرفه‌جويي كنيم. بنده بارها تاكيد كردم كه صرفه‌جويي كنيد. اما به هر حال كار بزرگ هزينه‌بردار است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد علي ‌قاضي عسكر‌ نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، در احكام جداگانه‌اي، مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق و مشاور امور استان‌ها و نمايندگي‌هاي بعثه مقام معظم رهبري را منصوب كرد.
علي جنتي‌ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ديدار با آيت‌الله وحيد خراساني، با بيان اينكه تلاش شده مشكلات سفر به عتبات عاليات رفع شود، از تشرف بيش از ۷۰۰ هزار نفر در اربعين امسال به كربلا خبر داد و گفت: سال گذشته ۵۰۰ هزار نفر در اربعين به كربلا معلي مشرف شدند.
وي همچنين‌ در ديدار با آيت الله جوادي آملي، از رشد ۲ برابري اعزام حجاج به عمره در سال ۱۳۹۳ خبر داد.
عليرضا رشيديان‌ استاندار خراسان رضوي گفت: بر اساس مصوبه نخستين نشست كارگروه ملي زيارت در دولت يازدهم، رديف اعتبارات زيارت در بودجه سال آينده كشور، مختص شهرهاي مشهد، قم و شيراز است.
پياده‌روي عظيم اربعين حسيني نشست مشترك‌ سازمان حج و زيارت و سازمان بسيج براي هماهنگي در ساماندهي زائران اربعين، چهارشنبه با حضور مسئولان سازمان حج و زيارت و همچنين مسئولان سازمان بسيج مستضعفين برگزار شد.
حجت‌الاسلام ‌حميد احمدي‌ مسئول فرهنگي ستاد اربعين، گفت: شعار پياده‌روي اربعين حسيني، از جمله حضرت زينب سلام‌الله‌عليها كه فرمودند: فوالله لا تمحوا ذكرنا؛ يعني به خدا سوگند هرگز نخواهند توانست نام ما را محو كنند، انتخاب شده است. وي افزود: ۵ ميليون بروشور و اقلام فرهنگي به ۳ زبان در پياده‌روي اربعين امسال توزيع خواهد شد.
ناصر حويزاوي‌ مدير حج و زيارت استان خوزستان در مانور خدمات‌رساني به زائران اربعين در شلمچه، كه با حضور تمامي كارگزاران زيارتي استان خوزستان و نهادهاي فعال در پياده‌روي اربعين برگزار شد گفت: تردد زائران اربعين از مرزهاي استان خوزستان به صورت روان در حال انجام است و روزانه جمعيتي بين ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر از مرزهاي زميني استان خوزستان، وارد عراق مي‌شوند.
وي همچنين‌ گفت: با تصميم استانداري خوزستان، عوارض خروج در دو گذرگاه شلمچه و چزابه از زائران اربعين دريافت نمي‌شود.
محسن نظافتي‌ مدير كل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت گفت: علي‌رغم رايزني‌هايي كه از ماه‌ها پيش با سفارت عراق انجام شده بود، آنها آمادگي صدور ويزا براي تمام زائران نداشتند و به همين دليل تا اطلاع ثانوي، ثبت‌نام متقاضيان متوقف شده است. وي همچنين از تلاش سازمان حج براي حل اين مشكل و ايجاد ظرفيت جديد از سوي كشور عراق خبر داد.
پيش از اين ‌سازمان حج و زيارت‌ در اطلاعيه‌اي اعلام كرده بود: به دليل تكميل سقف صدور رواديد سفر به عراق، امكان ثبت‌نام از متقاضيان در سامانه ساماندهي زائران اربعين تا اطلاع ثانوي متوقف شده است.
يگان امنيت ملي‌ عراق، توانست به ۴ خودرو بمب‌گذاري شده آماده انفجار، كه از استان الانبار به سمت كربلا در حركت بودند، دست يابد. اين خودروها براي انفجار در ايام زيارت اربعين آماده‌سازي شده بودند.
همزمان با نزديك شدن ‌اربعين حسيني‌، موسسات و نهادهاي فرهنگي ايراني و عراقي، به صورت شبانه‌روزي در حال انجام فعاليت در مسير بين نجف تا كربلا و ديگر مسيرهاي منتهي به كربلا هستند. نصب پرچم يالثارات الحسين، نصب بنرهاي تمثال مراجع، توليد بروشورهايي با موضوع شناخت قيام امام حسين عليه‌السلام و راه‌اندازي موكب‌هاي فرهنگي از جمله اين اقدامات است.
در آستانه فرا رسيدن همايش بزرگ پياده‌روي اربعين حسيني، ‌نشست ستاد اربعين‌ حسيني با حضور نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، و رييس سازمان حج و زيارت و سردار علي فضلي جانشين فرمانده نيروي مقاومت بسيج، در بعثه مقام معظم رهبري برگزار شد.
پورتال ستاد فرهنگي اربعين‌ و مناسبت‌هاي ويژه، در آستانه فرا رسيدن اربعين حسيني از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت، در نشاني http://www.alarbaeen.ir راه‌اندازي شد.
پيرحسين كوليوند‌ رييس سازمان امداد و نجات هلال احمر، از ورود ۲۵ دستگاه آمبولانس هلال احمر به عراق براي خدمات‌رساني به زائران اربعين خبر داد و گفت: ۲۰۰ پزشك و پيراپزشك در درمانگاه‌هاي صحرايي هلال احمر، به زائران اربعين خدمات پزشكي و درماني ارائه مي‌كنند.
حجت‌الاسلام اباذري‌ رايزن فرهنگي ايران در عراق، گفت: در ايام اربعين، زائراني از ۴۰ كشور جهان در كربلاي معلي حضور خواهند داشت. وي همچنين گفت: اربعين، محور وحدت بين شيعيان دنياست.
سرهنگ ‌ابراهيم رضايي‌نژاد‌ رييس پليس مهاجرت و گذرنامه نيروي انتظامي گفت: امسال به هيچ وجه اجازه خروج بدون ويزا به زائران براي حضور در كربلا و ايام اربعين داده نمي‌شود.
ذوالفقار يزدان‌مهر‌ مدير عامل شركت نساجي هلال احمر، از توليد بيش از ۲ هزار چادر هلال احمر براي زائران امام حسين عليه‌السلام در ايام اربعين خبر داد.
سيد غلامرضا ‌ميرحسيني‌ معاون فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، از اجراي طرح «يك نذري» ساده ويژه زائران مراسم پياده‌روي اربعين حسيني خبر داد و گفت: پس از جمع‌آوري نذورات، بسته كوچكي حاوي آجيل نذري تهيه و به نجف اشرف ارسال مي‌شود تا بين زائران در ايام اربعين حسيني توزيع شود.
و اخبار ديگر كتاب «‌تخريب زيارتگاه‌هاي اسلامي‌ در كشورهاي عربي عراق، سوريه، تونس و ليبي، نوشته احمد خامه‌يار عضو گروه تاريخ و سيره پژوهشكده حج و زيارت منتشر شد. اين كتاب حاوي اسنادي از تخريب، اهانت و تجاوز سلفي‌هاي تكفيري نسبت به ۱۵۰ زيارتگاه در ۴ كشور عربي است.
محمد زارع‌ معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان گفت: اعزام دانشگاهيان سراسر كشور به عتبات عاليات، از ۶ آبان با اعزام يك كاروان دانشجويي از استان سيستان و بلوچستان آغاز شد و تا اول دي ماه ادامه خواهد داشت. وي افزود: در اين مدت ۱۰۸ كاروان از دانشگاهيان، به صورت زميني و هوايي عازم عتبات عاليات خواهند شد.
سازمان حج و زيارت‌ در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: دارندگان اسناد وديعه‌گذاري عمره تا اولويت ۴۰۰، از سه‌شنبه ۴ آذر مي‌توانند در ظرفيت‌هاي خالي كاروان‌هاي عمره ثبت‌نام كنند.
وزارت كشور عربستان‌ اعلام كرد كه ۴ نفر از عوامل اصلي حمله به حسينيه الدالوه واقع در استان الاحساء در شرق عربستان را بازداشت كرده است. تاكنون ۷۳ نفر در ارتباط با اين مسئله بازداشت شده‌اند.
محمد جواد الدوركي‌ معاون وزير امور خارجه عراق، در پايان هفتمين نشست كنسولي مشترك ايران و عراق، درباره لغو رواديد ميان دو كشور گفت: اميدواريم به زودي شاهد لغو رواديد ميان ايران و عراق باشيم.
ناصر خدرنژاد‌ معاون سازمان حج و زيارت گفت: براي دور جديد اعزام‌ها به عمره مفرده، سهميه زوج‌هاي جوان مشخص شد و ۸ هزار زوج جوان مي‌توانند در اين دوره به عمره مشرف شوند. متقاضيان مي‌توانند به سايت http://ziarat.haj.ir مراجعه كنند.
علي كريم الحسناوي‌ فرمانده گردان مالك اشتر، وابسته به آستان مقدس امام حسين عليه‌السلام، از دستگيري والي عويسات مغز متفكر نقشه حمله به شهر مقدس كربلا در منطقه عامريه در فلوجه خبر داد.




نظرات کاربران