نارضایتی زائران کربلا از وضعیت نامناسب مکالمه نارضایتی زائران کربلا از وضعیت نامناسب مکالمه نارضایتی زائران کربلا از وضعیت نامناسب مکالمه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نارضایتی زائران کربلا از وضعیت نامناسب مکالمه نارضایتی زائران کربلا از وضعیت نامناسب مکالمه نارضایتی زائران کربلا از وضعیت نامناسب مکالمه نارضایتی زائران کربلا از وضعیت نامناسب مکالمه نارضایتی زائران کربلا از وضعیت نامناسب مکالمه

نارضایتی زائران کربلا از وضعیت نامناسب مکالمه


در حالی که اغلب زائران ایرانی حاضر در اربعین حسینی وضعیت مکالمه در این ایام را مساوی با «هیچ» عنوان می‌کردند، وزیر ارتباطات از تلاش‌های شبانه‌روزی ستاد مدیریت ارتباطات در شرکت زیرساخت قدردانی کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از جهان صنعت، در حالي كه اكثر قريب به اتفاق زائران ايراني حاضر در اربعين حسيني وضعيت مكالمه را افتضاح عنوان مي‌كردند، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از تلاش‌هاي شبانه‌روزي اعضاي ستاد مديريت ارتباطات كه به منظور ساماندهي و مديريت ترافيك ارتباطات در ايام عزاداري حسيني كه در شركت ارتباطات زيرساخت تشكيل شده بود قدرداني كرد.
پيك ترافيك در اين ايام مصادف با ۱۸ و ۱۹ آذرماه (روزهاي سوم و چهارم برگزاري نمايشگاه الكامپ) بود. در اين زمان محمود واعظي در حالي كه در نمايشگاه حاضر نشد، براي حضور در نمايشگاه تلكام دوحه، به قطر سفر كرده بود. در آستانه اربعين حسيني، ستادي براي روان‌سازي ترافيك ارتباطات ايران و عراق به رياست معاون وزير تشكيل شد كه نمايندگاني از شركت مخابرات ايران و اپراتورهاي همراه اول، ايرانسل و رايتل در آن عضو بودند.
ميزان ترافيك ارتباطي بين دو كشور در شرايط عادي به طور ميانگين روزانه ۱۵۰ هزار دقيقه است كه در اين ايام به ۵ /۲ ميليون دقيقه در روز افزايش يافت. از ۲۴ ميليون دقيقه مكالمه بين دو كشور، ۸/ ۱۵ ميليون دقيقه ترافيك صادره و ۲ /۸ ميليون دقيقه ترافيك وارده بوده است. ۵۰ درصد از ترافيك به شركت همراه اول، ۳۵ درصد به شبكه ثابت و مابقي به شركت ايرانسل و ساير اپراتورها مربوط مي‌شود.
طبق گزارش‌ها، هر سال ۱۵ تا ۱۷ ميليون زائر در اربعين حسيني حضور دارند كه منابع غيررسمي امسال اين رقم را ۲۰ تا ۲۱ ميليون گزارش كرده‌اند.
طبق اطلاعات رسمي منابع ايراني، امسال ۵ /۱ ميليون زائر ايراني به صورت رسمي و با پاسپورت به عراق رفته‌اند كه آمار زائراني كه به صورت غيررسمي راهي شده‌اند حدود سه ميليون نفر تخمين‌زده مي‌شود.
آمار ۵ /۲ ميليون دقيقه مكالمه براي چهار ميليون زائر ايراني نشان مي‌دهد به طور ميانگين هر زائر ايراني در يك روز يك دقيقه مكالمه هم با خانواده نداشته است. اقدامات اين ستاد در حالي انجام شده كه اغلب زائران بازگشته از عراق نسبت به وضعيت مكالمه در ايام اربعين به شدت معترضند. آنها مي‌گويند پشت مرز عراق و در كشور عراق آنتن نداشته‌اند و تجربه اغلب آنها از وضعيت مكالمه، به برقراري موردي مكالمه منتج مي‌شود.
آنها اعلام مي‌كنند حتي براي اعلام سلامت خود به خانواده با مشكل مواجه بوده‌اند و در اين بين تقريبا اوضاع تمام اپراتورها يكسان بوده است.
يكي از اپراتورها دراين باره با اشاره به دشواري وضعيت، توضيح مي‌دهد: اپراتورهاي عراق ظرفيت پاسخگويي به اين حجم از تماس‌ها را نداشتند؛ مشكل عمده آنجا بود كه جمعيت در دو نقطه و نه در تمام كشور عراق جمع شده و اين جمعيت متمركز پيوسته در حال حركت بودند. از سوي ديگر به دليل پر بودن كانال‌هاي ترافيكي و عدم موفقيت در برقراري تماس، تلاش زائران و خانواده در ايران براي تماس مجدد ادامه مي‌يافت و اين تلاش‌ها بار مضاعفي را بر كانال‌هاي مسدود شده اضافه مي‌كرد.


| شناسه مطلب: 50065




كربلا اربعين تلفن



نظرات کاربران