از ۲۰ تا ۲۶ دی؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۲۰ تا ۲۶ دی؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۲۰ تا ۲۶ دی؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
از ۲۰ تا ۲۶ دی؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۲۰ تا ۲۶ دی؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۲۰ تا ۲۶ دی؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۲۰ تا ۲۶ دی؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۲۰ تا ۲۶ دی؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت
از ۲۰ تا ۲۶ دی؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت

محکومیت اقدام نشریه شارلی ابدو در چاپ کاریکاتور موهن به پیامبر اکرم از سوی وزارت خارجه، سازمان همکاری‌های اسلامی و جامعه الازهر مصر، فراخوان حج تمتع ۱۳۹۴، اعلام آمار ۷ میلیونی گردشگران ایرانی و امار ۵۰ درصدی سفرهای زیارتی ایرانیان، اجلاس علمای مسلمان در سوریه، و اخباری از دیدارهای سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت، و نیز اخباری از عمره مفرده و عتبات عالیات، بخشی از مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته گذشته است.

اقدام نشريه ‌‌شارلي ابدو‌‌ در چاپ كاريكاتور موهن به ساحت پيامبر اكرم، با واكنش تند سران و مردم كشورهاي اسلامي روبرو شده است. در همين زمينه، محمدجواد ظريف وزير خارجه ايران، گفت: در صورتي كه شروع به اهانت به ارزش‌هاي همديگر كنيم، ديگر قادر به گفتگو نخواهيم بود. ما باور داريم كه بايد به مقدسات احترام گذاشته شود. سخنگوي وزارت خارجه ايران، رييس سازمان همكاري اسلامي و دانشگاه الازهر نيز انتشار كاريكاتور مزبور را محكوم كرده‌اند.
اياد مدني‌ دبير كل سازمان همكاري اسلامي، در سفر به نجف اشرف، با آيت الله سيستاني ديدار و گفتگو كرد.
 
فراخوان حج ‌تمتع ۱۳۹۴‌، از سوي سازمان حج و زيارت اعلام شد. تمام دارندگان اسناد وديعه‌گذاري حج تمتع كه تا تاريخ ۱۵ اسفند ۱۳۸۴ براي اعزام به حج سپرده‌گذاري كرده‌اند، مي‌توانند بر اساس استان محل سكونت خود، در روزهاي سوم، چهارم و پنجم بهمن، براي نام‌نويسي در كاروان‌هاي حج سال ۱۳۹۴ اقدام نمايند.
 
آمارهاي ‌سازمان گردشگري، از سفر ۷ ميليون گردشگر ايراني در سال ۲۰۱۳ به خارج از كشور حكايت دارد كه ۲ ميليون و ۲۰۰ هزار نفر به عتبات عاليات، ۶۰۰ هزار نفر به عربستان سعودي براي انجام مناسك حج تمتع و عمره مفرده و بقيه اين تعداد، مربوط به كشورهاي تركيه، آذربايجان و ... بوده است.
 
يازدهمين ‌اجلاس علماي‌ مسلمان در سوريه، با همكاري رايزني فرهنگي ايران و دفتر مقام معظم رهبري در سوريه، مجمع علماي شام، وزارت اوقاف سوريه و نمايندگي دانشگاه جهاني المصطفي، با عنوان «نقش علما در خشكاندن ريشه‌هاي تندروي و تكفير»، در دمشق برگزار شد.
 
شيخ ‌احمد بدرالدين‌ حسون، مفتي اعظم سوريه، در بيست و هشتمين كنفرانس بين‌المللي وحدت اسلامي با عنوان «امت واحده اسلامي؛ چالش‌ها و راهكارها»، گفت: دشمنان سعي مي‌كنند بين مسلمانان اختلاف و تفرقه بيندازند، اما ما اين اجازه را به آنها نمي‌دهيد و اميدواريم شعار وحدت براي هميشه بين مسلمانان باقي بماند.
 
ديدارها و گفتگوهاي سرپرست حجاج ايراني و رييس سازمان حج
حجت‌الاسلام والمسلمين ‌سيد حميد حسيني‌ رييس موسسه نجف اشرف، با حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت ديدار كرد و گزارشي از برگزاري مراسم اربعين امسال ارائه داد.
 
سعيد اوحدي‌ رييس سازمان حج و زيارت، از اعلام قيمت‌هاي جديد حج تمتع تا روز شنبه خبر داد و گفت: سال آينده، ۶۴ هزار ايراني به حج تمتع اعزام مي‌شوند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمين ‌سيد علي قاضي عسكر‌ نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني، با عبدالحفيظ هايل داوود، وزير اوقاف اردن و منير قبطني رييس دانشگاه الزيتونه تونس ديدار و گفتگو كرد.
 
سرپرست حجاج ايراني در گردهمايي ‌علماي عسلويه‌، مشتركات شيعه و سني را مهمترين محور وحدت در امت اسلامي دانست و گفت: اختلافات داخلي، زمينه‌ساز نفوذ دشمنان دين و قرآن است و در اين زمينه بايد بسيار مراقب باشيم و با اتحاد، به دنبال رهبري هوشيار و آگاه خود حركت كنيم.
 
سرپرست حجاج ايراني در ديدار با ‌مفتي اعظم قرقيزستان‌، از آمادگي ايران براي ارائه تجربيات خود به قرقيزستان در حوزه حج و زيارت خبر داد و گفت: اينگونه ديدارها منشأ بركات فراواني است و يكي از بركاتش اين است كه مي‌تواند زمينه را براي همكاري‌هاي گسترده بعدي فراهم نمايد.
 
محمدرضا باقري‌ معاون امور بين‌الملل بعثه مقام معظم رهبري، با يوسف مراد مفتي اعظم مسلمانان روماني ملاقات كرد و به گفتگو در زمينه تحكيم روابط ميان دو كشور پرداخت.
 
محمدرضا امامي‌ مدير دفتر برنامه‌ريزي، بررسي و ارزشيابي بعثه مقام معظم رهبري گفت: با توجه به زمانبندي مصوب براي فرايند برنامه‌ريزي و بودجه‌بندي، طبق برنامه، در اواسط اسفند، كتاب برنامه و بودجه سال ۹۴ بعثه، تنظيم و تدوين شده و از سوي نماينده محترم ولي فقيه، براي اجرا ابلاغ خواهد شد.
 
اعزام بيش از ۱۲۰ هزار زائر عمره‌گزار ايراني
طرح توسعه‌ مسجدالنبي در مدينه منوره، سرعت گرفت. خيابان‌ها و معابر اطراف مسجدالنبي و ائمه بقيع، در طرح بهسازي، سنگفرش مي‌شوند و اين طرح هم‌اينك با سرعت در حال انجام است.
 
حسن سرخوش‌ مدير كل پذيرش و برنامه‌ريزي اعزام سازمان حج، از اعزام بيش از ۱۲۲ هزار ايراني به عمره مفرده جاري خبر داد و گفت: هم‌اينك بيش از ۸۷ هزار زائر از كشورمان پس از اقامت ۱۰ روزه و انجام مناسك عمره مفرده، به ميهن اسلامي بازگشته و حدود ۳۵ هزار نفر نيز در عربستان سعودي به سر مي‌برند.
 
دكتر مقصودي‌نژاد‌ معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت، از ۷۳ هزار مراجعه به مراكز پزشكي حج در عمره مفرده جاري خبر داد و گفت: تمامي اين بيماران به طور رايگان از سوي پزشكان ايراني ويزيت شده‌اند.
 
شيخ ‌يعقوب شمسي‌ امام جمعه اهل سنت جزيره كيش، با بيان اينكه تفكر نفي و تكفير ديگران، باطل است، گفت: در فرصت حج و عمره، مي‌توانيم با تفكرات و فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف اسلامي آشنا شويم و اين به شناخت بهتر و واقعي‌تر از همديگر كمك مي‌كند.
 
انتشار فتوايي از يك مبلغ سعودي درباره حرام بودن ساخت ‌آدم‌برفي‌، جنجال بسياري بين كاربران عربستان سعودي در شبكه‌هاي اجتماعي به وجود آورده است. اين فتوا همزمان با بارش برف در برخي مناطق عربستان، موجي از بحث و جدل را در بين عربستاني‌ها به راه انداخت.
 
دفتر نمايندگي‌ بعثه مقام معظم رهبري و ستاد عمليات عمره در مدينه منوره، به مكان جديد هتل دخيل بلازا در خيابان علي بن ابيطالب انتقال يافت. اين انتقال، در پي طرح توسعه مسجدالنبي صورت گرفته است.
 
مهدي حضوري‌ مسئول ستاد عمليات عمره در مدينه منوره، گفت: تمام عمره‌گزاران ايراني كه عازم سرزمين وحي مي‌شوند، بر اساس قراردادي كه بين سازمان حج و زيارت و يكي از شركت‌هاي بيمه در ايران منعقد شده، تحت پوشش بيمه‌اي اعم از بيماري، حوادث و فوت قرار مي‌گيرند.
 
اعضاي كارگروه‌ سلامت كاروان حج تمتع، از سوي معاون حج و عمره مركز پزشكي حج و زيارت منصوب شدند. دكتر حميدرضا دهقان، حميدرضا جنيدي، داوود باقري، رامين ميري، علي‌اكبر رضايي و ...، برخي از اعضاي اين كارگروه هستند.
 
نمايشگاه عكس‌ «از ولادت تا رسالت»، به مناسبت ولادت رسول خدا صلوات‌الله‌عليه و به همت موسسه فرهنگي هنري مشعر و همچنين مشاركت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، آغاز به كار كرد.
 
سفر به كاظمين؛ از ۱۰ روز ديگر
محسن نظافتي‌‌ مدير كل عتبات سازمان حج و زيارت گفت: با توجه به تامين شرايط لازم، زائران ايراني عتبات عاليات مي‌توانند به همراه كاروان‌هاي خود، از ۱۰ روز ديگر به شهر كاظمين مشرف شوند.
 
همزمان با سفر هيأتي از مسئولان سازمان حج و زيارت كشورمان به عراق، ‌نشست مشتركي‌ با حضور مسئولان بعثه مقام معظم رهبري در عتيات عاليات برگزار شده و در خصوص برنامه‌ريزي اربعين ۹۴، بحث و تبادل نظر شد و طرفين بر فراهم شدن امكانات جهت مراسم راهپيمايي سال آينده تاكيد كردند.
 
محمد حسن كاظم‌ مسئول بخش مهندسي آستان قدس حسيني، از ساخت صخن زيرزميني در حرم مطهر امام حسين عليه‌السلام خبر داد. اين صحن به مساحت ۴ هزار متر مربع و در عمق ۷ متري ساخته خواهد شد.
 
شهرياري حيدري‌ مدير كل امنيتي و انتظامي استانداري كرمانشاه، از آمادگي كامل جمهوري اسلامي ايران براي بازگشايي مرز رسمي خسروي و آغاز دوباره تردد زائران عتبات عاليات از اين مرز خبر داد.
 
شكرالله طاهري‌ سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا، از بهبود وضعيت امنيتي زائران در كربلاي معلي خبر داد و گفت: با توجه به حضور نيروهاي مردمي ارتش عراق در اطراف كربلا براي جلوگيري از هجوم تروريست‌هاي داعش، ضريب امنيتي در اين مناطق بهتر شده است.
 
آيت‌الله قزويني‌ از علماي كربلاي معلي، و مدير مدرسه علميه امام جعفر صادق عليه‌السلام در كربلا، از حمايت‌هاي مقام معظم رهبري در حق مردم عراق تقدير كرد.




نظرات کاربران