اهانت به پیامبر(ص) چیزی نیست جزء میوه شجره خبیثه جاهلیت‌ اهانت به پیامبر(ص) چیزی نیست جزء میوه شجره خبیثه جاهلیت‌ اهانت به پیامبر(ص) چیزی نیست جزء میوه شجره خبیثه جاهلیت‌ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اهانت به پیامبر(ص) چیزی نیست جزء میوه شجره خبیثه جاهلیت‌ اهانت به پیامبر(ص) چیزی نیست جزء میوه شجره خبیثه جاهلیت‌ اهانت به پیامبر(ص) چیزی نیست جزء میوه شجره خبیثه جاهلیت‌ اهانت به پیامبر(ص) چیزی نیست جزء میوه شجره خبیثه جاهلیت‌ اهانت به پیامبر(ص) چیزی نیست جزء میوه شجره خبیثه جاهلیت‌

اهانت به پیامبر(ص) چیزی نیست جزء میوه شجره خبیثه جاهلیت‌

اهانت به مقام والا و جلیل شخصیتی که در هدایت مردم از خودشان نسبت به آنها بیشتر می کوشید، چیزی نیست جز تراوشات نحس شجره خبیثه جاهلیت، از کوزه همان برون تراود که در اوست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در پي اهانت نشريه فرانسوي به صاحت مقدس رسول اكرم صلي الله عليه و آله و سلم يادداشتي به همين مناسب توسط يكي از دوستداران حضرتش آمده سازي شد كه تقديم مي‌شود.
بسم الله الرحمن الرحيم
همه هستند، خود را باور دارند، به خود باليده و سر به آسمان مي‌سايند، چه جلالي، چه شكوهي، همه را مبهوت خود كردند. چنان گام بر مي‌دارند كه گويي مي‌خواهند زمين را بشكافند، باد در گلو انداخته سخن مي‌گويند، تافته اي جدا بافته اند. همه چز براي ايشان خلق شده است؛ زمين، آسمان، حيوان ها، گياهان و عجب و عجب، انسان‌ها نيز براي آنها خلق شده اند.
چه عطشي است قدرت، قدرت، قدرت. انا ربكم الاعلي شعار نهادينه شان است و تا شعار اين است همه عبدند و كار عبد جز كرنش در مقابل رب نيست. بر نمي‌تابند كسي اين معادله را برهم ريزد. معادله دو طرفه است؛ طرف برتر و طرف فروتر و برهم خوردن اين سياق خوش آيند نيست.
البته شتربان براي آنكه شتر سركشي و عصيان نكند به اجبار علف و آبي هم برايش مي‌گذارد البته اين نه بدان معناست كه او را ارج نهد، هرگز، بلكه از آن جهت است كه به او نياز دارد. براي نفس خودش او را اطعام مي‌كند نه از باب ارزش و منزلت حيوان. اين نيز قاعده اي است كه ارباب در برابر عبد بكار مي‌برد؛ ارباب به سه عنصر عبد توجه مي‌كند تا طاغي نشود.
عنصر اول شكم است، عنصر ديگر شهوت است و پايانش تفرج و استراحت. اينها را مي‌دهد براي ادامه حيات خود نه براي منزلت انساني عبد. همه اش همين است و سواي از اين برايش هيچ جايگاهي ندارد. اخلاق؟ شعور؟ خدا؟ پيامبر؟ بزرگان دين؟ اين عناوين ارزشي براي معادلات شان ندارد كه هيچ، بلكه آسيب زاست و سبب برهم خوردن معادلاتشان است.
همه آنچه گفته شد ترسيم جاهليت بود، فرقي هم بين جاهليت اولي و مدرن در مبنا نيست اما تا دلت بخواهد در ظاهر چرا، تفاوت بسيار است و اين تفاوت حاصل نشد مگر به اجبار. نه اينكه پدر جاهليت بخواهد اين به ظاهر زيباي دنيا را براي عبد زيبا كند، تا عبد لذت ببرد، هرگز اينگونه نيست، بلكه مجبور به اين كار شد، چرا؟ پاسخ يك كلمه است: محمّد
محمد (ص) معادله جاهليت را بر هم زد، معادله «اَنا ربّكم الاعلى» را در هم شكست و پوشش چند هزار ساله بر زخرف جاهليت را پرده برداري كرد. پرده برداشت تا فطرت دست نخورده انساني و پاك بشريت بيابد كه پشت اين به نما استوار جاهليت چه ستون‌هاي سستي بنا شده است. آنقدر سست است كه تنها با نمايش ظاهر حقيقي اش همه از آن، روي باز مي‌گردانند، نياز به تخريب به با دستان نيست.
آري نمايش اين چهره واقعي هنري بود كه محمد (ص) آن را به ارمغان آورد و نشان داد. معادله جاهليت هميشه يك طرف برتر به نام رب و يك سوي فروتر به نام عبد دارد و اين خلاف معادله محمد (ص) بود معادله او برادري، برابري، نيك خلقي، يتيم نوازي، دستگيري، اكرام، احسان و هزار و يك خلق عظيم ديگر كه همه اش او را الگوي بشريت كرد، مي‌باشد.
حال، جهان دو قطب شد؛ قطب محمد (ص) و قطب جاهليت و هنوز اين دو قطبي ادامه دارد؛ چراكه پاك ضميران تاريخ بشريت، سخن محمد (ص) را دريافتند و همچنان سينه به سينه اين پيام را مي‌چرخانند و اكنون نيز پرچم دار اين شجره طيبه هستند در مقابل شجره خبيثه جاهليت كه ميوه اي جز زقوم و شيره اي جز حميم ندارد و چه بد مطاعي است.
اهانت به مقام والا و جليل شخصيتي كه در هدايت مردم از خودشان نسبت به آنها بيشتر مي‌كوشيد، چيزي نيست جز تراوشات نحس همان شجره خبيثه جاهليت. از كوزه همان برون تراود كه در اوست؛ چه توقعي است از مكتبي كه انسانيت را به اضمحلال كشانده و با ارضاي خور و خواب و شهوت بشر، او را به بردگي برده است، آيا ثمره چنين تفكري چيز ديگري است. گندم از گندم برويد جو ز جو، نبايد از بذر نحس جهل، ميوه عقلانيت و اخلاق را توقع داشت. بذر جهل ثمره اش، بي اخلاقي و بي ادبي و بي عفتي است.
وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنكَبُوتِ، جاهليت مدرن كه طلايه دار آن غرب و در صدر آن امريكاي خبيث است، بداند كه بنا نهادن مباني و مبادي جهان بيني بر محوريت انسان و حذف بعد الهي و در واقع حذف خدا از اين محوريت، همان بيت عنكبوت است كه سست‌ترين خانه هاست و خانه سست هر چقدر هم جلال و جبروت در ظاهرش باشد، از بنيان سست است و به كوچكترين تلاطم درهم خواهد ريخت انشاءالله.
مسلمين حقيقي نيز اگر به واقع و با ايمان راسخ به اين مسئله، دست به دست هم دهند به كوچكترين همتي مي‌توانند اين خانه سست بنيان را ويران كرده و جهان را از لوس وجود اين شجره خبيثه پاك نمايند، اما صد حيف كه مسلمان نماهايي كه همه شان ثمره همين شجره خبيثه هستند در جهان اسلام رخنه كرده و از جهالت برخي از مسلمين بهترين بهره‌ها رامي برند.
به اميد روز نابودي و قطع و ريشه كني شجره خبيثه.
نويسنده: دوستدار محمد (ص) رحمة للعالمين
چهارشنبه/۲۹ ربيع الاول ۱۴۳۶




نظرات کاربران