کربلا زیبای زیبا ..... کربلا زیبای زیبا ..... کربلا زیبای زیبا ..... بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کربلا زیبای زیبا ..... کربلا زیبای زیبا ..... کربلا زیبای زیبا ..... کربلا زیبای زیبا ..... کربلا زیبای زیبا .....

کربلا زیبای زیبا .....

در حرم حضرت عباس (ع) برای اقامه نماز جماعت مغرب و عشا نشسته بودم که با گروهی از زائران حسینی ایرانی مواجه شدم، گروهی که در بین آنها از خانواده معظم شهدا گرفته تا پزشک و متخصص وزارت نیرو حضور داشت؛ با توجه به وقت کمی که داشتند قرار شد تا ساعتی دیگر به هتل محل اقامتشان در خیابان علقمی کربلا به نام صفار بروم و با آنها درباره دلیل سفر به کربلا و دیده هایشان در این سفر معنوی به گفت وگو بنشینم.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از كربلاي معلي، در لابي هتل همديگر را ديديم و دكتر «حسين اكبري» شروع به سخن گفتن كرد و از همه تا جا گفت تا به كربلا رسيد؛ وي كه با ۷ نفر از خانواده اش به اين سفر معنوي مشرف شده سخنان جالبي درباره امام حسين (ع) و حماسه روز عاشورا زد.
اين پزشك ايراني با زيبا توصيف كردن حرم حسيني و دلنشين بودن آن، پشتوانه حماسه كربلا را تفكر عميق مي‌داند و معتقد است كه كربلا سرزميني است كه عام و خاص به آن رو مي‌آورند و خواسته‌هاي خود را در حرم حسيني و عباسي عرضه مي‌دارند.
وي با بيان اين كه پرچمدار قيام عاشور امام حسين (ع) است، مي‌گويد: از ابتداي خلقت، انسان‌هاي زيادي به دنيا آمده اند و پس از سال‌ها مرگ آنها را به آغوش كشيده است ولي حسين (ع) كسي است كه با افتخار مرگ را به آغوش كشيد و شهيد شد.
اكبري زندگي و مرگ (شهادت) امام حسين (ع) را بسيار متفاوت با ديگر انسانها مي‌داند و مي‌گويد: امام حسين (ع) به قدرتي وصل بود كه زندگي و مرگ او را نسبت به ديگران متفاوت كرد همانگونه كه برادري بي مثال همچون ابوالفضل (ع) داشت كه از همه چيزش براي زنده نگاه داشتن اخلاق گذشت.
** سفر كربلا امتحاني ديگر…
خانم سيلمي از خانواده معظم ايثارگر از ديگر زائراني بود كه با توصيف كربلا به عنوان زيباترين جا، گفت: امام حسين (ع) مرا در اين سفر امتحان كرد كه ببيند براي خدا آمده ام يا براي حب نفس.
وي درباره احساس حضور خود در بين الحرمين مي‌گويد: وقتي براي اولين بار وارد بين الحرمين شدم احساس كردم كه حضرت زينب (س) نظاره گر من در اين سرزمين مقدس است.
خانم سليمي با تمجيد از ايثارگري‌هاي شهدا و خانواده معظم آنها، شهدا را باز كننده راه كربلا دانست و تاكيد كه ما هرچه داريم از شهداي گرانقدر است و مديون اين عزيزان و خانواده مكرم آنها هستيم چراكه شهدا با تقديم جان خود، ما را به كربلاي حسيني و آرزوهاي مان رساندند.
وي مهم‌ترين خواسته‌هاي خود در حرم امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) را سلامتي رهبر معظم انقلاب و مردم ايران دانست و از طرف ديگر نابودي دشمنان اسلام به ويژه آمريكا و تكفيري ها.
** آرزو دارم با پاي پياده به كربلا بيايم
خانم عليپور ديگر زائر حسيني بود كه براي اولين بار به كربلا معلي مشرف شده است؛ وي با بيان اين كه هنوز هم باور ندارم پايم به كربلا رسيده، مي‌گويد: در سالروز اربعين حسيني وقتي شور زائران حسيني در كربلا را در تلوزيون مشاهده نمودم از خدا خواستم كه مرا هم به كربلاي حسيني برساند تا از نزديك بتوانم حرم‌هاي مطهر امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) را زيارت كنم.
وي آرزوي ديگر خود را حضور همه آرزومندان در كربلاي معلي خواند و گفت: در حرم امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) براي سلامتي همه مردم ايران به ويژه رهبر عزيزمان دعا كردم.


| شناسه مطلب: 50793




كربلا عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران