بیانیه آیت‌الله مکارم‌ درباره اهانت به پیامبر(ص) بیانیه آیت‌الله مکارم‌ درباره اهانت به پیامبر(ص) بیانیه آیت‌الله مکارم‌ درباره اهانت به پیامبر(ص) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بیانیه آیت‌الله مکارم‌ درباره اهانت به پیامبر(ص) بیانیه آیت‌الله مکارم‌ درباره اهانت به پیامبر(ص) بیانیه آیت‌الله مکارم‌ درباره اهانت به پیامبر(ص) بیانیه آیت‌الله مکارم‌ درباره اهانت به پیامبر(ص) بیانیه آیت‌الله مکارم‌ درباره اهانت به پیامبر(ص)

بیانیه آیت‌الله مکارم‌ درباره اهانت به پیامبر(ص)

آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) را محکوم کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، متن كامل بيانيه اين مرجع تقليد به شرح زير است:
«بسم الله الرحمن الرحيم
امروز تمام جهان اسلام از اهانت غربي‌ها به پيامبر عظيم‌الشأن اسلام خشمگين‌اند و موج نفرت و انزجار از اهانت مجله فرانسوي كه دولتمردان غربي از آن حمايت كرده‌اند همه جا را فرا گرفته است.
جريان چنين بود كه گروهي از تكفيري‌هاي دست‌پرورده غرب به فرانسه رفتند و دست به جنايتي زدند كه همه ما آن را شديداً محكوم مي‌كنيم. ترور در هر لباسي و براي هر گروهي محكوم است ولي رجال سياسي غرب به جاي اينكه سرچشمه را بخشكانند و اجازه ندهند به گروه كوچك تكفيري كمك شود تا به زودي نابود شوند ورق را برگرداندند و دست به ماجراجويي زدند، مسأله تبديل به مقابله با جهان اسلام شد و به پيامبر گرامي مسلمين اهانت كردند و هر روز بر لجاجت خود افزودند و نسخه بيشتري از اين روزنامه توهين‌كننده را چاپ كردند و منتشر ساختند و نام آن را حمايت از آزادي بيان گذاشتند.
در حالي كه مي‌دانيم كمترين نشان انسانيت اين است كه به ديگران آزار نرسانيم و نيز مي‌دانيم اهانت به پيامبر اسلام (صلي الله عليه و آله وسلم) خنجري است كه به قلب مسلمين فرو مي‌رود، آيا فرو كردن خنجر به قلب مسلمين جهان مفهوم آزادي بيان است؟! اگر كسي كمترين احساس انساني داشته باشد به خود اجازه چنين كاري را مي‌دهد؟!
حتي هنگامي كه پاپ اعظم شجاعانه از اين كار نهي مي‌كند حرف او را كنار گذاشته و مي‌گويند ما به توهين خود ادامه مي‌دهيم.
حقيقت اين است كه سياستمداران غربي عقل سياسي ندارند و الا به اين سادگي خود را به سبب جنايت گروه كوچكي با جهان اسلام درگير نمي‌كردند و به جاي فكر منطقي به ماجراجويي نمي‌پرداختند.
اين دولتمردان فرزندان همان كساني هستند كه با ماجراجويي جنگ جهاني اوّل و دوم را به راه انداختند، كشورهاي خود را ويران و ده‌ها ميليون كشته و ده‌ها ميليون مجروح و معلول به جاي گذاشتند.
خوب است كمي فكر كنند، معني صحيح آزادي بيان را بفهمند و دست از ماجراجويي بكشند و از مسلمانان جهان عذرخواهي كنند و جهان را به بي‌ثباتي و ناآرامي نكشانند.
والسلام علي من اتبع الهدي»




نظرات کاربران