روایت رسانه‌های سعودی از سفر اوحدی به عربستان روایت رسانه‌های سعودی از سفر اوحدی به عربستان روایت رسانه‌های سعودی از سفر اوحدی به عربستان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روایت رسانه‌های سعودی از سفر اوحدی به عربستان روایت رسانه‌های سعودی از سفر اوحدی به عربستان روایت رسانه‌های سعودی از سفر اوحدی به عربستان روایت رسانه‌های سعودی از سفر اوحدی به عربستان روایت رسانه‌های سعودی از سفر اوحدی به عربستان

روایت رسانه‌های سعودی از سفر اوحدی به عربستان

رسانه‌های سعودی اظهارات بندر حجار وزیر حج عربستان را در دیدار با رییس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج، روزنامه المدينه در اين باره نوشت: حجار خطاب به مسؤول ايراني گفت: حجاج بايد به رعايت قوانين و دستورات (سعودي) ملزم شوند و پيش از عزيمت آنها به عربستان به آنها اطلاع رساني شود.
اين روزنامه نوشت: بندر بن محمد حجار وزير حج عربستان در دفترش در جده ميزبان مهندس سعيد اوحدي رييس سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران و هيات همراه وي بود.
در اين ديدار مسائل مربوط به امور حجاج ايران، اسكان و نقل آنها و نيز خدماتي كه موسسات ارباب الطوائف، دفتر الوكلاء الموحد و سنديكاي اتوبوس‌داران به آنها ارائه مي‌كنند، مورد بررسي قرار گرفت.
وزير حج سعودي بر ضرورت پايبندي به قوانين و دستورالعمل‌ها و اهميت اطلاع رساني حجاج در كشورهايشان كه سبب موفقيت حج در موسم حج آينده شود، تاكيد كرد و به تلاش دستگاههاي دولتي و غير دولتي در موسم حج اخير اشاره كرد كه خالي از هرگونه بيماري واگيردار يا حوادث و سوانح جاده اي بود.
حجار به هيات ايراني گفت: تلاشهاي دولت عربستان براي ارتقاي خدمات به ضيوف الرحمن و اجراي طرحهاي عظيم در حرمين شريفين و فرودگاه ملك عبدالعزيز جده و فرودگاه امير محمد مدينه منوره و قطار مشاعر و قطار حرمين و نيز طرحهاي بزرگ در زمينه حمل و نقل و مترو در مكه مكرمه و مدينه منوره همگي با هدف راحتي و اطمينان بخشي به زايران و جذب تعداد روزافزون حجاج انجام مي‌شود.
بر اساس اين گزارش، اوحدي هم از تلاشها و خدمات دولت عربستان و طرحهاي توسعه در مكه مكرمه و مدينه منوره تقدير كرد.
اين گزارش مي‌افزايد تعداد حجاج ايران در موسم حج آينده (حج ۹۴)، ۶۱ هزار و ۶۷۷ نفر خواهد بود.




نظرات کاربران