آیت الله جوادی آملی: چراغ را باید در درون جوانان اروپایی و آمریکایی روشن کرد آیت الله جوادی آملی: چراغ را باید در درون جوانان اروپایی و آمریکایی روشن کرد آیت الله جوادی آملی: چراغ را باید در درون جوانان اروپایی و آمریکایی روشن کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت الله جوادی آملی: چراغ را باید در درون جوانان اروپایی و آمریکایی روشن کرد آیت الله جوادی آملی: چراغ را باید در درون جوانان اروپایی و آمریکایی روشن کرد آیت الله جوادی آملی: چراغ را باید در درون جوانان اروپایی و آمریکایی روشن کرد آیت الله جوادی آملی: چراغ را باید در درون جوانان اروپایی و آمریکایی روشن کرد آیت الله جوادی آملی: چراغ را باید در درون جوانان اروپایی و آمریکایی روشن کرد

آیت الله جوادی آملی: چراغ را باید در درون جوانان اروپایی و آمریکایی روشن کرد

تفکر ماتریالیستی غرب به جایی رسیده ‌که از آن آیات شیطانی سلمان رشدی و کاریکاتورهای فرانسوی بیرون می‌آید. این کاریکاتور‌ها از جایی آمده که روزگاری مردانی مانند هانری کوربن در آن حضور داشتند؛ اما امروز حتی دست مردان بزرگ و روشنفکران بیدار در غرب بسته است و صدای آن‌ها به جایی نمی‌رسد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، پس از اينكه رهبر انقلاب در پيامي به جوانان اروپا و آمريكاي شمالي به تبيين تصوير و چهره‌اي كه از اسلام ارائه مي‌شود، پرداخته و توصيه‌ها و درخواست‌هايي را در اين باره مطرح كردند، آيت‌الله جوادي آملي با اشاره به اين پيام گفت: چراغ را بايد در درون جوانان اروپايي و آمريكايي روشن كرد.
آيت‌الله جوادي آملي در ديدار با تحريريه ماهنامه «عصر انديشه» تأكيد كرد: تفكر ماترياليستي غرب به جايي رسيده ‌كه از آن آيات شيطاني سلمان رشدي و كاريكاتورهاي فرانسوي بيرون مي‌آيد. اين كاريكاتور‌ها از جايي آمده كه روزگاري مرداني مانند هانري كوربن در آن حضور داشتند؛ اما امروز حتي دست مردان بزرگ و روشنفكران بيدار در غرب بسته است و صداي آن‌ها به جايي نمي‌رسد.
اين مرجع عاليقدر تقليد در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه «پس از پيام تاريخي رهبر معظم انقلاب به عموم جوانان اروپا و آمريكاي شمالي، تكليف جوان‌ها در اين مقطع تاريخي چيست و براي شناخت حقيقت اسلام چه بايد كرد؟» گفت: صراط مسقيم در درون هر انسان است و عدل است، اعتقاد است، اخلاق است و جايي مهندسي شده نيست. اين راه بيرون از ما نيست و وقتي راه پيدا شود، همه اين جوانان كه در تعبير رهبر انقلاب آمده است، تكليف خود را مي‌دانند. چراغ را بايد در درون اين جوان‌ها روشن كرد. بايد ره‌توشه‌اي تهيه كرد كه با ابديت انسان سازگار باشد و نقش علوم انساني اسلامي در اين ميان اهميت ويژه‌اي دارد.
گفتني است، آيت الله جوادي آملي در درس اخلاق اين هفته خود، انتشار كاريكاتورهاي موهن از پيامبر گرامي اسلام را محكوم كردند و اين عمل را جاهليت مدرن خواندند.




نظرات کاربران