انتشار«سیره پیامبر خدا در برابر مخالفان از زبان قرآن» انتشار«سیره پیامبر خدا در برابر مخالفان از زبان قرآن» انتشار«سیره پیامبر خدا در برابر مخالفان از زبان قرآن» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتشار«سیره پیامبر خدا در برابر مخالفان از زبان قرآن» انتشار«سیره پیامبر خدا در برابر مخالفان از زبان قرآن» انتشار«سیره پیامبر خدا در برابر مخالفان از زبان قرآن» انتشار«سیره پیامبر خدا در برابر مخالفان از زبان قرآن» انتشار«سیره پیامبر خدا در برابر مخالفان از زبان قرآن»

انتشار«سیره پیامبر خدا در برابر مخالفان از زبان قرآن»

کتاب سیره پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در برابر مخالفان از زبان قرآن اثر علی‌محمد یزدی از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روانه بازار نشر شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، آفرينش آدم و فرمان سجده فرشتگان بر او، فصلي نوين در گيتي گشود كه كمالي فراتر از تسبيح و تقديس فرشتگان را نويد مي‌داد، كمالي كه فرشتگان نيز از آن بي‌خبر بودند. اما اين موهبت بزرگ الهي، به مذاق متكبران خوش نيامد، ابليس با برافراشتن پرچم تكبر در برابر آشكارترين حقيقت، براي تعرض به حريم حق، سوگند ياد كرد و از هيچ تلاشي در اين راه چشم نپوشيد.
كتاب سيره پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله در برابر مخالفان از زبان قرآن شامل: «پيشگفتار و سه فصل كليات، پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله و مخالفان بيروني و رفتار پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله با مخالفان دروني» است.
نويسنده در مقدمه اين كتاب آورده است: «قرآن رفتار پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله با دو دسته از مخالفان را بيان كرده است: كساني كه مسلمان نبودند؛ كساني كه مسلمان شناخته مي‌شدند، اما سر ناسازگاري داشتند. دسته اول به دو گروه بزرگ تقسيم مي‌شدند؛ گروهي كه از اديان آسماني بي‌بهره بودند و گروهي كه خود را پيرو يكي از آن اديان مي‌دانستند. در گزارش‌هاي قرآن، دوران زندگاني پيامبر صلي‌الله‌عليه و آله به ويژه در مدينه با درس‌هايي گفتاري و رفتاري همراه بود كه در برخورد با افراد يا گرو‌ه‌هايي كه مشكل‌آفرين بودند، تبلور مي‌يافت. با بررسي رفتار پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله با مخالفان، پيروان آن حضرت مي‌توانند از افراط و تفريط در برابر آنان دور بمانند و با اقتدا به آن جناب بهترين شيوه را در تعامل با مخالفان برگزينند و با هدايت يا سركوب دشمن راه سعادت خود را هموار سازند.»
اين كتاب با سيري گذرا در آنچه رسول اكرم صلي‌الله‌عليه‌وآله به هنگام زعامت امت توحيد، در رويارويي با دشمن از خود نشان داد، رفتار او را مطالعه و درس‌هايي از آن استخراج و با بررسي قرآن و تاريخ پيامبران عليهم‌السلام و سيره پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله سامان يافته است.
نويسنده در فصل اول اين مجموعه به «الهام از الگوي شايسته و قرآن و سيره» و در فصل دوم به گفتارهاي «پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله و مشركان، پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله و اهل كتاب و پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله و مرتدان» پرداخته است.
نگارنده اين كتاب درباره شايسته‌ترين الگو در برابر بيگانگان مي‌نويسد: «بررسي رفتار پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله با مخالفان خويش، مسلمانان را مصمم مي‌كند كه در رويارويي با كافران، راه افراط يا تفريط را پيش نگيرند و طرحي ناپخته را با هزينه‌اي سنگين بر خود تحميل نكنند. مسلمان با توكل بر خداوند و تسبيح و حمد او، روح خود را نيرو مي‌بخشد و به زرق و برق زندگي ديگران طمع نمي‌ورزد. در ابلاغ آيات قرآن، استوار و ثابت قدم مي‌ماند و از بازگذاردن درهاي تحقيق در دين به روي ديگران نمي‌هراسد.»
در فصل سوم اين كتاب گفتارهاي «مقدمه، پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله و منافقان، پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله و بيمار دلان، پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله و شايعه‌سازان و پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله و مسلمانان هوادار اهل كتاب» مورد واكاوي قرار گرفته است. علاقه‌مندان جهت تهيه اين كتاب مي‌توانند با شماره تلفن ۳۷۸۳۲۷۳۳ ۰۲۵ تماس بگيرند.
لازم به ذكر است، كتاب سيره پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله در برابر مخالفان از زبان قرآن اثر علي‌محمد يزدي از سوي انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي روانه بازار نشر شده است.




نظرات کاربران