نامه رهبر انقلاب موجب نگاه بیدارگرانه می‌شود نامه رهبر انقلاب موجب نگاه بیدارگرانه می‌شود نامه رهبر انقلاب موجب نگاه بیدارگرانه می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نامه رهبر انقلاب موجب نگاه بیدارگرانه می‌شود نامه رهبر انقلاب موجب نگاه بیدارگرانه می‌شود نامه رهبر انقلاب موجب نگاه بیدارگرانه می‌شود نامه رهبر انقلاب موجب نگاه بیدارگرانه می‌شود نامه رهبر انقلاب موجب نگاه بیدارگرانه می‌شود

نامه رهبر انقلاب موجب نگاه بیدارگرانه می‌شود

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه نامه حضرت آقا به جوانان غربی موجب پیدایش نگاه بیدارگرانه در آنها می شود، گفت: معتقدم این نامه، آغازنامه ای است و شخصیتهای مختلف باید کمک کنند تا به نتیجه نهایی برسد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمين عبدالحسين خسروپناه، رئيس مؤسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران درباره نامه مقام معظم رهبري به جوانان اروپا و آمريكاي شمالي گفت: اين از يك جهت در راستاي همان نامه حضرت امام(ره) است كه به گورباچف داشتند. مستحضر هستيد كه حضرت امام(ره) نامه اي به گورباچف نوشتند و در واقع او را هشدار دادند كه نسبت به اسلام و توحيد، شناخت و گرايش بيشتري پيدا كند. حضرت آقا هم در اين نامه جوانان اروپا و آمريكاي شمالي را مورد خطاب قرار دادند.
وي افزود: تفاوت اين دو نامه در اين است كه مخاطب امام(ره) در آن نامه، يك شخصيت سياسي بود ولي مخاطب در اين نامه جوانان هستند. آن هم از اين جهت كه آينده ملت و سرزمين شان در دست آنهاست و در واقع به تعبير حضرت آقا ايجاد حس حقيقت جويي در قلبهايشان زنده تر و هوشيارتر است. با توجه به چنين احساسي حضرت آقا جوانان را مورد مخاطب قرار داد.
اين استاد حوزه و دانشگاه بيان كرد: هدف اصلي از نگارش اين نامه اين بود كه به جوانان هشدار دهند كه خودتان در مورد اسلام مطالعه كنيد و تأكيد هم كردند كه نمي خواهيم بگوئيم اسلامي كه ما معرفي مي كنيم را بپذيريد بلكه به سراغ اسلام برويد و از طريق منابع اصيل و مأخذ دست اول آن‌را بشناسيد. اسلام را از طريق قرآن و زندگي پيامبر اسلام(ص) بشناسيد. اگر از اين طريق پيش بروند طبيعتاً بهتر مي فهمند كه مثلاً آيا اسلام دين خشونت يا دين محبت است؟ آيا دين عقل و منطق و استدلال يا دين تحجر است؟
خسروپناه با اشاره به اينكه حضرت آقا در اين نامه به نكته اي تأكيد دارند كه بسيار زيباست. معظم له علاوه بر اينكه سؤالاتي را مطرح كردند تا وجدان عمومي جوانها بيدار شود، تأكيد مي كنند كه چرا ساختار قدرت در جهان امروز مايل است تفكر اسلامي به حاشيه رانده شود. راجع به اين موضوع فكر كنيد. آيا تاكنون خودتان مستقيماً به قرآن مراجعه كرديد؟ آيا تعاليم مسلمانان را مطالعه كرديد؟ آيا جز رسانه ها پيام اسلام را از منبع ديگري دريافت كرديد؟ و ....
وي بيان كرد: حضرت آقا تأكيد كردند كه درباره انگيزه سياه‌ نمايي گسترده عليه اسلام پرسش كنيد. چرا سران شما در غرب عليه اسلام سياه نمايي مي كنند؟ حضرت آقا اين پرسشها را به عنوان يك عالم ديني و مجتهد و مرجع تقليد مطرح كردند تا ذهن و نگاه جوانها، نگاه جديدي شود تا از بيداري برخوردار شوند ولي جالب اين است كه به آنها هشدار مي دهد كه اجازه ندهيد كه اين واقعيت پويا و اثرگذار در دنياي امروز با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهيد كه رياكارانه، تروريستهاي تحت استخدام خود را به عنوان نمايندگان اسلام به شما معرفي كنند.
رئيس مؤسسه پژوهشي حكمت و فلسفه ايران تأكيد كرد: حضرت آقا خواستند با اين نامه نگرش جديدي در جوانان غرب ايجاد كنند. چون بخش قابل توجهي از جوانان غربي دنبال حقيقت هستند و مي توان بدون تعصب با آنها برخورد كرد و آنها را به راه راست هدايت كرد و تأثيرپذيري عقلاني و منطقي شان مي تواند نسبت به بعضي از متحجران منحرفي كه اسلام را اين گونه به انزوا مي كشاند، بالاتر باشد.
وي در مورد انتشار بازخورد اين نامه گفت: نمي توان بازخورد رفتاري انقلابي از اين جوانان انتظار داشت، ولي مي توان بازخورد بسيار خوب معرفتي داشته باشد. چون الان رسانه ها در غرب با اتحادي كه دارند به شدت انسانها را تسخير مي كند و حقايق را برعكس جلوه مي دهند. با اين نامه حضرت آقا يك نگاه بيدارگرانه اي براي اين جوانها پيدا مي شود. البته معتقدم نبايد اين نامه را پايان كار دانست. اين نامه يك آغازنامه اي است كه شخصيتهاي مختلف بايد كمك كنند تا آن‌را به نتيجه نهايي برسانند.
وي افزود: مثلاً در معرفي اسلام به جوانان اروپايي و آمريكاي شمالي تلاش شود و مطالبي در سايتهاي مختلف به زبان انگليسي، فرانسوي، آلماني و ... منتشر شود تا اسلام را از طريق رسانه هاي مدرن منتقل كنند و جوانان را به سمت اسلام سوق دهند. ما متأسفانه كمتر از اين طريق اسلام را معرفي كرديم. بايد فرمايشات اهل بيت(ع) به زبانهاي مختلف نشر پيدا بكند. به اين شكل به نظرم آثار فراوان تري از اين نامه حاصل مي شود. لازم است منابع دست اول ترجمه شود. اگرچه برخي از منابع مانند قرآن، نهج البلاغه و صحيفه سجاديه ترجمه شدند ولي فرمايشات ائمه(ع) و پيامبر اسلام(ص) هم بايد به صورت كامل ترجمه شود و به صورت موضوعي و دسته بندي در اختيار علاقه مندان قرار گيرد.
خسروپناه اذعان كرد: هدف حضرت آقا از دعوت به مطالعه منابع دست اول اين است كه حس آزادانديشي جوانان غربي را برانگيزانند. منظور اين است كه نه با تفسير ما، اسلام را بشناسيد و نه با تفسيري كه الان استعمارگران دارند اسلام را معرفي مي كنند كه نوعي اسلام هراسي به وجود آورده است. خود جوانان به دنبال منابع دست اول بروند تا ببينند قرآن، روايات و سيره و سنت پيامبر(ص) چه مي خواهد بگويد. اگر از اين طريق اسلام را بشناسند طبيعي است كه در مقابل هجمه هاي منحرفين مي توانند مقاومت كنند و جلوي انحرافات فكريشان گرفته شود.
وي در پايان سخنانش در مورد علت خطاب مقام معظم رهبري تنها به جوانان اروپا و آمريكاي شمالي، اظهاركرد: چون منشأ اسلام هراسي در اين مناطق است. مجموعه اروپا(شرقي، غربي و شمالي) گرفتار اين آسيب و معضل است و بسياري از انحرافاتي كه الان درباره اسلام شكل گرفته از سوي همين منطقه است.
براي مشاهده پيام رهبرمعظم انقلاب به چهارده زبان اينجا را كليك كنيد.


| شناسه مطلب: 50877




رهبر انقلاب



نظرات کاربران