تسلط عجیب یک نوجوان 10 ساله به قرآن + عکس تسلط عجیب یک نوجوان 10 ساله به قرآن + عکس تسلط عجیب یک نوجوان 10 ساله به قرآن + عکس بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تسلط عجیب یک نوجوان 10 ساله به قرآن + عکس تسلط عجیب یک نوجوان 10 ساله به قرآن + عکس تسلط عجیب یک نوجوان 10 ساله به قرآن + عکس تسلط عجیب یک نوجوان 10 ساله به قرآن + عکس تسلط عجیب یک نوجوان 10 ساله به قرآن + عکس

تسلط عجیب یک نوجوان 10 ساله به قرآن + عکس


علی فیضی آنقدر به قرآن مسلط است که نه تنها کم یا زیاد کردن کلمات در آیات را به سرعت متوجه می شود، که اگر حرکات کلمات و باصطلاح "زیر و زبر" آیات را اشتباه بخوانی، سریعا واکنش نشان داده و تذکر می دهد و درستش را می خواند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از مكه مكرمه، علي فيضي 10 ساله از تهران كه به سرزمين وحي سفر كرده است، به همراه پدربزرگش در دفتر بعثه مقام معظم رهبري در مكه حاضر شد.
علي فيضي از 6 سالگي شروع به حفظ قرآن كرده و به مدت 11 ماه تمام قرآن را حفظ كرده است.
او هم اينك قادر است هر آيه اي را كه بشنود، شماره آيه و صفحه و جزء و حزبش را بگويد و برعكس به محض اينكه شماره آيه از هر سوره اي را برايش بخواني، همان آيه را برايت قرائت مي كند.
علي فيضي آنقدر به قرآن مسلط است كه نه تنها كم يا زياد كردن كلمات در آيات را به سرعت متوجه مي شود، اگر حركات كلمات و باصطلاح "زير و زبر" آيات را اشتباه بخواني، سريعا واكنش نشان داده و تذكر مي دهد و درستش را مي خواند.
او نهج البلاغه را هم شامل تمام خطبه ها، نامه ها و حكمت ها حفظ كرده است و تا كنون در 27 مسابقه استاني و سراسري قرآن حايز مقام شده است.
حجت الاسلام والمسلمين مجتبي عبدخدايي نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مكه ضمن استقبال از اين خانواده قرآني، سوالاتي را از "علي" پرسيد و از تسلط وي بر قرآن ابراز خرسندي و شگفتي كرد.
وي خطاب به اين نوجوان ده ساله گفت: اين تسلط بر قرآن، مرهون حافظه اي است كه خدا به تو داده است و هنگام تشرف به كعبه از خدا بخواه كه علت اين نعمت الهي را برايت روشن كند تا در برنامه ريزي زندگي ات بر همان منوال حركت كني.
وي با اشاره به احترام و ارادت ديگران به اين حافظ نوجوان گفت: تمام اين احترام ها به خاطر ارتباط با قرآن و آنهايي كه ابراز احترام مي كنند در واقع به ساحت مقدس قرآن احترام مي كنند.
در پايان اين جلسه كه آقايان حسن سحرخيز مسئول ستاد عمليات عمره در مكه و حجت الاسلام مرتضوي منش كارشناس مسئول فرهنگي بعثه حضور داشتند، هديه اي به رسم يادبود به اين نوجوان قرآني اهدا شد.




نظرات کاربران