گزارش مصور از زیارت دوره ویژه در مکه گزارش مصور از زیارت دوره ویژه در مکه گزارش مصور از زیارت دوره ویژه در مکه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارش مصور از زیارت دوره ویژه در مکه گزارش مصور از زیارت دوره ویژه در مکه گزارش مصور از زیارت دوره ویژه در مکه گزارش مصور از زیارت دوره ویژه در مکه گزارش مصور از زیارت دوره ویژه در مکه

گزارش مصور از زیارت دوره ویژه در مکه

حضور در موزه مکه فرصتی جالب برای زایران ایرانی است تا برخی آثار به جای مانده از کعبه معظمه در سالهای دور و نزدیک را مشاهده نمایند و از طریق ماکت موجود در این موزه، نسبت به کعبه و اماکن اطراف آن آشنایی دقیق تری پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از مكه مكرمه، بعثه مقام معظم رهبري در مكه ارتقاي هويت فرهنگي و اسلامي زايران و افزايش معرفت ديني آن‌ها را در دستور كار خود دارد و در اين راستا برنامه‌هاي متعددي را طراحي و اجرا مي‌كند.
يكي از اين برنامه‌ها كه براي آگاهي بيشتر زايران از اماكن مكه و عبرت گيري از وقايع تاريخي انجام مي‌گيرد، زيارت دوره ويژه است و از آن جهت، «ويژه» نامگذاري شده است كه ظرفيت آن محدود بوده و به نخبگان و فرهيختگان كاروان‌ها اختصاص دارد به طوري كه روزانه دو اتوبوس شامل بيش از ۱۰۰ نفر از زايران ايراني كه از كاروان‌هاي مختلف انتخاب شده‌اند در اين زيارت ويژه شركت مي‌كنند.
نقطه حركت هتل دارهادي مكه، محل بعثه مقام معظم رهبري است و زايران را روحاني اعزامي بعثه همراهي مي‌كند و توضيحات لازم را ارايه مي‌دهد.
هم اينك حجت الاسلام محمدمهدي صاحب الامري اين مهم را بر عهده دارد و با استفاده از فرصت حضور در اتوبوس‌ها و مكان‌هاي توقف، با بهره‌مندي از بياني روان و صميمي، زايران را با برخي اماكن مكه همچون مزار حضرت ابوطالب عليه السلام، مكان قرعه و قرباني، منطقه معابده، مسجد الاجابة، وادي ذي طوي (كه در دعاي ندبه به آن اشاره شده است)، مسجد الجن، منطقه جعفريه (محل زندگي امام باقر و امام صادق عليهما السلام در برهه‌اي از تاريخ)، مسجد شجره (در مكه)، مزار شهداي فخ و منطقه صلح حديبيه كه بيعت رضوان نيز در اين مكان بوده است و مسجد حديبيه (شميسي يا رضوان) در آن قرار دارد آشنا مي‌كند. زايران سوالهاي خود را نيز به صورت عمومي يا فردي مطرح مي‌كنند و «حاج آقا» به همه آن‌ها پاسخ مي‌دهد.
زايران ايراني همچنين در طي مسير با قصر ملك عبدالعزيز، رابطة العالم الاسلامي، دروازه قرآن مكه و زندگي باديه نشينان حاشيه اين شهر آشنا مي‌شوند.
حضور در موزه مكه نيز فرصتي جالب براي زايران ايراني است تا برخي آثار به جاي مانده از كعبه معظمه در سالهاي دور و نزديك را مشاهده نمايند و از طريق ماكت موجود در اين موزه، نسبت به كعبه و اماكن اطراف آن آشنايي دقيق تري پيدا كنند. اين فرصت معمولا با عكس‌هاي يادگاري زايران همراه مي‌شود.




نظرات کاربران