فتاوایی عجیب از وهابیون فتاوایی عجیب از وهابیون فتاوایی عجیب از وهابیون بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فتاوایی عجیب از وهابیون فتاوایی عجیب از وهابیون فتاوایی عجیب از وهابیون فتاوایی عجیب از وهابیون فتاوایی عجیب از وهابیون

فتاوایی عجیب از وهابیون

بسیاری از علما و اندیشمندان جهان عرب اعتقاد دارند که فتواهای وهابیون عامل هرج و مرج کنونی در دنیای عرب و ظهور گروه های تروریستی و اعمال خشونت بار آن‌ها در منطقه شده است.

به گزارش سرويس جهان اسلام پايگاه اطلاع رساني حج، روزنامه الاتحاد امارات سه شنبه به نقل از احمد محمد الشح، مدير «مؤسسه قرآن كريم راس الخيمه» نوشت كه فتواهاي نادرست و احساسي، عامل بحراني شدن خاورميانه و پيش آمدن وضعيت كنوني در كشورهاي عربي شده است. وي در پانزدهمين همايش جايزه قرآن كريم در رأس الخيمه افزود: فتواهاي نادرست است كه موجب هرج و مرج در كشورهاي عربي شده است.
در حاشيه اين سخنان مفتي اماراتي مي‌توان به برخي فتواهاي مفتي‌هاي وهابي عربستان اشاره كرد كه موجب بحران‌هاي زيادي در منطقه و جهان شده است. از جمله اين فتوا‌ها مي‌توان به اين موارد اشاره كرد. هر كسي كه در بازي فوتبال گل بزند و سپس بدود تا بقيه او را دنبال و بغل كنند، بايد به صورتش تف انداخت و تنبيه كرد.
ـ بستن كمربند ايمني حرام است، زيرا مانع قضا و قدر مي‌شود.
ـ شستن گوشت قبل از پختن بدعت است.
ـ فوتبال حرام است مگر با شروط و ضوابط (اگر شروط وهابيت در فوتبال رعايت شود ديگر در زمين و بازي فوتبال، خطوط كناره زمين، خط وسط، داور، ۱۱ بازيكن، پنالتي، اوت و كرنر، تيرك دروازه و خيلي چيز‌ها معني ندارد).
ـ اهداي گل به بيمار حرام است.
ـ پوشيدن كفش پاشنه بلند حرام است.
ـ غذا خوردن با قاشق حرام است.
ـ داشتن راننده يا خدمتكار در منزل حرام است.
ـ دست تكان دادن براي بازيكنان فوتبال حرام است.
ـ رانندگي براي زنان حرام است.
ـ نوشتن مقاله در مطبوعات حرام است.
ـ انداختن عبا روي كتف حرام است.
ـ تروريست‌ها بدون پرداخت مهريه و يا خواندن خطبه شرعي، مالك زنان اسير سوري هستند.
ـ فتواي جهاد نكاح كه مفتي‌هاي وهابي با آن شرايط حضور زنان در گروه‌هاي تروريستي داعش و القاعده را فراهم كرده و يك نوع واجب ديني برشمردند، از جمله فتاواي بي‌شماري است كه بهت و حيرت جهانيان را برانگيخته است.


| شناسه مطلب: 51501




وهابيت



نظرات کاربران