تل زینبیه‌ همچنان شادمان میلاد حضرت است تل زینبیه‌ همچنان شادمان میلاد حضرت است تل زینبیه‌ همچنان شادمان میلاد حضرت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تل زینبیه‌ همچنان شادمان میلاد حضرت است تل زینبیه‌ همچنان شادمان میلاد حضرت است تل زینبیه‌ همچنان شادمان میلاد حضرت است تل زینبیه‌ همچنان شادمان میلاد حضرت است تل زینبیه‌ همچنان شادمان میلاد حضرت است

تل زینبیه‌ همچنان شادمان میلاد حضرت است

با وجود اینکه چند روزی از ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها گذشته است، اما تل زینبیه همچنان شادمان میلاد آن حضرت است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، با وجود اينكه چند روزي از ولادت با سعادت حضرت زينب كبري سلام‌الله عليها گذشته است، اما تل زينبيه همچنان شادمان ميلاد آن حضرت است.
اين مكان مقدس همچنان در جوار حرم حضرت اباعبدالله الحسين (عليهم‌السلام) شاهد حضور خيل زايران حسيني است كه از جاي جاي جهان اسلام آمده‌اند تا افزون بر زيارت مرقد مطهر حضرت سيدالشهدا (عليهم‌السلام) اين ايام را به آن حضرت تبريك بگويند.
تل زينبيه همچنان چراغاني و گل‌آرايي شده است و حضرت زايران در اين مكان براي تبريك ولادت آن حضرت همچنان ادامه دارد.
شايان ذكر است،‌ تل به معناي تپه، توده خاك و ريگ است. سرزمين كربلا، ناهموار و داراي تل و تپه بوده است. در حادثه كربلا تپه‌ اي مشرف بر محل شهادت شهداي كربلا وجود داشته كه حضرت زينب سلام الله عليها بالاي آن مي‌آمدند تا وضعيت برادر عزيزشان حضرت امام حسين عليه السلام را در ميدان نبرد بررسي كنند. از اين‌رو اين مكان مقدس هم‌اينك در كربلاي معلي و در سمت راست حرم سيدالشهدا قرار دارد كه به آن تل زينبيه مي‌گويند.


| شناسه مطلب: 51537




كربلا حضرت زينب



نظرات کاربران