از ۲ تا ۸ اسفند ۱۳۹۳؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۲ تا ۸ اسفند ۱۳۹۳؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۲ تا ۸ اسفند ۱۳۹۳؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
از ۲ تا ۸ اسفند ۱۳۹۳؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۲ تا ۸ اسفند ۱۳۹۳؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۲ تا ۸ اسفند ۱۳۹۳؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۲ تا ۸ اسفند ۱۳۹۳؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت از ۲ تا ۸ اسفند ۱۳۹۳؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت
از ۲ تا ۸ اسفند ۱۳۹۳؛

مهمترین اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت


حضور رییس جمهور در حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، دیدار وزیر اطلاعات و سرپرست حجاج ایرانی، جابجایی ۱۰ پرواز کاروان‌های عمره ایرانیان، تشرف وزیر امور خارجه به کاظمین در جریان سفر به عراق، برگزاری جشن میلاد حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در مکه مکرمه، انتشار شماره ۸۹ میقات حج، و برگزاری همایش بین‌المللی اسلام و مبارزه با تروریسم در عربستان سعودی، از مهمترین اخبار و رویدادهای حج و زیارت در هفته گذشته است که گزارش کاملی از آن را در ادامه خواهید خواند.

حجت‌الاسلام والمسلمين ‌حسن روحاني‌ در دومين روز سفر به استان قم، از بخش‌هاي مختلف صحن شرقي حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌عليها بازديد كرد و در جريان روند توسعه و تكميل اين طرح قرار گرفت.
رييس جمهور‌ پيش از آن در اولين برنامه رسمي سفر خود به قم، به زيارت حضرت معصومه سلام‌الله‌عليها شتافته بود.
حجت‌الاسلام والمسلمين ‌سيد محمود علوي‌ وزير اطلاعات، با حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي‌عسكر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني ديدار و گفتگو كرد.
رييس سازمان حج و زيارت، از ‌جابجايي پرواز‌ ۱۰ كاروان عمره ايرانيان به دليل اختلال در روند صدور ويزاي عمره خبر داد.
سعيد اوحدي‌ پيش از اين، از احتمال لغو تعدادي از پروازهاي جمعه و شنبه به دليل مشكل كاهش ۵۰ درصدي صدور ويزا در سفارت عربستان سعودي خبر داده بود.
اوحدي‌ چند روز پيش هم توضيحاتي درباره تاخير در صدور ويزاي عمره ارائه كرده بود.
رييس سازمان حج و زيارت، از تكميل ظرفيت كاروان‌هاي حج سال آينده خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه سهميه زائران در حج ۹۵، افزايش يابد.
محمدجواد ظريف‌ در سفر به عراق، پس از ديدار و مذاكره با مقامات عراقي در بغداد، به كاظمين سفر كرد. در سفر وزير خارجه كشورمان به عراق، تفاهمنامه لغو رواديد گذرنامه‌هاي سياسي، خدمت و خاص بين ايران و عراق امضا شد.

اخبار عمره مفرده، عربستان سعودي و حرمين شريفين
همزمان با ‌ولادت حضرت زينب‌ سلام‌الله‌عليها و روز پرستار، از پزشكان و پرستاران مركز پزشكي جمعيت هلال احمر ايران كه در درمانگاه‌هاي ايراني ويژه زائران عمره‌گزار خدمت مي‌كنند، در مكه مكرمه تجليل شد.
شماره ۸۹ مجله فرهنگي، اجتماعي، سياسي و تاريخي ‌ميقات حج، ويژه پاييز ۱۳۹۳، با ۷ مقاله در زمينه فقه حج، تاريخ و رجال، اماكن و خاطرات حج منتشر شد.
خالد الفيصل‌ امير مكه و رييس كميته مركزي حج عربستان، در ديدار با اعضاي كميته ناظر بر طرح‌هاي توسعه مسجدالحرام، بر لزوم حفظ هويت اسلامي مكه مكرمه تاكيد كرد.
همايش بين‌المللي ‌اسلام و مبارزه با تروريسم، با حضور ۴۰۰ تن از علماي مسلمان، از سوي انجمن جهاني اسلام، در مكه مكرمه برگزار شد.
دكتر ‌فاضل شيرخاني‌ نماينده مركز پزشكي جمعيت هلال احمر ايران در عربستان، گفت: هم‌اينك ۸ درمانگاه در هتل‌هاي محل اقامت زائران ايراني در مكه مكرمه، بر اساس شيفت‌بندي مشخص، به زائران ايراني خدمات درماني ارائه مي‌كنند.
حسن سرخوش‌ مدير كل برنامه‌ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت، از اعزام بيش از ۲۶۲ هزار زائر ايراني به سرزمين وحي خبر داد و گفت: اين تعداد پس از اقامت ۱۰ روزه در مدينه منوره و مكه مكرمه، و انجام مناسك عمره، به ايران اسلامي بازگشته‌اند.

از فاز دوم توسعه حرم امام حسين، تا استعفاي صالح الحيدري
صالح الحيدري‌ رييس شوراي حج و عمره عراق، از حيدر العبادي درخواست كرد با كناره‌گيري او موافقت كند. اين درخواست با موافقت نخست‌وزير عراق مواجه شده است.
فاز دوم ‌توسعه حرم‌ مطهر امام حسين عليه‌السلام، با حضور نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، رييس ديوان اوقاف شيعه عراق و برخي مسئولان عتبه مقدسه حسيني، عباسي و علوي، در كربلاي معلي برگزار شد.
آيت الله صفايي بوشهري‌ نماينده ولي فقيه در استان بوشهر، در سفر به عتبات عاليات، با حضور در بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي، با حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني ديدار و گفتگو كرد.
همچنين ‌نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق، با حضور در حوزه علميه امام حسين عليه‌السلام، با شيخ احمد صافي توليت اين حوزه علميه وابسته به حرم امام حسين عليه‌السلام ديدار و گفتگو كرد.
محسن نظافتي‌ مدير كل عتبات سازمان حج و زيارت، از اعزام روزانه بيش از ۱۰۰ كاروان به عتبات عاليات، در ايام نوروز سال آينده خبر داد و گفت: در دوره جديد اعزام‌هاي عتبات، بيش از ۳۶۰ هزار زائر ايراني اعزام خواهند شد.
اسد محمدي‌ مدير پايانه مرزي بين‌المللي مهران گفت: در ۱۱ ماه گذشته تا امروز، نزديك به دو ميليون و ۴۰۰ هزار نفر از راه مهران به كشور عراق تردد كرده‌اند.
حجت‌الاسلام ‌علي‌اكبر صفرپور‌ نماينده اعزامي سازمان دانش‌آموزي كشور به عتبات عاليات، در ديدار با حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، به تشريح برنامه‌هاي فرهنگي اين سازمان در عراق پرداخت.
اولين ‌كاروان دانش‌آموزي‌ جمهوري اسلامي ايران از سه استان چهارمحال و بختياري، آذربايجان و زنجان، وارد نجف اشرف شدند.
پيش از اين نخستين گروه ‌دانش‌آموزان عمره‌گزار، با استقبال رسمي بعثه و ستاد عمليات عمره، وارد مدينه منوره شده بودند.




نظرات کاربران