تشریح دلایل انحراف فکری و اهمیت ازدواج در خطبه های حرمین شریفین تشریح دلایل انحراف فکری و اهمیت ازدواج در خطبه های حرمین شریفین تشریح دلایل انحراف فکری و اهمیت ازدواج در خطبه های حرمین شریفین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تشریح دلایل انحراف فکری و اهمیت ازدواج در خطبه های حرمین شریفین تشریح دلایل انحراف فکری و اهمیت ازدواج در خطبه های حرمین شریفین تشریح دلایل انحراف فکری و اهمیت ازدواج در خطبه های حرمین شریفین تشریح دلایل انحراف فکری و اهمیت ازدواج در خطبه های حرمین شریفین تشریح دلایل انحراف فکری و اهمیت ازدواج در خطبه های حرمین شریفین

تشریح دلایل انحراف فکری و اهمیت ازدواج در خطبه های حرمین شریفین

خطیب مسجدالحرام به تشریح دلایل انحراف فکری و خطیب حرم مطهر نبوی(ص) به اهمیت ازدواج پرداخت.

به گزارش گروه ترجمه پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از اليوم، شيخ صالح بن محمد آل طالب اعلام كرد از بزرگترين دروازه‌هاي فتنه ها، پيگيري اختلافات فقهي و استدلال آوردن به آراي شاذ و انحرافي است تا اينكه احكام به نام اختلاف تعطيل مي‌شود و حرمتها هم به نام اختلاف، مورد هتاكي قرار مي‌گيرد و سبب مي‌شود كه بندگان از طاعت دست بكشند و به ارتكاب آنچه مكروه است، گستاخ شوند.
وي مدعي شد علت تمام انحرافات و شكست‌ها و تفرقه در زندگي ما، دوري از شيوه اهل سنت و جماعت در عقيده و راه و تدين و راه اصلاح است.
خطيب مسجدالحرام با اشاره به تبعات پيروي از هواي نفس به تقسيم بندي مردم پرداخت و از هشدار قرآن كريم درباره هواي نفس سخن گفت و در اين زمينه به آياتي اشاره كرد.
در مدينه منوره هم شيخ علي بن عبدالرحمن الحذيفي خطيب حرم مطهر نبوي (ص) در خطبه‌هاي نماز جمعه از مزاياي و فضيلت ازدواج و نقش مثبت آن سخن گفت.
وي افزود يكي از اولين گامهاي انسان و مراحلش در اين زندگي، ازدواج است كه از سنت خداوند و پيامبرش است.
وي ازدواج را آغوش نگهدارنده اي براي نسل‌ها و اصلاح كننده جوانان دانست و گفت پدر و مادر تاثير دائمي بر فرزندانشان دارند و آنها سنگ بناي جامعه صالح را تشكيل مي‌دهند.
خطيب حرم مطهر نبوي (ص) تاكيد كرد ازدواج از سنت‌هاي گذشتگان است كه منافع و بركات و خيراتش قطع نمي‌شود، ازدواج از سنت‌هاي پيامبران و رسولانش است.
وي در اين زمينه به آياتي از قرآن كريم با مضمون ازدواج اشاره كرد.
درخواست خطيب كربلاي معلي از دولت عراق براي توجه به استعدادها و توانمندي‌هاي علمي
خطيب جمعه كربلاي معلي در خطبه‌هاي نماز جمعه حرم مطهر امام حسين (ع) از دولت عراق خواست به توانمندي‌ها و ظرفيت‌ها و استعدادهاي علمي عراقي‌ها توجه كند.
به نوشته الفرات، احمد الصافي نماينده آيت الله سيستاني در خطبه‌هاي نماز جمعه كربلاي معلي در حرم مطهر حسيني (ع) خواستار بازنگري در تصميمات مخصوص دانشجويان بورسيه و عدم كاهش حقوق آنها تاكيد كرد.
نماينده مرجعيت همچنين خواستار توجه به بخش كشاورزي عراق شد و هشدار داد بي توجهي به اين بخش، پيامدها و تاثيرات منفي براي كشور خواهد داشت.
وي همچنين از دولت خواست كشاورزان را براي ادامه كار تشويق كرده و از طريق كاهش واردات ميوه و سبزيجات و تكيه بر توليدات داخلي از آنها حمايت كند.


| شناسه مطلب: 51556




نماز جمعه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران