اخبار کوتاه جهان اسلام؛

تشکیل نیروی مشترک عربی برای مقابله با تروریست اخبار کوتاه جهان اسلام؛

تشکیل نیروی مشترک عربی برای مقابله با تروریست اخبار کوتاه جهان اسلام؛

تشکیل نیروی مشترک عربی برای مقابله با تروریست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اخبار کوتاه جهان اسلام؛

تشکیل نیروی مشترک عربی برای مقابله با تروریست اخبار کوتاه جهان اسلام؛

تشکیل نیروی مشترک عربی برای مقابله با تروریست اخبار کوتاه جهان اسلام؛

تشکیل نیروی مشترک عربی برای مقابله با تروریست اخبار کوتاه جهان اسلام؛

تشکیل نیروی مشترک عربی برای مقابله با تروریست اخبار کوتاه جهان اسلام؛

تشکیل نیروی مشترک عربی برای مقابله با تروریست
اخبار کوتاه جهان اسلام؛

تشکیل نیروی مشترک عربی برای مقابله با تروریست

احمد الطیب شیخ الأزهر، در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین کنفرانس بین‌المللی شورای عالی امور اسلامی گفت: باید برای از بین بردن گروه‌های تروریستی سلاحمان را به سوی «دشمن تاریخی» نشانه برویم.

اتحاديه اروپا و يك گروه مستقر در ژنو اقدامات موهن صهيونيست‌ها را محكوم كردند
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از (وفا)، هيات نمايندگي اتحاديه اروپا در رام الله و بيت المقدس و يك نهاد مستقر در ژنو ضمن محكوم كردن حملات صهيونيست‌ها به مكان‌هاي مقدس فلسطينيان خواستار پيگرد عاملان اين حملات شدند.
هيات نمايندگي اتحاديه اروپا در رام الله طي بيانيه‌اي هتك حرمت صهيونيست‌ها به مسجد الهدي در نزديكي بيت لحم در كرانه باختري و نيز به آتش كشيدن و بي‌حرمتي به يك مدرسه مذهبي مسيحيان در بيت المقدس را محكوم كرد.
پيشرويهاي ارتش سوريه در ريف درعا همچنان ادامه دارد
به گزارش شبكه المنار تاكنون ارتش سوريه موفق شده است تل فاطمه يكي از تپه‌هاي راهبردي را آزاد كند.
ارتش سوريه پس از آزادي روستاهاي تل قرين و حمريت و خربه السلطان در عملياتي برق آسا، گروههاي مسلح را متقرق كرد.
همچنين ۳۳ روستا در شمال شرق حسكه از سيطره داعش آزاد شد.
شبكه تلويزيوني الميادين در خبري فوري اعلام كرد: ارتش سوريه با حمايت نيروهاي دفاع مردمي، ۳۳ روستا را در شمال شرق حسكه از سيطره تندروهاي داعش آزاد كرد.
افزايش رو به رشد اسلام‌هراسي در فرانسه
به نوشته روزنامه فرانسوي فيگارو، بر اساس نتايج تازه‌ترين نظرسنجي مؤسسه «اودوكسا» براي شبكه تلويزيوني «آي تله» و روزنامه فرانسوي «لوپاريزين»، ۷۷ درصد فرانسويان معتقدند كه اسلام‌هراسي در فرانسه رو به افزايش است.
اين در حاليست كه بر اساس همين نظرسنجي، ۶۸ درصد فرانسويان نيز بر اين عقيده‌اند كه يهودستيزي نيز در كشورشان افزايش يافته است.
مواردي نظير بي‌احترامي به اماكن مذهبي و مقدسات مسلمانان، هتك حرمت قبرستان‌ها و مساجد، حملات، توهين‌ها، اقدامات تحريك‌آميز و اهانت قرآن از جمله اقدامات‌ اسلام‌هراسانه و اسلام‌ستيزانه در فرانسه محسوب مي‌شود كه‌گاه و بيگاه انجام مي‌شود اما تا‌كنون هيچ گزارش و خبري مبني بر شناسايي و مجازات عوامل اين بي‌حرمتي‌ها از سوي مقامات فرانسوي منتشر نشده است. حزب حاكم هند در كشمير دولت ائتلافي تشكيل داد
حزب ملي گراي هندو و حاكم هند، امروز براي نخستين بار در منطقه مسلمان نشين كشمير دولت ائتلافي تشكيل داد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، در مراسمي كه نارندرا مودي نخست وزير هند نيز در آن حضور داشت، رهبران حزب حاكم بهاراتيا جاناتا و حزب دموكرات مردم، امروز در جامو پايتخت زمستاني كشمير، سوگند ياد كردند.
بدين ترتيب، مفتي محمد سعيد از حزب دموكرات مردم، وزير ارشد منطقه خواهد بود و حزب بهاراتيا جاناتا- بي‌جي پي -، متحد وي در مديريت منطقه به شمار خواهد رفت.
در انتخاباتي كه در چند مرحله و طي مدت دو ماه برگزار شد، هيچ حزبي در جامو و كشمير نتوانست اكثريت مطلق را به دست آورد.
دست رد ديپلمات‌هاي عرب به سينه نتانياهو
به نوشته ماهنامه آمريكايي آتلانتيك، ران درمر سفير تل آويو در امريكا با ارسال دعوت نامه‌هاي ايميلي، از سفراي كشورهاي عرب در واشنگتن براي شركت در سخنراني بنيامين نتانياهو در كنگره در (۱۲ اسفند) دعوت كرد؛ اما ديپلمات‌هاي ياد شده اين دعوت را رد كرده‌اند.
نتانياهو در حالي براي سخنراني به كنگره مي‌رود كه موقعيت وي به دليل انتقادهاي داخلي از سياست‌هايش در آستانه انتخابات (۲۶ اسفند)، بشدت متزلزل است.
با ابطال قانون انتخابات مصر، انتخابات پارلماني به تعويق افتاد
ديوان عالي قانون اساسي مصر با صدور حكمي ماده سوم قانون انتخابات اين كشور را باطل اعلام كرد.
پس از اين اقدام، كميته برگزاري انتخابات پارلماني اين كشور برگزاري انتخابات را تا تدوين قانون جديد به تعويق انداخت.
حكم ديوان عالي قانون اساسي مصر كه امروز صادر شد، ماده سوم قانون انتخابات كه مربوط به تقسيم حوزه‌هاي انتخاباتي در نظام فردي است را باطل اعلام كرد و اين حكم راه را براي تعويق انتخابات پارلماني آتي كه قرار بود در دو مرحله برگزار شود، باز كرد.
مصر از سال ۲۰۱۲ كه ديوان عالي قانون اساسي اين كشور پارلمان را منحل كرد، بدون پارلمان اداره مي‌شود و اختيارات پارلمان به رئيس‌جمهوري و دستگاه قضايي اين كشور واگذار شده است.
سازمان عفو بين الملل: ۲۰۱۴ در عربستان سال اعدام‌ها و بازداشت‌ها بود
«سازمان عفو بين الملل» در گزارش سالانه خود اعلام كرد: ۲۰۱۴ در عربستان سال اعدام‌ها و بازداشت‌ها بود.
بر اساس اين گزارش دولت عربستان در سال گذشته ميلادي آزادي بيان را زنجير و مخالفان سياستهاي خود را سركوب كرده و منتقدان از جمله مدافعان حقوق بشر را به زندان انداخته است.
تا كنون شماري از زندانيان شيعه در محاكمه‌هاي ظالمانه دادگاههاي عربستان از جمله دادگاه ويژه مبارزه با تروريسم اين كشور به اعدام محكوم شده‌اند.
سازمان عفو بين الملل افزود كه دادگاههاي عربستان انتقاد از دولت و ديگر فعاليتهاي مسالمت آميز را با تروريسم يكسان مي‌دانند.
آل سعود فعاليتهاي اينترنتي را به شدت محدود كرده و فعالان سياسي و خانواده‌هايشان را تحت تعقيب قرار مي‌دهد.
شيخ الأزهر خواهان تشكيل نيروي مشترك عربي براي مقابله با گروه‌هاي تروريستي شد
به نوشته روزنامه الشرق الأوسط، احمد الطيب، در مراسم افتتاحيه بيست و چهارمين كنفرانس بين‌المللي شوراي عالي امور اسلامي گفت: تروريسم در جهان عرب جز با قدرت عربي كه با گروه‌هاي تروريستي برخورد كند، ريشه‌كن نخواهد شد.
وي هشدار داد: بايد براي از بين بردن گروه‌هاي تروريستي سلاحمان را به سوي «دشمن تاريخي» نشانه برويم.
شيخ الازهر بر اهميت همكاري از طريق پيوستن نيروهاي عربي به نيروهاي مسلح مصر تاكيد كرد تا بتوان گروه‌هاي تروريستي را ريشه‌كن كرد.
اعتراض فلسطيني‌ها به تصميم دادگاه صهيونيستي به توزيع مجله فرانسوي شارلي ابدو در اراضي اشغالي
صد‌ها شهروند فلسطيني در اعتراض به تصميم دادگاه صهيونيستي به توزيع مجله فرانسوي شارلي ابدو در اراضي اشغالي ۴۸ تظاهرات گسترده‌اي را تحت عنوان «جانمان فداي رسول الله (ص)» برگزار كردند.
اين تظاهرات كه به دعوت جنبش اسلامي در اراضي اشغالي برگزار شده بود، از مقابل مسجد سلام در شهر الناصره آغاز شد و در پايان شماري از رهبران جنبش اسلامي ايراد سخنراني كردند.
دادگاه عالي رژيم صهيونيستي در قدس اشغالي روز پنجشنبه گذشته اجازه توزيع چند نسخه از مجله فرانسوي «شارلي ايبدو» كه به پيامبر مكرم اسلام (ص) توهين كرده را داد كه اين اقدام به شدت موجب خشم و عصبانيت فلسطينيان ساكن اراضي اشغالي شده است.
براي ۶۳ روز متوالي مردم بحرين خواستار آزادي فوري شيخ علي سلمان شدند
مردم بحرين ديروز با برگزاري تظاهرات گسترده براي شصت و سومين روز متوالي خواستار آزادي فوري شيخ علي سلمان دبيركل جمعيت اسلامي الوفاق شدند.
به گزارش پايگاه اينترنتي الوفاق، تظاهركنندگان همچنين صدور حكم اعدام و زندان ابد در مورد برخي از زندانيان سياسي و لغو تابعيت شماري از شهروندان به دلايل سياسي از سوي رژيم آل خليفه را محكوم كردند. مردم در دو منطقه المصلي و الديه واقع در غرب منامه پايتخت راهپيمايي كردند.
مردم تاجيكستان براي انتخاب نمايندگان مجلس به پاي صندوق‌هاي راي رفتند
بر اساس آمار كميسيون انتخابات تاجيكستان در اين انتخابات۴ ميليون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعيت ۸ ميليون نفري اين كشور، واجد شرايط راي دادن هستند.
راي گيري از ساعت ۶ صبح به وقت محلي آغاز شده است و تا ۸ شب ادامه داشت.
در مجموع ۲۸۸ نفر براي به دست آوردن ۶۳ كرسي مجلس نمايندگان با هم رقابت مي‌كنند.
مهم‌ترين رقيب اين حزب در انتخابات امروز، حزب نهضت اسلامي تاجيكستان است كه در مجلس كنوني دو ۲ كرسي در اختيار دارد.
نتايج انتخابات بر اساس قانون انتخابات مجلس نمايندگان تاجيكستان امروز اعلام مي‌شود.
پس از كشورهاي عربي پاي سفارتخانه‌هاي غربي هم به عدن باز مي‌شود
به گزارش خبرگزاري آناتولي، پس از چهار كشور عربي حوزه خليج فارس، اين بار منابع آگاه از احتمال بازگشايي سفارتخانه‌هاي آمريكا و انگليس در شهر عدن خبر دادند.
آمريكا و انگليس ماه ميلادي گذشته به دنبال تحولات صنعا سفارتخانه‌هاي خود را در اين شهر به حالت تعليق درآوردند.
عربستان، امارات، كويت و بحرين در روزهاي اخير سفارتخانه‌هاي خود را از صنعا به عدن، محل استقرار «عبدربه منصور هادي» رئيس جمهوري يمن، منتقل كرده‌اند.
كميته انقلابي يمن اعلام كرد: امروز تصميمات مهم و سرنوشت سازي را درخصوص تحولات اخير اين كشور اتخاذ مي‌كند.
گفتني است: با خروج «عبدربه منصور هادي» رئيس جمهوري يمن از صنعا و ورود وي به شهر عدن، و انصراف رسمي از استعفاي خود، تلاشهاي وي براي تجزيه يمن با حمايت برخي از كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس همچنان ادامه دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران