گزارشی از زیارت دوره زایران ایرانی در مدینه منوره گزارشی از زیارت دوره زایران ایرانی در مدینه منوره گزارشی از زیارت دوره زایران ایرانی در مدینه منوره بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارشی از زیارت دوره زایران ایرانی در مدینه منوره گزارشی از زیارت دوره زایران ایرانی در مدینه منوره گزارشی از زیارت دوره زایران ایرانی در مدینه منوره گزارشی از زیارت دوره زایران ایرانی در مدینه منوره گزارشی از زیارت دوره زایران ایرانی در مدینه منوره

گزارشی از زیارت دوره زایران ایرانی در مدینه منوره

روحانی کاروان در ابتدای حضور زائران در مسجد توضیحاتی پیرامون آن ارائه نمود. ازجمله اینکه مسجد قبا اولین مسجد اسلام است و پیامبرگرامی اسلام (ص) آن را در زمان هجرت از مکه مکرمه به مدینه منوره بنا نموده است.

خبرنگار پايگاه اطلاع رساني سازمان حج وزيارت مستقر در مدينه منوره جهت اطلاع خوانندگان از نحوه برگزاري زيارت دوره در اين شهر، اماكني كه زائران از آن بازديد مي‌كنند وهمچنين فاصله‌هاي زماني بين اماكن، با يكي از كاروانهاي عمره گزار جهت انجام زيارت دوره همراه شده و مراحل مختلف اين سفر را به صورت گزارشي گردآوري نموده كه گزارش آن در ادامه ارائه مي‌شود:
طبق برنامه ريزي و هماهنگي قبلي كه از طرف واحد حمل ونقل ستاد اجرايي مدينه منوره انجام گرفته بود تعداد ۴ دستگاه اتوبوس راس ساعت ۱۴مقابل هتل ماسه العاليه آماده سوار كردن و اعزام زائران كاروان اوجان شهر بستان آباد به زيارت دوره شدند. گفتني است براي برخي از كاروان‌ها برنامه زيارت دوره در صبح نيز برنامه ريزي مي‌گردد.
بر طبق برنامه ريزيهاي صورت گرفته معمولا كاروان‌ها در روز سوم اقامت در مدينه منوره عازم زيارت دوره مي‌شوند. با حضور زائران و سوار شدن آن‌ها به اتوبوس‌ها ساعت۱۴: ۳۵اتوبوس‌ها حركت كردند. اولين مكاني كه زائران به آنجا رسيدند مسجد قبا بود كه بعد از گذشت حدود ۱۰ دقيقه در ساعت ۱۴: ۴۵ به آنجا رسيدند. اين مسجد در خيابان طريق القبا

طريق القبا
قرار دارد.
روحاني كاروان در ابتداي حضور زائران در مسجد توضيحاتي پيرامون آن ارائه نمود. ازجمله اينكه مسجد قبا اولين مسجد اسلام است و پيامبرگرامي اسلام (ص) آن را در زمان هجرت از مكه مكرمه به مدينه منوره بنا نموده است. واينكه بر طبق روايات ثواب اقامه دو ركعت نماز مستحبي در آن برابر انجام يك عمره مفرده است. بعد از صحبت‌هاي روحاني كاروان زائران كاروان وارد مسجد شده و اقدام به اقامه نماز نمودند.
بعد از آن اتوبوس‌ها در ساعت ۱۵: ۳۰به طرف محل بعدي كه منطقه شهداء احد بود حركت كردند. مسير بين مسجد قبا تا منطقه شهداء احد در حدود ۲۰دقيقه طي شد واتوبوس‌ها در ساعت ۱۵: ۵۰به اين منطقه رسيدند. در اين محل نيز روحاني كاروان توضيحاتي پيرامون چگونگي رخ دادن جنگ احد و روندي كه منجر به شكست مسلمين و شهادت تعدادي از آن‌ها از جمله حضرت حمزه سيد الشهدا شد ارائه كرد و سپس زائران براي شهداي احد فاتحه‌اي قرائت نموده بعد از بازديد كوتاهي از منطقه آماده حركت به محل بعدي شدند.
اتوبوس‌ها راس ساعت ۱۶: ۲۵ به طرف محل بعدي كه مسجد قبلتين بودحركت كردند و پس از حدود ۱۰دقيقه در ساعت ۱۶: ۳۵ به اين مسجد رسيدند. مسجد قبلتين محلي است كه درآن به امر الهي جهت قبله مسلمين از بيت المقدس به سمت كعبه معظمه تغيير جهت داده شد. زائران كاروان در اين محل نيز به اقامه نماز پرداختند و ساعت ۱۷: ۱۵آماده حركت به محل بعدي كه آخرين مكان بازديدي بود شدند. كاروان پس از گذشت حدود ۱۰ دقيقه راس ساعت ۱۷: ۲۵ به محل آخر كه محل مساجد سبع بود رسيدند. پس از اقامه نماز در اين محل، اتوبوس‌ها راس ساعت ۱۷: ۵۵ به طرف هتل محل اقامت حركت كردند.
گفتني است در برخي اوقات برنامه زيارت دوره زائران مقداري با برنامه اعلامي و اماكن زيارتي اعلام شده در اين گزارش متفاوت است و آن بستگي به آماده بودن محل وهماهنگيهاي لازم دارد.
براي مشاهده نگارخانه جامع اماكن مدينه منوره اينجا را كليك نماييد.




نظرات کاربران