کلاه برداران زیارتی در کمین زایران کلاه برداران زیارتی در کمین زایران کلاه برداران زیارتی در کمین زایران بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کلاه برداران زیارتی در کمین زایران کلاه برداران زیارتی در کمین زایران کلاه برداران زیارتی در کمین زایران کلاه برداران زیارتی در کمین زایران کلاه برداران زیارتی در کمین زایران

کلاه برداران زیارتی در کمین زایران

این روزها هرچه علم پیشرفت می‌کند و فضای مجازی گسترده تر می‌شود، کلاه برداران هم روش‌های خود را به روز رسانی می‌کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، شنيدن خبرهاي متفاوت از روش‌هاي نوين كلاه برداري كه دنياي مجازي نيز فضاي خود را به نوعي زمينه ساز آن كرده است، در ابتدا تعجب مخاطبين را بر مي انگيزد اما گاهي اين روش‌‌هاي نوين متخلفين، دليل حيرت از انواع كلاه برداري‌ها نيست بلكه ماهيت اين كلاه برداري‌ها تعجب برانگيز است و قلب آدمي را به درد مي آورد.
كلاه برداراني كه اين بار اعتقادات مردم را دست مايه اي براي نيل به اهداف خود كرده‌اند را مي‌توان به عنوان نمونه‌اي از اين كلاه برداري‌ها برشمرد كه علاوه بر اموال افراد، اعتقادات آنان را نيز به سخره مي‌گيرد.
سودجوياني كه از ارادت مردم نسبت به اهل بيت عصمت و طهارت آگاهند و از نام اين بزرگواران در جهت رسيدن به اهداف پليد خود استفاده مي‌كنند و متاسفانه علي رغم هشدارهاي بي شمار سازمان حج و زيارت اين مردم ساده دل هستند كه فريب چنين افرادي را مي‌خورند و پس از دريافت هزينه‌هاي مربوطه دچار مشكل مي‌شوند.
محسن نظافتي مدير كل عتبات عاليات سازمان حج وزيارت، كلاه برداري‌هاي زيارتي را در دو نوع تعريف مي‌كند و مي‌گويد: عده‌اي از اين كلاه برداران پس از دريافت پول از زايران، از اعزام‌ آنان به عتبات عاليات خودداري كرده و پول زايران را بازپس نمي‌دهند اما كلاه برداري‌هاي زيارتي به همين مورد ختم نمي‌شوند و عده‌اي از ارائه خدمات در شأن زاير در كشور عراق خودداري كرده و باعث نارضايتي زايران مي‌شوند.
وي يكي از نشانه‌هاي كلاه برداري‌هاي زيارتي را درخواست مستقيم پول به طور دستي از زايران عنوان كرد و افزود: زايران عتبات بايد توجه داشته باشند كه هزينه اعزام خود را فقط به حساب‌هاي دفاتر حج و زيارت واريز كنند.
مدير كل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت گفت: طي چهار سال اخير دو هزار مورد غير مجاز كه در زمينه اعزام زايران به عتبات عاليات فعاليت مي‌كردند به مراجع رسيدگي ارجاع شدند.
آنچه در اين ميان نظرها را به خود جلب كرده است اين است كه اين كلاه برداران و سودجودجويان چگونه مي‌توانند از عقايد مردم در جهت نيل به اهداف خود بهره جويند و البته اين سوال مطرح است كه چرا بايد عرصه براي خودنمايي اين كلاه برداري فراهم شود، آيا اموال مردم كافي نيست كه حال كلاه برداران به سوي اعتقادات مردم دست درازي كرده‌اند. منبع: باشگاه خبرنگاران


| شناسه مطلب: 51644




محسن نظافتي عتبات



نظرات کاربران