سازمان حج: اولویت اعزام با زایران فیش‌دار است سازمان حج: اولویت اعزام با زایران فیش‌دار است سازمان حج: اولویت اعزام با زایران فیش‌دار است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سازمان حج: اولویت اعزام با زایران فیش‌دار است سازمان حج: اولویت اعزام با زایران فیش‌دار است سازمان حج: اولویت اعزام با زایران فیش‌دار است سازمان حج: اولویت اعزام با زایران فیش‌دار است سازمان حج: اولویت اعزام با زایران فیش‌دار است

سازمان حج: اولویت اعزام با زایران فیش‌دار است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: سهمیه عمره به دلیل کاهش ۵۰ درصدی صدور روادید نصف شد و بر همین اساس اولویت اعزام با زائران فیش دار است و تمام سهمیه‌های دیگر از جمله عمره دانش آموزی لغو خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سعيد اوحدي با اشاره به كاهش صدور رواديد زائران عمره اظهار كرد: همه اقدامات لازم از سوي وزارت امور خارجه و سازمان حج و زيارت براي حل مشكل به وجود آمده در روند صدور رواديد انجام شده است و منتظر عملياتي شدن قول عربستان مبني بر بازگرداندن روند صدور رواديد به حالت عادي هستيم.
اوحدي با بيان اينكه در حال حاضر و به دليل مشكل به وجود آمده سهميه عمره نصف شده است؛ بيان كرد: با شرايط حاضر تنها ۵۰ درصد زائران به سرزمين وحي مشرف مي‌شوند.
رئيس سازمان حج و زيارت تاكيد كرد: اگر روند صدور رواديد طي دو روز آينده حل نشود، جداول پروازي جديد اعلام خواهد شد بر همين اساس قرعه كشي به صورت استاني با تشكيل كميته‌اي از مدير كل اداره حج و زيارت استان، نماينده بعثه مقام معظم رهبري و مديران كاروان‌ها انجام مي‌شود.
وي اضافه كرد: بدين ترتيب از ۲۳۰ هزار نفري كه براي تشرف به عمره ثبت نام كرده‌اند، ۱۱۰ هزار نفر براي اعزام به عمره مشرف شوند.
اوحدي با بيان اينكه اولويت اعزام با زائران فيش دار است، تاكيد كرد: تمام سهميه‌هاي ديگر از جمله عمره دانش آموزي لغو خواهد شد و هر زمان كه مشكل صدور رواديد برطرف شد، سهميه‌ها مجددا واگذار خواهد شد و در غير اين صورت اين سهميه‌ها براي سال آينده حفظ خواهد شد.
وي در پايان يادآور شد: سفارت و كنسورلگري‌هاي عربستان در مشهد از دو هفته پيش در اقدامي هماهنگ اقدام به كاهش ۵۰ درصدي صدور رواديد براي زائران ايراني عمره كردند كه اين موضوع باعث اختلال در روند اعزام زائران به سرزمين وحي و لغو و جابجايي برخي پروازهاي عمره شده است.




نظرات کاربران