حفر خندق اطراف کربلا برای ممانعت از نفوذ داعش حفر خندق اطراف کربلا برای ممانعت از نفوذ داعش حفر خندق اطراف کربلا برای ممانعت از نفوذ داعش بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حفر خندق اطراف کربلا برای ممانعت از نفوذ داعش حفر خندق اطراف کربلا برای ممانعت از نفوذ داعش حفر خندق اطراف کربلا برای ممانعت از نفوذ داعش حفر خندق اطراف کربلا برای ممانعت از نفوذ داعش حفر خندق اطراف کربلا برای ممانعت از نفوذ داعش

حفر خندق اطراف کربلا برای ممانعت از نفوذ داعش

در حالی که عراقی‌ها حفر خندقی را در اطراف شهر کربلا برای حفاظت از این شهر در برابر حملات داعش آغاز کرده‌اند، یک منبع امنیتی در استان صلاح‌الدین اعلام کرد که نیروهای امنیتی در شهر سامراء تا اطلاع ثانوی قانون منع آمد و شد اعلام کردند.

در حالي كه عراقي‌ها حفر خندقي را در اطراف شهر كربلا براي حفاظت از اين شهر در برابر حملات داعش آغاز كرده‌اند، يك منبع امنيتي در استان صلاح‌الدين اعلام كرد كه نيروهاي امنيتي در شهر سامراء تا اطلاع ثانوي قانون منع آمد و شد اعلام كردند.
به گزارش ايسنا به نوشته روزنامه السفير چاپ لبنان، عراقي‌ها حفر خندقي را به طول ۴۵ كيلومتر در اطراف شهر كربلا جهت حفاظت از اين شهر در برابر حملات احتمالي داعش آغاز كرده‌اند.
همچنين آمد و شد در كربلا از طريق مراكز ايست‌ بازرسي صورت مي‌گيرد. برج‌هاي مراقبتي، دوربين‌ها و سيم‌هاي خاردار نيز براي حفظ امنيت اين شهر ايجاد شده است.
ده‌ها هزار تن از ساكنان منطقه‌اي كه حدودا در غرب استان الانبار قرار دارد از اين منطقه فرار كرده‌اند.
شذر العنزي، يكي از مسوولان نظامي عراقي اعلام كرد: اين خندق از پل المجره تا منطفه الجرف و به عنوان حد فاصل بين شهر كربلا و استان الانبار كنده و برج‌هاي مراقبتي نيز براي حفظ امنيت شهر ايجاد شده است.
همچنين علي الميالي، معاون دوم استانداري كربلا اعلام كرد: بعد از عمليات اخير نيروهاي عراقي در جرف النصر و متمركز شدن تروريست‌ها در صحراي عامريه فلوجه و به خاطر اهميت اين منطقه در حفظ امنيت كربلا، مسوولان محلي اين شهر تصميم گرفتند تا اين خندق را در مرزهاي مجاور با استان الانبار ايجاد كنند.
به گزارش منابع عراقي، صد‌ها تن از اعضاي داعش شهرك عامريه فلوجه را محاصره كرده‌اند و برخي از ساكنان عراق نيز نگران اين هستند كه حفر اين خندق وسيله‌ جديدي براي راندن آن‌ها از مناطق خود در مركز عراق با گرايشات مذهبي باشد.
اما علي الميالي اين مساله را تكذيب و اعلام كرد كه اين منطقه يك منطقه بياباني است و هيچ فردي در آنجا سكونت ندارد.
جاسم الفتلاوي، معاون اول استاندار كربلا نيز اعلام كرد: حفر خندق بهترين راهكار نيست اما اقدامي است كه در حال حاضر صورت گرفته است. برخي مشاوران امنيتي چنين تصميمي را اتخاذ كردند و ما نيز با آن توافق كرديم.
وي افزود: ما از اين طريق مي‌توانيم شهر كربلا را از موشك‌هاي كاتيوشا و خمپاره‌ها حفظ كنيم اما حفظ كامل امنيت اين شهر به اين صورت امكان پذير نيست.
در همين راستا يك منبع امنيتي در استان صلاح‌الدين اعلام كرد كه فرماندهي عمليات سامراء در اين شهر تا اطلاع ثانوي قانون منع آمد و شد اعلام كرده است. اين منبع جزئيات بيشتري در اين خصوص نداده است.
نيروهاي دولتي عراق با كمك داوطلبان مردمي عمليات نظامي را براي پاكسازي صلاح‌الدين آغاز كرده‌اند.
از سوي ديگر، فرماندهي عمليات «لبيك يا رسول‌الله» در صلاح الدين اعلام كرد: داعش از غيرنظاميان به عنوان سپر انساني در عمليات‌ها استفاده مي‌كند.
نعيم العبودي، سخنگوي جنبش «چريك‌هاي اهل الحق» عراق اعلام كرد: جنگنده‌هاي عراقي در عمليات كنوني عليه داعش شركت مي‌كنند و يك تيم مهندسي وظيفه خنثي‌سازي بمب‌هايي كه در منازل و خيابان‌هاي اصلي كار گذاشته شده را برعهده دارد.
وي افزود: نيروهاي عراقي با كمك‌هاي داوطلبان مردمي تمامي خطوط امدادرساني به اعضاي داعش در صلاح‌الدين را قطع كرده‌اند و آمادگي زيادي براي آزادسازي اين استان دارند.
العبودي تاكيد كرد: بيش از ۵۰۰ سني به داوطلبان مردمي و نيروهاي عراقي براي جنگ با داعش پيوسته‌اند. اين جنگ، جنگي سرنوشت‌ساز است و نياز به زمان بيشتري براي خنثي‌سازي بمب‌هايي كه در اين استان كار گذاشته شده است، دارد.
وي افزود: سني‌ها و شيعيان در اين جنگ با هم همكاري مي‌كنند و اين جنگ كساني را كه حامي داعش هستند و در كنار تروريست‌ها مي‌جنگند، رسوا خواهد كرد.


| شناسه مطلب: 51659




كربلا عراق داعش



نظرات کاربران