گزارشی از حضور هیئت بنگلادشی‌ در قم گزارشی از حضور هیئت بنگلادشی‌ در قم گزارشی از حضور هیئت بنگلادشی‌ در قم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گزارشی از حضور هیئت بنگلادشی‌ در قم گزارشی از حضور هیئت بنگلادشی‌ در قم گزارشی از حضور هیئت بنگلادشی‌ در قم گزارشی از حضور هیئت بنگلادشی‌ در قم گزارشی از حضور هیئت بنگلادشی‌ در قم

گزارشی از حضور هیئت بنگلادشی‌ در قم

مطیع الرحمن وزیر امور دینی کشور بنگلادش‌ که به همراه تعدادی از معاونان و دستیاران ویژه به دعوت بعثه‌ مقام معظم رهبری به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، طی سفری یکروزه به شهر مقدس قم از برخی مراکز معنوی، علمی و آموزشی قم دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، آقاي مطيع الرحمن وزير امور ديني كشور بنگلادش كه به همراه تعدادي از معاونان و دستياران ويژه به جمهوري اسلامي ايران سفر كرده است، طي سفري يكروزه به شهر مقدس قم از برخي مراكز معنوي، علمي و آموزشي قم ديدار كرد.
در اين ديدارها حجت الاسلام دكتر عليزاده موسوي رييس پژوهشكده حج و زيارت و تعدادي از مسئولان و كاركنان اين پژوهشكده، آقاي مطيع الرحمن را همراهي مي‌كردند.
* حضور در حرم حضرت معصومه سلام الله عليها وزير امور ديني بنگلادش در اين سفر در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله عليها حاضر شد و ضمن اداي احترام به مقام حضرت، با مسئولان آستان مقدس كريمه اهل بيت (س) ديدار و گفت وگو كرد.
حجت الاسلام حسيني نژاد، رييس حوزه توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (عليهاالسلام) در اين ديدار كه در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد؛ ضمن ابراز خرسندي از ديدار به وجود آمده و تعامل ايجاد شده ميان مسلمانان ايران و بنگلادش اظهار داشت: امروز دوستان و دشمنان واحدي داريم كه براي رسيدن به هدف مشترك ديني خود، بايد متحد با هم پيش رويم.
وي افزود: بيگانگان در كشورهاي اسلامي در حال فتنه انگيزي هستند و تنها راه مقابله و پيروزي در برابر آنها، اتحاد و همدلي ما است.
وزير امور ديني بنگلادش نيز در اين ديدار اظهار داشت: براي نخستين بار است كه به قم سفر مي‌كنم و اين سفر براي من بسيار ارزشمند است.
وي خاطرنشان كرد: همه مسلمانان با هم برادرند و از پيكره واحدي تشكيل شده اند؛ هرچه اين اتحاد گسترده‌تر باشد، توفيقات جامعه اسلامي نيز بيشتر خواهد شد.
* بازديد از كتابخانه آيت الله مرعشي نجفي بازديد از كتابخانه مرحوم آيت الله مرعشي نجفي از ديگر برنامه‌هاي حضور وزير امور ديني بنگلادش در قم بود. آقاي مطيع الرحمن و هيات همراه در اين بازديد از ميراث گرانبهاي مرجع فقيد شيعه بازديد به عمل آوردند و با نحوه جمع آوري آثار گرانبها به ويژه نسخ خطي از سوي مرحوم آيت الله مرعشي نجفي آشنا شدند.
وجود دستخط علماي شيعه از هزار سال قبل و نسخه اي از زبور مربوط به ۸۰۰ سال قبل از جمله آثاري بود كه توجه هيات بنگلادشي را به خود جلب كرد.
اين بازديد كه نزديك به يكساعت به طول انجاميد با گرفتن عكس يادگاري در كتابخانه مرحوم آيت الله مرعشي نجفي پايان يافت.
*ديدار با رييس جامعة المصطفي العالميه وزير علوم ديني بنگلادش همچنين در سازمان مركزي جامعةالمصطفي حاضر شد و با حجت الاسلام والمسلمين اعرافي، رييس جامعة المصطفي ديدار و گفت و گو كرد.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي در اين ديدار ضمن خوش آمدگويي به هيئت بنگلادشي، اظهار اميدواري كرد حضور اين گروه موجب افزايش همكاري‌ها ميان دو كشور گردد. وي، افزايش همكاري ميان مراكز علمي، فرهنگي و ديني را بهترين زمينه براي گسترش ارتباط ميان كشورها دانست و در ادامه ضمن ارائه گزارشي از دستاوردهاي علمي جمهوري اسلامي ايران، به تشريح اين دستاوردها در دو نهاد حوزه و دانشگاه پرداخت.
رييس جامعةالمصطفي در ادامه با معرفي فعاليت‌ها و ويژگي‌هاي جامعةالمصطفي العالميه، خاطرنشان ساخت: المصطفي به وحدت امت اسلامي و تعامل با ساير مذاهب تاكيد دارد و معتقديم دستيابي به وحدت اسلامي، تنها از طريق مراكز علمي و ديني ميسر است و زمينه اين وحدت نيز بايد در نظام‌هاي آموزشي و تربيتي مراكز علمي و ديني جهان اسلام پايه ريزي گردد.
امام جمعه قم، بنگلادش را از كشورهاي مهم و شايسته ايفاي نقش محوري در جهان اسلام دانست و بر آمادگي جامعةالمصطفي براي گسترش همكاري‌هاي علمي، فرهنگي و ديني با مراكز علمي اين كشور تأكيد كرد.
«آقاي مطيع الرحمان»، وزير امور ديني بنگلادش نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از حضور در جامعةالمصطفي و ديدار با حجت الاسلام والمسلمين اعرافي، عنوان داشت: جامعةالمصطفي در بنگلادش به خوبي شناخته شده است و اميدواريم بتوانيم موقعيتي ايجاد نماييم تا امكان تحصيل دانشجويان بيشتري از بنگلادش در اين مركز فراهم آيد.
وي ضمن دعوت از رييس المصطفي براي سفر به بنگلادش و بازديد از مراكز علمي، ديني و فرهنگي اين كشور، خواستار امضاي تفامه نامه همكاري ميان المصطفي و مراكز علمي در بنگلادش شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران