رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی(ع):

همه باید به دولت کمک کنند انتقاد از دولت نباید موجب سلب اعتماد عمومی شود رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی(ع):

همه باید به دولت کمک کنند انتقاد از دولت نباید موجب سلب اعتماد عمومی شود رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی(ع):

همه باید به دولت کمک کنند انتقاد از دولت نباید موجب سلب اعتماد عمومی شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی(ع):

همه باید به دولت کمک کنند انتقاد از دولت نباید موجب سلب اعتماد عمومی شود رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی(ع):

همه باید به دولت کمک کنند انتقاد از دولت نباید موجب سلب اعتماد عمومی شود رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی(ع):

همه باید به دولت کمک کنند انتقاد از دولت نباید موجب سلب اعتماد عمومی شود رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی(ع):

همه باید به دولت کمک کنند انتقاد از دولت نباید موجب سلب اعتماد عمومی شود رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی(ع):

همه باید به دولت کمک کنند انتقاد از دولت نباید موجب سلب اعتماد عمومی شود
رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی(ع):

همه باید به دولت کمک کنند انتقاد از دولت نباید موجب سلب اعتماد عمومی شود

رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی(ع):همه باید به دولت کمک کنند/انتقاد از دولت نباید موجب سلب اعتماد عمومی شود/ دولت به منتقدان اهانت نکند/ رفع تحریم ها باید بلافاصله بعد از توافق انجام شود/ اقدامات برگشت ناپذیر در صنعت هسته‌ای را نمی‌پذیریم.

در نخستين روز از سال ۱۳۹۴، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي عصر امروز (شنبه) در اجتماع دهها هزار نفر از زائران و مجاوران حضرت علي بن موسي الرضا(ع) كه در رواق امام خميني(ره) و صحن هاي مجاور گرد آمده بودند، در سخنان مهمي به تبيين شعار امسال، «دولت و ملت، همدلي و همزباني» پرداختند و با تاكيد بر وظيفه‌ي دو جانبه‌ي حمايت مردم از دولت قانوني و مشروع و همچنين لزوم سعه صدر مسئولان در مقابل انتقاد هاي منطقي، به چهار پايه اصلي هندسه نظام اسلامي و فرصت ها و چالش هاي پيش روي نظام اشاره كردند و گفتند: هدف گذاري و برنامه ريزي مسئولان براي پيشرفت و رونق اقتصادي و كمك آحاد مردم به ويژه فعالان اقتصادي و رسانه ها به اقتصاد ملي، وظيفه اي بزرگ و همگاني است و امروز عرصه اقتصادي، عرصه كارزاري خاص است كه نيازمند حركتي جهادي، بر اساس بسيج توانايي‌ها و ابتكارات دروني و با استفاده از ابزار ها، شيوه ها و سياست هاي خاص اين كارزار است.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين در خصوص مذاكرات هسته اي تاكيد كردند: در ايران هيچ فردي مخالف حل ديپلماتيك موضوع هسته اي نيست اما از طرف ديگر، ملت ايران و مسئولان و هيات مذاكره كننده در مقابل تحميل ها و زورگويي هاي آمريكا كوتاه نخواهد آمد و با ايستادگي در اين آزمون بزرگ موفق خواهند شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به آيه اي از قرآن كريم، چهار شاخصِ«نماز، زكات، امر به معروف و نهي از منكر» را به عنوان «ترجمان و شاخص هاي شكل دهنده هندسه نظام اسلامي» برشمردند و افزودند: خداوند متعال وعده داده است، هر ملتي را كه داراي اين شاخص ها باشد، نصرت دهد و از زير سلطه قدرتمندان جائر خارج كند. [factimage()] http://www.leader.ir/media/album/news/40596_292.JPG [imagetitle()] [factimageend()]
ايشان تاكيد كردند: هر يك از اين شاخص ها داراي جنبه هاي فردي و همچنين اجتماعي هستند كه در نظام سازي اسلامي، نقش موثري دارند.
رهبر انقلاب با اشاره به جنبه فردي نماز در سعادت و رستگاري انسان مومن، افزودند: در عين حال، نماز برخوردار از جنبه هاي اجتماعي و زمينه ساز تمركز و اتصال دلهاي مسلمانان، در يك زمان و بسوي يك مركز واحد است.
رهبر انقلاب با اشاره به زمينه سازي زكات براي تقويت روحيه ي گذشت در انسان، در تبيين بُعد اجتماعي زكات افزودند: زكات در بُعد اجتماعي نشان دهنده‌ي اين است كه يك فرد مسلمان خود را در برابر جامعه اسلامي، فقرا، ضعفا و نيازمندان بي تفاوت نمي داند.
رهبر انقلاب «امر به معروف و نهي از منكر» را زيربناي همه‌ي احكام اسلام خواندند و با تاكيد بر اينكه همه مومنان در هر نقطه اي از عالم موظفند كه جامعه را به سمت نيكي و معروف سوق داده و از گرايش به سمت پستي و پلشتي برحذر دارند، گفتند: آنچه بايد مورد توجه محوري قرار گيرد، امر به بزرگترين معروف، يعني ايجاد و حفظ نظام اسلامي است.
ايشان، حفظ آبروي ملت ايران، اعتلاي فرهنگ، سلامت محيط اخلاقي، سلامت محيط خانواده، تكثير و تربيت نسل جوان آماده‌ي اعتلاي كشور، رونق دادن به اقتصاد و توليد، همگاني كردن اخلاق اسلامي، گسترش علم و فناوري، استقرار عدالت قضايي و اقتصادي، مجاهدت براي وحدت اسلامي، اعتلاي ملت و اقتدار امت اسلامي را از ديگر بزرگترين معروف ها برشمردند كه همه موظف به تلاش براي تحقق آنها هستند. [factimage()] http://www.leader.ir/media/album/news/40597_295.JPG [imagetitle()] [factimageend()]
رهبر انقلاب، همچنين با اشاره با مصاديقي از بزرگترين منكرها، از جمله ابتذال فرهنگي، كمك به دشمنان، تضعيف نظام و فرهنگ اسلامي و تضعيف اقتصاد، علم و فناوري افزودند: ذات مقدس الهي اولين، و پيامبر اسلام (ص) و ائمه معصومين (عليهم السلام) از جمله برترين و بزرگترين آمران به معروف و ناهيان از منكر هستند و لازم است همه‌ي مومنين در هر نقطه اي از جهان اسلام نيز به اين فريضه الهي عمل كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه، در تبيين شعار سال جديد يعني «دولت و ملت، همدلي و همزباني»، انتخاب اين شعار را بر پايه همين چهار شاخص اصلي و در راستاي انسجام ملي و اجتماعي ميان آحاد مردم در نظام اسلامي خواندند و گفتند: اسلام از تمام سليقه هاي اجتماعي، انسجام، هم افزايي و كمك كردن به يكديگر را مي خواهد، بنابراين هر دولتي در نظام اسلامي بايد مورد حمايت و پشتيباني همه مردم، حتي كساني كه به آن راي نداده اند، قرار بگيرد.
رهبر انقلاب، اتحاد كلمه‌ي مردم و دولت را، بخصوص در مواقعي كه كشور با چالشهاي مهمي روبروست، ضروري دانستند و افزودند: امروز وظيفه‌ي آحاد ملت اين است كه به مسئولين كشوري و دولتي كمك و از آنها حمايت كنند.
ايشان، همكاري و كمك به دولتها را يك اصل ثابت و هميشگي برشمردند و در تبيين ضرورت اين مسئله خاطر نشان كردند: دغدغه اصلي و اساسي همه‌ي دولتها، حل مشكلات مردم و كشور در حد توان است، بنابراين همه بايد به دولتها براي حل اين مشكلات كمك كنند. [factimage()] http://www.leader.ir/media/album/news/40599_776.JPG [imagetitle()] [factimageend()]
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، راي اكثريت مردم را زمينه ساز «مشروعيت قانوني» دولتها خواندند و گفتند: مهم نيست كه چه نسبتي از آحاد مردم به يك رئيس جمهور رأي داده اند، بلكه هر دولتي با هر تعداد رأي كه از طرف اكثريت مردم انتخاب شود، بر طبق قانون اساسي، مشروع است و مردم تا آنجا كه بتوانند بايد به دولت قانوني كمك كنند.
رهبر انقلاب در ادامه با بيان اينكه در اين فضاي همكاري و كمك، حقوق دوجانبه اي برقرار است، به مسئله منتقدين و كيفيت بيان انتقادها و چگونگي مواجهه با منتقدين پرداختند.
ايشان با اشاره به يك رويه جاري و طبيعي يعني وجودِ «گروه منتقدان» براي هر دولتي، گفتند: اين دولت نيز مانند دولتهاي قبل منتقديني دارد، و هيچ اشكال و مانعي ندارد كه برخي افراد كه روش، رفتار، حرف و سياست دولت را قبول ندارند انتقاد كنند اما انتقادها بايد در چارچوب منطقي بيان شوند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطر نشان كردند: خود بنده هم به دولتهاي گوناگون انتقادهايي داشته‌ام و در هر موردي هم كه به نظرم محل انتقاد بوده، از بيان تذكر خودداري نكرده ام، اما تذكرات را در وضعيت و با شكلي مناسب منتقل كرده ام.
رهبر انقلاب سپس در تبيين چارچوبهاي «انتقاد منطقي» گفتند: انتقاد نبايد طوري باشد كه اعتماد عمومي را از مسئوليني كه مشغول به كار هستند، سلب كند و موجب بي اعتمادي عمومي شود، همچنين انتقاد نبايد همراه با اهانت و روشهاي خشم آلود باشد.
[factimage()] http://www.leader.ir/media/album/news/40600_340.JPG [imagetitle()] [factimageend()]
ايشان، رفتار بر مبناي برادري اسلامي و همراهي و همدلي و با نگاه مهربانانه را يكي ديگر از معيارهاي لازم در بيان انتقادها خواندند و افزودند: البته اين توصيه ها دو طرفه است، و مسئولان كشور در هر سه قوه نيز بايد اين حدود را رعايت كنند و با منتقدينِ خود، رفتاري مناسب و بدور از تحقير و اهانت داشته باشند، زيرا تحقير مخالفان از سوي مسئولان، خلاف تدبير و حكمت است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: من مردم عزيزمان را به «بي تفاوتي» و «نظارت نكردن» دعوت نمي كنم بلكه آنها را به اهتمام در مسائل كشور فرا مي‌خوانم، و اصرار دارم كه برخوردها چه از سوي مردم و چه از سوي مسئولان، تخريبي و يا همراه با تحقير و اهانت نباشد.
ايشان افزودند: اين كه عده اي نسبت به يك مسئله مهم كشور، دلواپسي و دغدغه داشته باشند، جرم نيست و هيچ مانعي ندارد اما اين نبايد به معناي متهم كردن و ناديده گرفتن زحمات و خدمات باشد و از آن طرف نيز دولت و طرفداران آن، نبايد كساني را كه اظهار دغدغه و دلواپسي مي كنند، مورد اهانت قرار دهند.
رهبر انقلاب با اشاره به روش ثابت خود در حمايت از همه دولتهاي گذشته تاكيد كردند: از اين دولت نيز حمايت مي كنم، البته چك سفيد امضا هم به كسي نمي دهم، بلكه با توجه به عملكردها قضاوت و عمل خواهم كرد.
رهبر انقلاب اسلامي در ادامه سخنان خود با اشاره به فرصت هاي بزرگ كشور و همچنين چالشهاي پيش رو، خاطر نشان كردند: با برنامه ريزي و استفاده مناسب از فرصت ها و ظرفيتها، مي توان با توفيق الهي بر چالش ها غلبه كرد. [factimage()] http://www.leader.ir/media/album/news/40601_772.JPG [imagetitle()] [factimageend()]
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي نيروي انساني كارآمد و مبتكر و عمدتاً جوان و همراهي مردم و جوانان با نظام اسلامي را از جمله فرصت هاي بزرگ كشور برشمردند و افزودند: با وجود بمباران گسترده رسانه اي كه بيگانگان بر روي جوانان كشور انجام مي دهند تا آنان نسبت به آينده مايوس شوند و يا در مقابل نظام قرار گيرند و يا دچار ولنگاري شوند، اما دهها ميليون نفر از اين جوانان در روز ۲۲ بهمن، در سراسر كشور به خيابان ها مي آيند و به نظام اسلامي و امام راحل (ره) ابراز ارادت عميق مي كنند.
ايشان، پيشرفت هاي علمي در دوران تحريم را يكي ديگر از فرصت هاي بزرگ كشور دانستند و گفتند: پيشرفت هاي علمي مختلف در سالهاي اخير از جمله راه اندازي طرحهاي بزرگ و پيچيده صنعتي همچون فاز ۱۲ پارس جنوبي و رونمايي از تجهيزات جديد و تعجب برانگيز براي دشمنان در رزمايش هاي نيروهاي مسلح، همه در دوراني روي داده است كه بدخواهان به گمان خود، ايران را تحت تحريم هاي فلج كننده قرار داده اند.
رهبر انقلاب، تحريم هاي كنوني را نيز با وجود دشواري هاي آن، يك فرصت خواندند و سپس به بيان برخي چالش هاي پيش روي نظام اسلامي پرداختند و افزودند: يكي از اصلي ترين چالشهاي كنوني كشور، موضوع اقتصاد ملي و حل مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم است كه اين مسئله، نيازمند يك حركت جدي و كاري بزرگ است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با يادآوري پيش بيني چند سال قبل خود مبني بر متمركز شدن دشمن بر موضوع اقتصاد و لزوم آمادگي مسئولان، خاطر نشان كردند: بدخواهان ملت ايران صريحاً گفته‌اند كه هدف آنها از فشار اقتصادي، يك هدف سياسي يعني ايجاد نارضايتي در مردم و برهم زدن امنيت كشور با قرار دادن مردم در مقابل دولت و نظام است.
ايشان با تاكيد بر اينكه مقابله با اين چالش، نيازمند همراهي و همدلي همه نيروها و مسئولان و جدي گرفتن موضوع اقتصاد است، چهار نكته را متذكر شدند. تاكيد بر لزوم حركت جهادي براي مقابله با سياست هاي خصمانه آمريكا در عرصه كارزار اقتصادي، اولين نكته اي بود كه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي بيان و در همين زمينه به دو ديدگاه موجود در كشور، در خصوص چگونگي حل مسائل و مشكلات اقتصادي اشاره كردند. [factimage()] http://www.leader.ir/media/album/news/40604_428.JPG [imagetitle()] [factimageend()]
ايشان گفتند: يك ديدگاه در كشور معتقد است كه پيشرفت و رونق اقتصادي را بايد با استفاده از ظرفيت ها و توانايي هاي دروني كشور كه تا به حال كمتر به آنها توجه شده و يا اصلاً مورد استفاده قرار نگرفته اند، تأمين كرد.
رهبر انقلاب افزودند: ديدگاه دوم در نقطه‌ي مقابل، معتقد است رونق و پيشرفت اقتصادي با نگاه به بيرون از مرزها امكان پذير است، بنابراين بايد سياست خارجي را تغيير دهيم و با مستكبر كنار بياييم و زورگويي هاي اورا بپذيريم تا مشكلات اقتصادي حل شوند!
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: اين نگاه دوم، كاملاً غلط، عقيم و بي فايده است.
ايشان در بيان دليلِ غلط بودن نگاه دوم خاطر نشان كردند: تحريم هاي كنوني غرب بر ضد ملت ايران، دليل روشني بر غلط بودن ديدگاه رونق اقتصادي با نگاه به بيرون است، زيرا قدرتهاي خارجي به هيچ حدي از تحميل و زورگويي قانع نيستند، ضمن آنكه برخي از مسائل ناگهاني و غير قابل انتظار همچون طراحي براي كاهش قيمت جهاني نفت و ضربه زدن به اقتصاد كشور را نيز ايجاد مي كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: امروز تلاش بدخواهان ملت ايران، تقويت نگاه دوم است و به همين دليل، رييس جمهور آمريكا در پيام نوروزي خود خطاب به مردم ايران مي گويد كه اگر خواسته هاي ما را در مذاكرات هسته اي قبول كنيد، در كشور ايران، كار و سرمايه و رونق اقتصادي به وجود خواهد آمد.
ايشان تاكيد كردند: نگاه به بيرون براي حل مسائل اقتصادي هيچگاه به نتيجه نخواهد رسيد، بنابراين بايد همواره به دنبال استفاده از ظرفيت هاي داخلي كشور بود و اقتصاد مقاومتي كه مورد استقبال همه‌ي صاحب نظران اقتصادي قرار گرفت نيز، ناظر بر توانايي ها و ظرفيت هاي دروني كشور و ملت است. [factimage()] http://www.leader.ir/media/album/news/40605_146.JPG [imagetitle()] [factimageend()]
سومين نكته اي كه رهبر انقلاب در خصوص مسائل اقتصادي متذكر شدند، لزوم هدفگذاري و سياستگذاري مسئولان و گرفتار نشدن به روزمره‌گي بود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: مهمترين هدفي كه امسال بايد مورد توجه مسئولان و مردم قرار بگيرد، اهتمام ويژه براي تقويت توليد داخلي است.
ايشان در تبيين راههاي تقويت توليد داخلي افزودند: حمايت از بنگاههاي متوسط و كوچك، تقويت فعاليت بنگاههاي دانش بنيان، ايجاد نهضت كاهش خام فروشي، تسهيل سرمايه گذاري، كاهش واردات كالاهاي مصرفي و مبارزه با قاچاق، راههاي حمايت از توليد داخلي است كه البته بانكها مي توانند در اين خصوص، هم نقش حمايتي داشته باشند و هم نقش تخريبي؛ لذا مسئولان ارشد بانكي كشور بايد به اين موضوع توجه ويژه داشته باشند.
رهبر انقلاب با تاكيد بر اينكه انجام اين كارها و عملياتي كردن آنها دشوار است، در عين حال خاطر نشان كردند: مسئولان بايد اين كارهاي دشوار را انجام دهند زيرا مسئله اقتصاد و رونق اقتصادي مهم است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي نقش آفريني سرمايه گذاران و مردم، در حمايت از توليد داخلي را نيز بسيار تاثيرگذار ارزيابي و خاطرنشان كردند: سوق دادن سرمايه ها به سمت توليد و مصرف محصولات داخلي و پرهيز از اسراف از جمله راهكارهاي تقويت توليد داخل است.
ايشان در بيان چهارمين و آخرين نكته در موضوع اقتصاد ملي تاكيد كردند: تحريم تنها ابزار دشمن براي مقابله با ملت ايران است، بنابراين اگر با تدبير صحيح و با تكيه بر نيروهاي داخلي، برنامه ريزي و عمل شود، تاثير تحريم ها كاهش خواهد يافت و سپس بي نتيجه خواهند شد.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اگر مسئولان دولتي و آحاد مردم و فعالان اقتصادي همت كنند و رسانه هاي عمومي نيز به كمك بيايند، خواهيم ديد كه تحريم ها قادر نخواهد بود ملت ايران را از پيشرفت باز بدارد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در ادامه به موضوع مذاكرات هسته اي اشاره و چند نكته را در اين خصوص بيان كردند.
ايشان با اشاره به سياستگذاري و برنامه ريزي دقيق طرف مقابل مذاكرات كه عمدتاً آمريكا است، گفتند: آمريكايي ها به اين مذاكرات بسيار احتياج دارند و اختلافات دروني آنها هم به اين دليل است كه جناح رقيب دولت كنوني آمريكا تلاش دارد تا امتياز اين مذاكرات به نام رقيب حزبي‌اش ثبت نشود.
ايشان با اشاره به پيام نوروزي رييس جمهور آمريكا و سخنان غير صادقانه او در اين پيام، افزودند: رييس جمهور آمريكا در پيام خود مي گويد در ايران افرادي هستند كه با حل ديپلماتيك موضوع هسته اي مخالفند، در حاليكه اين سخن دروغ است، زيرا در ايران هيچ فردي مخالف حل مسئله هسته اي از طريق مذاكره نيست.
رهبر انقلاب خاطر نشان كردند: آن چيزي كه ملت ايران با آن مخالف است، زورگويي ها و تحميل هاي دولت آمريكا است كه ملت در مقابل آن ايستاده است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: نه مسئولان و نه هيات مذاكره كننده و نه ملت ايران، مطلقاً زورگويي هاي آمريكا را قبول نخواهند كرد.
ايشان با تاكيد مجدد بر اينكه مذاكرات كنوني ايران با آمريكا، صرفاً در موضوع هسته اي است و نه موضوعي ديگر، خاطر نشان كردند: ما در مسائل داخلي و منطقه اي و موضوع تسليحات، به هيچ وجه با آمريكا مذاكره نخواهيم كرد، زيرا سياست آمريكا در منطقه ايجاد ناامني و مقابله با ملت هاي منطقه و بيداري اسلامي است كه نقطه مقابل سياستهاي محوري جمهوري اسلامي ايران است.
رهبر انقلاب با اشاره به اظهارات مكرر آمريكايي ها مبني بر اينكه تحريم ها، بعد از توافق و بعد از بررسي رفتار و عملكرد ايران، برداشته خواهند شد، آن را يك خدعه دانستند و افزودند: اين سخن غيرقابل قبول است، زيرا برداشته شدن تحريم ها جزيي از مذاكرات است و نه نتيجه مذاكرات؛ بنابراين همان گونه كه رييس جمهور محترم صريحاً گفتند، رفع تحريم ها بايد بلافاصله بعد از توافق انجام شود.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با اشاره به اظهارات امريكاييها مبني بر اينكه تصميم هاي ايران در هر توافق احتمالي بايد برگشت ناپذير باشند، گفتند: اين سخن نيز قابل قبول نيست، زيرا اگر آنها براي خود اين حق را قائلند كه بعد از توافق احتمالي، به هر بهانه اي، بار ديگر تحريم ها را برقرار كنند، پس هيچ دليلي ندارد كه ما اقداماتي را بپذيريم كه برگشت ناپذير باشند.
ايشان تاكيد كردند: صنعت هسته اي ايران يك صنعت بومي و مردمي است كه بايد پيش برود و پيشرفت جزو ذات هر صنعت و فناوري است.
رهبر انقلاب با اشاره به ادعاي امريكايي ها مبني بر تلاش ايران براي دستيابي به سلاح هسته اي گفتند: آنها خودشان هم مي دانند كه ما دراين مذاكرات به همه تعهدات بين المللي و تعهدات اخلاق سياسي پايبند بوديم و نقض عهد نكرديم و تلوُّن هم به خرج نداديم، اما در نقطه مقابل، آمريكاييها عهدشكني و تقلب كردند و تلّون و دوگانگي را در مواضع و سخنان خود نشان دادند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رفتار آمريكاييها در مذاكرات هسته اي را مايه عبرت براي مردم دانستند و خاطر نشان كردند: رفتار آمريكا براي مجموعه روشنفكري داخل كشور نيز مايه عبرت است تا متوجه شوند در مذاكرات با چه كسي طرف هستيم و آمريكا چگونه رفتار مي كند.
ايشان با اشاره به برخي تهديدهاي آمريكا مبني بر احتمال افزايش تحريم ها يا تحرك نظامي در صورت عدم توافق، تاكيد كردند: اين تهديد ها ملت ايران را نمي ترساند، زيرا اين ملت ايستاده است و با كمال موفقيت از اين آزمون بزرگ بيرون خواهد آمد.
رهبر انقلاب، توفيق و مدد الهي را عامل اصلي موفقيت ملت ايران در اين مسير برشمردند و افزودند: كارهاي بزرگي بر عهده دولت و ملت است كه از جمله آنها، موضوع اتحاد اسلامي، كمك به ملتهاي مستضعف و گسترش نفوذ معنوي اسلام در منطقه است كه امروز پرچم آن در دستان ملت ايران است. آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سابقه تاريخي نوروز، مراسم نوروز كنوني را «ابتكار زيركانه اسلامي» خواندند و خاطرنشان كردند: نوروز باستاني، نوروز پادشاهان و فرصتي براي سلاطين و حكام مستبد بود تا شكوه و عظمت ظاهري خود را به رخ ملتها بكشانند اما ايراني‌هاي مسلمان به طرز زيركانه اي اين نظم و قالب را به نفع خود تغيير دادند.
ايشان حقيقت نوروز را يك «حقيقتِ مردمي» دانستند و تاكيد كردند: نوروز امروز، نوروز باستاني نيست، بلكه «نوروز ايراني و نوروز ملت مسلماني» است كه از قالب اين مراسم توانسته براي خود سرمايه‌اي براي حركت به سمت اهداف معنوي فراهم كند.
رهبر انقلاب افزودند: اكنون در ايام نوروز و تحويل سال نو، شلوغ‌ترين و پرازدحام‌ترين مراكز در كشور پهناور ما بارگاه مقدس ائمه و امامزادگان (سلام الله عليهم) است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به همزماني ايام فاطميه و نوروز، گفتند: با توجه به نگاه زيركانه ايراني به نوروز، مراسم نوروز امسال نبايد هيچگونه منافاتي با تكريم و احترام به شهادت بانوي بزرگ جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) داشته باشد و يقيناً نيز منافاتي پيدا نخواهد كرد.


| شناسه مطلب: 52052




رهبر انقلاب



نظرات کاربران