اخلاص شاه کلید موفقیت انسان در زندگی است اخلاص شاه کلید موفقیت انسان در زندگی است اخلاص شاه کلید موفقیت انسان در زندگی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اخلاص شاه کلید موفقیت انسان در زندگی است اخلاص شاه کلید موفقیت انسان در زندگی است اخلاص شاه کلید موفقیت انسان در زندگی است اخلاص شاه کلید موفقیت انسان در زندگی است اخلاص شاه کلید موفقیت انسان در زندگی است

اخلاص شاه کلید موفقیت انسان در زندگی است

از آنجا که اگر بنده بتواند اخلاصش را به سمت خدا بالا ببرد، خداوند متعال بهترین مصلحت بنده را به او می دهد، پس اخلاص شاه کلید موفقیت در زندگی است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از مكه مكرمه، مراسم روز شهادت حضرت زهرا سلام عليها ر بعثه مقام معظم رهبري با حضور اعضاي بعثه و ستاد عمليات عمره برگزار شد.
اين گزارش حاكي است پس از قرائت آياتي چند از كلام الله مجيد، سلطان، مداح بعثه رهبري در مكه مكرمه نوحه خواني كرد و در پي آن حجت الاسلام و المسلمين كلباسي به ايراد سخن پرداخت و گفت: كسي كه بتواند اخلاصش را به سوي خدا بالا ببرد خداوند متعال بهترين مصلحت بنده را به او افاضه مي كند.
وي درباره چگونگي كسب خلوص اظهار كرد: بحث در اين باره بسيار است اما مختصر به دو نشانه اي كه در سوره مباركه انسان بيان شده است اشاره مي كنم. اجماع مفسران اين است كه اين سوره مباركه در شأن اهل بيت عليهم السلام است.
حجت الاسلام كلباسي گفت: اولين نشانه اخلاصي كه در اين سوره بيان شده است بعد در ماجراي اطعام به مسكين و يتيم و اسير كه بيان شده: ‹إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنكُمْ جَزَاء وَلَا شُكُورًا؛ ما براى خشنودى خداست كه به شما مى‏خورانيم و پاداش و سپاسى از شما نمى‏خواهيم.›(الانسان/9) نشانه اخلاص آن است كه انسان در مقابل فعلي كه انجام داده است توقع پاداش و انتظار تشكر و قدرداني نداشته باشد.
نشانه دومي كه اين واعظ به آن اشاره كرد آيه ‹إِنَّ هَذَا كَانَ لَكُمْ جَزَاء وَكَانَ سَعْيُكُم مَّشْكُورًا›(الانسان/22) بود كه عنوان كرد: آيه مي فرمايد كه اين (پاداش) براى شماست و كوشش شما مقبول افتاده است. اين اخلاص در سراسر زندگي حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها بوده و بلكه تنها وجه زندگي ايشان است و از اين روست كه پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم فرمودند كه خداوند با رضايت فاطمه راضي و با غضب او غضبناك مي شود.




نظرات کاربران