حجت‌الاسلام احسانی: برنامه‌ریزی اربعین باید با جدیت دنبال شود حجت‌الاسلام احسانی: برنامه‌ریزی اربعین باید با جدیت دنبال شود حجت‌الاسلام احسانی: برنامه‌ریزی اربعین باید با جدیت دنبال شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حجت‌الاسلام احسانی: برنامه‌ریزی اربعین باید با جدیت دنبال شود حجت‌الاسلام احسانی: برنامه‌ریزی اربعین باید با جدیت دنبال شود حجت‌الاسلام احسانی: برنامه‌ریزی اربعین باید با جدیت دنبال شود حجت‌الاسلام احسانی: برنامه‌ریزی اربعین باید با جدیت دنبال شود حجت‌الاسلام احسانی: برنامه‌ریزی اربعین باید با جدیت دنبال شود

حجت‌الاسلام احسانی: برنامه‌ریزی اربعین باید با جدیت دنبال شود

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد فرهنگی اربعین حسینی گفت: این مراسم شکوه و عظمت خاصی دارد که نشان از وحدت، همدلی و عشق مردم شیعه به حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) و خاندان آن حضرت است.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، حجت‌الاسلام والمسلمين احمد احساني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف در جلسه هماهنگي و برنامه‌ريزي ستاد فرهنگي اربعين حسيني گفت: اين مراسم شكوه و عظمت خاصي دارد كه نشان از وحدت، همدلي و عشق مردم شيعه به حضرت اباعبدالله الحسين (عليه‌السلام) و خاندان آن حضرت است.
وي افزود: همان گونه كه نماينده محترم ولي فقيه در امور حج وزيارت سفارش كرده‌اند، بايد برنامه‌ريزي فعاليت‌هاي اربعين از هم‌اينك با جديت دنبال شود تا زمان فرارسيدن اين مراسم باشكوه هيچ دغدغه‌اي وجود نداشته باشد.
وي با بيان اينكه مراسم اربعين را بايد در سطح بين‌اللملي نگاه ويژه‌اي به آن داشت، تصريح كرد: نبايد كسي اين مراسم معنوي را فردي، گروهي و شخصي ببيند، زيرا اين مراسم به نام شيعيان جهان و عاشقان اهل بيت عليهم‌السلام ثبت شده است و بهره‌گرفتن براي اهداف گروهي و شخصي هرگز شايسته نيست.
حجت‌الاسلام احساني، اظهار داشت: اگر قرار است اقدامات فرهنگي براي اين مراسم معنوي صورت بگيرد بايد تمامي نهادها و ارگان‌هاي مرتبط در اين زمينه تعامل و تبادل داشته باشند تا اين مهم به خوبي برگزار شد و تاثير آن جهاني باشد.
وي افزود: اربعين يك فرهنگ فراگير و جهاني است و آن را متعلق به يك گروه يا جناح خاص دانستن، كار شايسته‌اي نيست، زيرا در اربعين ما به دنبال ترويج فرهنگ ناب شيعي هستيم.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در نجف اشرف، تاكيد كرد: يكي از موضوعات بسيار مهم در اربعين اسكان زايران است و به نظر مي‌رسد بايد در اين زمينه برنامه‌ريزي دقيقي صورت بگيرد و زير ساخت‌هاي لازم در مرزها و شهرهاي نجف اشرف و كربلاي معلي فراهم شود.
وي ادامه داد: بخشي عظيمي از اين زير ساخت‌ها بايد توسط دولت دو كشور صورت بگيرد كه خوشبختانه به تازگي اقداماتي در عراق آغاز شده است و اميدواريم در مرزهاي ايران نيز اين برنامه‌ها دنبال شود.  




نظرات کاربران