هم‌اندیشی استادان دانشگاه مازندران و بهشتی در کربلا هم‌اندیشی استادان دانشگاه مازندران و بهشتی در کربلا هم‌اندیشی استادان دانشگاه مازندران و بهشتی در کربلا بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هم‌اندیشی استادان دانشگاه مازندران و بهشتی در کربلا هم‌اندیشی استادان دانشگاه مازندران و بهشتی در کربلا هم‌اندیشی استادان دانشگاه مازندران و بهشتی در کربلا هم‌اندیشی استادان دانشگاه مازندران و بهشتی در کربلا هم‌اندیشی استادان دانشگاه مازندران و بهشتی در کربلا

هم‌اندیشی استادان دانشگاه مازندران و بهشتی در کربلا

شماری از استادان دانشگاه شهید بهشتی و استادان دانشگاه استان مازندران با حضور در بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی به هم‌اندیشی درباره آیین زیارت و آداب ظاهری و باطنی زیارت پرداختند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، شماري از استادان دانشگاه شهيد بهشتي و استادان دانشگاه استان مازندران با حضور در بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي به هم‌انديشي درباره آيين زيارت و آداب ظاهري و باطني زيارت پرداختند.
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، در اين هم‌انديشي با اشاره به نقش زيارت در زندگي، اظهار داشت: زيارت ديدار است كه بايد با چشم دل صورت گيرد.
وي ادامه داد: درك حقيقي زيارت با ديدار با انسان كامل انجام مي‌شود، بنابراين شما عزيزان كه به اين سفر معنوي سفر كرده‌ايد كاري كنيد كه به اين درك واقعي برسيد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، تاكيد كرد: بايد در سفر معنوي كه به كربلا داريد، از اين سفر انديشه و راه درست را سرمشق بگيريد و آن را چراغ راهتان قرار دهيد.
وي با اشاره به انديشه محمدي در زيارت، اظهار داشت: در اين سفر بايد بينش درست پيدا كرد، زيرا دانش هدف كافي نيست، بلكه معرفت و باور است كه اين دانش را تكميل مي‌كنند، از اين‌رو اگر شما عزيزان به دنبال دانش هستيد، مي‌خواهيد معرفت خود را نسبت به خالق الهي بيافزايد و اين كار ارزشمند و پسنديده‌اي است.
حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، دانشگاهيان را فرهنگ ساز و عامل تحول در امر فكري و فرهنگي جامعه برشمرد و اظهار داشت: در اين سفر بايد بهترين ارمغان را كه انديشه برتر است براي دانشجويان و دانشگاهيان به عنوان ارمغان اين سفر به ميهن اسلامي ايران هديه ببريد.
در اين جلسه استادان دانشگاه با مهم شمرد اين سفر و تاكيد بر تشويق كردن دانشگاهيان به اين سفر معنوي، اظهار داشتند: سعي مي‌كنيم بيشترين برنامه‌ها را براي سفر آماده كنيم. و در اين سفر زيارتي، تحول فرهنگي و حاكميت انديشه‌هاي ديني را رونق بخشيم.
گفتني است، هر يك از استادان دانشگاه به تناسب تجربيات خود از اين سفر معنوي مطالبي را با نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، در ميان گذاشتند و اين جلسه با صميمت خاصي پايان يافت.  
در اين مراسم همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين حسين بهجتي(بازقندي) نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي نيز حضور داشتند.




نظرات کاربران