پیکر شهید حبیب جنت مکان در کربلا تشییع شد+تصاویر پیکر شهید حبیب جنت مکان در کربلا تشییع شد+تصاویر پیکر شهید حبیب جنت مکان در کربلا تشییع شد+تصاویر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
پیکر شهید حبیب جنت مکان در کربلا تشییع شد+تصاویر پیکر شهید حبیب جنت مکان در کربلا تشییع شد+تصاویر پیکر شهید حبیب جنت مکان در کربلا تشییع شد+تصاویر پیکر شهید حبیب جنت مکان در کربلا تشییع شد+تصاویر پیکر شهید حبیب جنت مکان در کربلا تشییع شد+تصاویر

پیکر شهید حبیب جنت مکان در کربلا تشییع شد+تصاویر

پیکر مطهر شهید حبیب جنت مکان از اهالی اهواز با تشریفات و با حضور زایران ایرانی حاضر در کربلای معلی و نماینده‌ بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق، تشییع و برای خاکسپاری به ایران اسلامی منتقل شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از عتبات عاليات، در اين مراسم كه با حضور نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق، عضو ارشد حاضر در كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كربلا و مسئولان سازمان حج و زيارت و شمسا برگزار شد، پيكر مطهر اين شهيد به حرم حسيني وارد و پس از طواف به دور ضريح شش گوشه سرور و سالار شهيدان، اين پيكر پاك به از بين الحرمين به سمت حرم عباسي تشييع شد.
پيكر مطهر شهيد حبيب جنت مكان پس از اقامه نماز در حرم علمدار دشت كربلا و روضه خواني و براي انجام مراحل اعزام وي، تحويل كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كربلا شد.
حبيب جنت مكان ۵۴ ساله از اهالي اهواز بوده و خود در سال‌هاي دفاع مقدس به درجه رفيع جانبازي رسيده بود و در تاريخ ۲۷ فروردين ماه ۱۳۹۴ به جمع ياران شهيدش پيوست.
شهيد جنت مكان در تمام دوران هشت ساله دفاع مقدس بصورت بسيجي در جبهه ها حضور داشت و چندين بار زخمي شده بود. او پس از جنگ نيز دركارهاي هنري و سينمائي وارد شد و از جمله عوامل سريال «مختارنامه» بود.
گفتني است كاروان زائران عتبات و زائران حرم حسيني با حضور در خيمه گاه با برگزاري مجالس روضه و سينه زني براي اين شهيد علو درجات مسئلت كردند.
حبيب جنت‌مكان را در عراق به نام ابوالمكارم مي‌شناختند. اين شهيد از جانبازان دفاع مقدس بوده كه به‌صورت داوطلبانه براي دفاع از حرم اهل‌بيت(ع) به عراق رفته بود و در درگيري با تروريست‌هاي تكفيري به درجه رفيع شهادت نائل آمد.




نظرات کاربران