آیا بلال ازدواج کرده بود یا خیر؟ آیا بلال ازدواج کرده بود یا خیر؟ آیا بلال ازدواج کرده بود یا خیر؟ بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیا بلال ازدواج کرده بود یا خیر؟ آیا بلال ازدواج کرده بود یا خیر؟ آیا بلال ازدواج کرده بود یا خیر؟ آیا بلال ازدواج کرده بود یا خیر؟ آیا بلال ازدواج کرده بود یا خیر؟

آیا بلال ازدواج کرده بود یا خیر؟

در کتب تاریخی در مورد ازدواج بلال مطالبی آورده شده است؛ مثلا گفته شده که به پیشنهاد و اصرار پیامبر (ص) با زنی از بنی کنانه ازدواج کرد و در بعضی گفته شده با زنی از بنی زهره ازدواج کرد و در جایی دیگر آمده است که به همراه برادرش از خانواده ای یمنی خواستگاری کردند.

آيا بلال ازدواج كرده بود يا خير؟ اگر بله فرزنداني داشته است يا نه؟ پاسخ در كتب تاريخي در مورد ازدواج بلال مطالبي آورده شده است؛ مثلا گفته شده كه به پيشنهاد و اصرار پيامبر (ص) با زني از بني كنانه ازدواج كرد [۱] و در بعضي گفته شده با زني از بني زهره ازدواج كرد [۲] و در جايي ديگر آمده است كه به همراه برادرش از خانواده اي يمني خواستگاري كردند. [۳]
اما در مورد فرزندان بلال فقط در بعضي كتب يكي از نوادگان بلال، هلال بن عبد الرحمان معرفي شده كه نسلش را به سليمان بن بلال بن رباح رسانده اند [۴] از اينجا فهميده مي‌شود سليمان فرزند بلال بوده است. در غير اين مورد در كتب تاريخي نشاني از فرزندان بلال ديده نشد.
[۱] انساب الاشراف، ج ۱، ص۱۹۰؛ الطبقات الكبري، ج ۳، ص ۱۷۹.
[۲] الطبقات الكبري، ج ۳، ص ۱۸۰.
[۳] الاصابة، ج ۲، ص۱۹۹؛ الطبقات الكبري، ج ۳، ص ۱۷۹.
[۴] البداية و النهاية، ج ۱۲، ص ۱۹۵.
منبع: اسلام كوئست


| شناسه مطلب: 52469




پاسخ شبهات



نظرات کاربران