رجب؛ ماه استغفار است رجب؛ ماه استغفار است رجب؛ ماه استغفار است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رجب؛ ماه استغفار است رجب؛ ماه استغفار است رجب؛ ماه استغفار است رجب؛ ماه استغفار است رجب؛ ماه استغفار است

رجب؛ ماه استغفار است

از امام صادق(علیه السلام) روایت است که حضرت رسول اکرم( صلى الله علیه و آله) فرمود: ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است و رجب را "أصب" مى ‏گویند زیرا که رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار ریخته مى‏ شود پس بسیار بگوئید: «أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ».

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، ماه رجب ماه خودسازي و عبوديت و معرفت است. ماهي كه با نداي «اين الرجبيون» شناخته و با اعمال زيباي عبادي و نجواهاي معطر معرفتي اش تزئيني ملكوتي مي گيرد.
* حضرت رسول (صلى الله عليه و آله) فرمود: ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضيلت به آن نمى‏رسد و جنگيدن با كافران در اين ماه حرام است، رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است كسى كه يك روز از ماه رجب را روزه بگيرد، موجب خشنودى خداي بزرگ مي‌گردد و غضب الهى از او دور مي گردد و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته گردد.
* حضرت موسى بن جعفر(عليهماالسلام) نيز فرمود: هر كس يك روز از ماه رجب را روزه بگيرد، آتش جهنم يك سال، از او دور مي‌شود و هر كس سه روز از آن را روزه بگيرد بهشت بر او واجب مي گردد.
* و نيز فرمود: رجب نام نهرى است در بهشت كه از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏ تر است. هر كس يك روز از رجب را روزه بگيرد البته از آن نهر بياشامد.
* از امام صادق(عليه السلام) روايت است كه حضرت رسول اكرم( صلى الله عليه و آله) فرمود: ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در اين ماه بسيار طلب آمرزش كنيد كه خدا آمرزنده و مهربان است و رجب را "أصب" مى ‏گويند زيرا كه رحمت خدا در اين ماه بر امت من بسيار ريخته مى‏ شود پس بسيار بگوئيد: «أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ».
* ابن بابويه از سالم روايت كرده است: در اواخر ماه رجب كه چند روز از آن مانده بود، خدمت امام صادق(عليه السلام)رسيدم. وقتي نظر مبارك آن حضرت بر من افتاد فرمود آيا در اين ماه روزه گرفته‏ اى؟ گفتم نه والله اى فرزند رسول خدا. فرمود كه آنقدر ثواب از تو فوت شده است كه قدر آن را به غير از خدا كسى نمى‏داند به درستى كه اين ماهى است كه خدا آن را بر ماه‌هاى ديگر فضيلت داده و حرمت آن را عظيم نموده و گرامي داشتن روزه دار را در اين ماه بر خود واجب گردانيده است. پس گفتم يابن رسول الله اگر در باقيمانده اين ماه روزه بدارم آيا به بعضى از ثواب روزه‏ داران آن نائل مى‏ گردم؟ فرمود: اى سالم هر كس يك روز از آخر اين ماه را روزه بدارد خدا او را ايمن گرداند از شدت سكرات مرگ و از هول بعد از مرگ و از عذاب قبر و هر كس دو روز از آخر اين ماه را روزه بگيرد از صراط به آسانى بگذرد و هر كس سه روز از آخر اين ماه را روزه بگيرد ايمن گردد از ترس بزرگ روز قيامت و از شدت‌ها و هول‌هاى آن روز و برات بيزارى از آتش جهنم به او عطا كنند. و بدان كه براى روزه ماه رجب فضيلت بسيار وارد شده است و روايت شده كه اگر شخصي قادر بر آن نباشد هر روز صد مرتبه اين تسبيحات را بخواند تا ثواب روزه آن را دريابد: سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِيلِ سُبْحَانَ مَنْ لا يَنْبَغِى التَّسْبِيحُ إِلا لَهُ سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَكْرَمِ سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزََّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ .


| شناسه مطلب: 52483




حديث روز



نظرات کاربران