اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت

اخبار حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت

برگزاری مراسم معارفه رابطه دفتر نمایندگی بعثه‌ مقام معظم رهبری در لرستان، بازگشت آخرین کاروان زایران ایرانی از عمره، اعزام حجاج ایراین از اول شهریور ماه به حج تمتع، اعلام زمان نام نویسی دوره جدید آموزش ضمن خدمت کارگزران فرهنگی، معرفی متولی جدید حرم علوی و اعلام جذب دو میلیون خادم افتخاری در حرم امام علی(ع) از جمله اخبار مهم حج و زیارت در هفته گذشته به شمار می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمين مصباحي مقدم: • نگاه به حج واجب از زاويه اقتصادي درست نيست حجت الاسلام والمسلمين مصباحي مقدم معتقد است نبايد از زاويه مسائل اقتصادي به حج واجب نگاه كرد البته او موضوع حج عمره را متفاوت مي‌بيند هر چند معتقد است درآمد عربستان از حج گذاران عمره ايراني خيلي زياد نيست.
در مراسمي انجام شد؛ • معارفه رابط دفترنمايندگي بعثهِ مقام معظم رهبري در لرستان در مراسمي با حضور نماينده ولي‌‌فقيه در استان لرستان و مشاور امور استان‌ها و نمايندگي‌هاي بعثه‌ مقام معظم رهبري، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدمهدي روشن به عنوان رابط دفتر نمايندگي بعثه‌ مقام معظم رهبري در استان لرستان معرفي شد.
• آغاز ثبت نام كاروان اربعين حسيني در اروپا انجمن اربعين حسيني در اروپا قصد دارد كارواني را براي زيارت اربعين حسيني در سال ۲۰۱۵ به راه بياندازد. در اين جنبش عظيم بين المللي زايران كشورهاي اروپايي به زيارت نجف، كربلا، كاظمين، سامرا، مشهد الرضا، قم، مسجد جمكران و حرم امام خميني (ره) خواهند شتافت.
ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان اعلام كرد؛ • آخرين گروه دانشجويان عمره‌گزار سوم ارديبهشت به كشور باز مي گردند ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در اطلاعيه اعلام كرد: آخرين گروه از دانشگاهيان عمره گزار سوم ارديبهشت ماه به كشور بازخواهند گشت كه با راه اندازي مجدد جامانده‌ها از عمره در دوره بعدي به سرزمين وحي مشرف خواهند شد.
رييس سازمان حج وزيارت كشور خبر داد؛ • حجاج ايراني اول شهريور عازم سرزمين وحي مي‌شوند رييس سازمان حج و زيارت از اعزام ۴۵۳ كاروان در قالب ۱۹۹ كاروان مدينه بعد و ۲۵۲ كاروان مدينه قبل به حج تمتع امسال خبر داد و اظهار داشت: نخستين پرواز زايران ۸ ذي القعده برابر با اول شهريورماه و آخرين پرواز بازگشت زايران نيز ۴ محرم انجام مي‌شود.
با حضور سرپرست حجاج ايراني در شهر مقدس قم؛ • همايش روحانيون، معين و معينه‌هاي كاروان‌هاي حج برگزار شد همايش سراسري روحانيون، معين و معينه‌هاي كاروان‌هاي حج تمتع سال ۹۴ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسكر سرپرست حجاج ايراني و مهندس اوحدي رييس سازمان حج و زيارت در دانشگاه قم برگزار شد.
از سوي مديريت آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري اعلام شد؛ • زمان نام نويسي دوره جديد آموزش ضمن خدمت كارگزاران فرهنگي مدير آموزش معاونت فرهنگي بعثه‌ مقام معظم رهبري، زمان نام نويسي دوره جديد آموزش بدو و ضمن خدمت كارگزاران فرهنگي در سال ۹۴ را اعلام كرد و اظهار داشت: نام نويسي و انتخاب واحد دوره جديد آموزش كارگزاران فرهنگي كاروان‌هاي حج، عمره و عتبات عاليات از ۶ تا ۱۱ ارديبهشت ماه به صورت غير حضوري انجام خواهد گرفت.
مشاور عالي رييس سازمان حج وزيارت خبر داد؛ • آخرين كاروان ايرانيان از مدينه خارج شد مشاور عالي رييس سازمان حج وزيارت، گفت: پس از دستور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي مبني بر تعليق سفر عمره مفرده، ۲۴ فروردين ماه آخرين كاروان‌هاي زايران ايراني به عمره مفرده اعزام شدند كه اين عده روز گذشته به مكه مكرمه رهسپار شدند.
• متولي جديد حرم عسكريين معرفي شد حجت‌ الاسلام والمسلمين المرشدى به دستور سازمان اوقاف شيعيان متولي حرم عسكريين را بر عهده گرفت و طى مراسمى در صحن مطهر امام هادى عليه السلام و امام حسن عسكرى عليه السلام در شهر سامرا به عنوان متولي حرم اين آستان معرفى شد.
متولي جديد حرم علوي خبر داد؛ • جذب دوميليون خادم افتخاري در حرم مطهر امام علي(ع) متولي حرم علوي از اجراي طرح جذب خادمان افتخاري با عنوان طرح خدمات داوطلبان آستان قدس علوي خبر داد و اعلام كرد: يكى از مهمترين اهداف طرح خدمات داوطلبانه آستان قدس علوي جذب دو ميليون داوطلب براي خدمت‌گزاري در حرم مطهر امام علي(ع) است.
امام جمعه مشهد مقدس در حرم حضرت عباس(ع)؛ • جريان نفاق در پي قداست زدايي است آيت الله علم الهدي با تاكيد براينكه بعد از فتح مكه اين جريان رويارويي با پيامبر تبديل به جريان نفاق شد كه به دنبال قداست زدايي از خاتم الانبيا بودند چراكه آن حضرت را ضد قدرت استكباري خود مي‌دانستند و حرفشان اين بود كه بايد اين توقع را از مردم گرفت كه آنها نياز به يك رهبر مقدس دارند.
با حضور زايران ايراني: • پيكر شهيد حبيب جنت مكان در كربلا تشييع شد+تصاوير پيكر مطهر شهيد حبيب جنت مكان از اهالي اهواز با تشريفات و با حضور زايران ايراني حاضر در كربلاي معلي و نماينده‌ بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق، تشييع و براي خاكسپاري به ايران اسلامي منتقل شد.
با پيشنهاد بعثه مقام معظم رهبري؛ • حرم امامين جوادين شبانه روزي مي شود معاون توليت حرم امامين جوادين براي بهره برداري بيشتر از اوقات حضور زائران در كاظمين با شبانه روزي شدن حرم امامين جوادين از اول ماه رجب تا آخر ماه مبارك رمضان خبر داد.
• بيست و يكمين شماره «فرهنگ زيارت» منتشر شد بيست و يكمين شماره فصلنامه فرهنگي اجتماعي و سياسي «فرهنگ زيارت» به صاحب‌ امتيازي نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت و مديرمسؤولي حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر از سوي پژوهشكده حج و زيارت در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.
• آيا طلب نياز از مردگان شرك است؟ برخي مدعي مي‌شوند كه طلب نياز از مردگان، از مصاديق شرك است و افراد مدفون در بقيعِ نيز خود نيازمند خدا هستند و نبايد به آنها توسلِ جست، به همين دليل آن‌ها شيعيان را مشرك مي‌خوانند و گاهي هم با آن‌ها برخوردهاي تندي دارند؛ از اين‌رو اين شبهات را پاسخ مي‌گوييم.
• زيارت جامعه كبيره ميراث ماندگار امام هادي(ع)+صوت زيارت جامعه كه به تعبير علامه مجلسي (ره) از نظر سند و روايت از صحيح‌ترين و قوي‌ترين زيارات ائمه عليهم السلام است يادگاري عظيمي است كه در حرم هر يك از ائمه معصومين عليهم‌السلام آن زيارت را مي‌خوانيم.
از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت؛ • كتاب «حج و حقوق بشر» منتشر شد+متن كامل كتاب «حج و حقوق بشر» نوشته مسعود راعي از جمله پروژه‌هاي تحقيقاتي گروه فقه و حقوق پژوهشكده حج و زيارت است، كه به تازگي از سوي نشر مشعر وابسته به حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت منتشر شده است.
نماينده ولي فقيه در امور حج وزيارت: • ماه رجب ماه استغفار، راز و نياز و عبادت است نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني، در مراسم تواصي بحق كه در نمازخانه سازمان حج و زيارت برگزار شد، ضمن تبريك حلول ماه رجب، بر لزوم بهره گيري از بركات اين ماه تاكيد و ابراز اميدواري كرد خداوند تبارك تعالي، توفيق كمال بهره گيري از فيوضات اين ماه عزيز را به همگان عنايت نمايد.
آيت‌الله جوادي آملي در درس خارج: • روزهاي ماه رجب را دريابيد/ هيچ لذتي با لذت طهارت برابري نمي‌كند حضرت آيت‌الله جوادي آملي با خاطرنشان كردن فرارسيدن ماه مبارك رجب، به اهميت و جايگاه روزه گرفتن و استفاده از روزهاي اعتكاف و مناسبت‌هاي اين ماه اشاره كرد و گفت: اگر انسان لذت طهارت را بچشد، هيچ چيزي جاي آن را نمي‌گيرد، اگر عالم را به وي بدهند، برايش گزنده است.
فرمانده معظم كل قوا: • ايران در مقابل هر گونه تعرض مقتدرانه از خود دفاع خواهد كرد رهبر انقلاب در ديدار جمعي از فرماندهان، كاركنان و خانواده‌هاي شهداي ارتش، نيروهاي مسلح را به حفظ و تقويت بصيرت و جهت گيريهاي ديني و انقلابي، و افزايش توان دفاعي و تسليحاتي و آمادگي روحي توصيه موكد كردند و گفتند: جمهوري اسلامي ايران هيچگاه تهديدي براي منطقه و كشورهاي همسايه نبوده و نخواهد بود اما در برابر هر گونه تعرضي كاملا مقتدرانه عمل خواهد كرد.




نظرات کاربران