روایت حکیمی از «حضرت معصومه و شهر قم» روایت حکیمی از «حضرت معصومه و شهر قم» روایت حکیمی از «حضرت معصومه و شهر قم» بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روایت حکیمی از «حضرت معصومه و شهر قم» روایت حکیمی از «حضرت معصومه و شهر قم» روایت حکیمی از «حضرت معصومه و شهر قم» روایت حکیمی از «حضرت معصومه و شهر قم» روایت حکیمی از «حضرت معصومه و شهر قم»

روایت حکیمی از «حضرت معصومه و شهر قم»

چاپ پنجم کتاب «حضرت معصومه (ع) و شهر قم» نوشته محمد حکیمی از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است. محمد حکیمی در کتاب «حضرت معصومه (ع) و شهر قم» کوشیده تا عظمت و منزلت دختر والا گهر حضرت موسی بن جعفر (ع) را ترسیم کند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، چاپ پنجم كتاب «حضرت معصومه (ع) و شهر قم» نوشته محمد حكيمي از سوي دفتر نشر فرهنگ اسلامي منتشر شده است.
مولف در مقدمه اين كتاب درباره انگيزه خود از تاليف اين كتاب نوشته است: «در مدت چهار سالي كه در شهر قم و در جوار آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (ع) به سر بردم، همواره در اين انديشه بودم كه نعمت‌ها و موهبت‌ها و الطاف بيكرانه اين بانو را چگونه شكر گزارم و وظيفه بندگي خويش را چگونه ادا كنم. گهگاه نيز به اين شهر و موقعيت آن و شرايط زندگي در آن و چگونگي آب و هوا و موقعيت جغرافيايي و وضعيت شهري آن انديشيده‌ام كه اين شهر كه در جوار اين مرقد مطهر واقع است و با اين مركزيت و آوازه جهاني كه دارد لازم است از گونگي‌هاي مادي و معنوي شايسته‌تري برخوردار باشد تا با موقعيت جهاني كه دارد تناسب بيشتري يابد و مردماني كه از دور و نزديك شيوه رفتار و اخلاق اجتماعي مردم آن را مي‌بينند بيشتر علاقه‌مند شوند و در هر سفر به اين سرزمين ره‌توشه‌هاي مادي و معنوي ارزنده‌اي با خود ارمغان ببرند و فرهنگ و اخلاق عمومي، نظافت، بهداشت، و تربيت و رفتار انساني و ديگر مسائل اين شهر درس آموز ديگر آباديها و مردمان گردد.»
وي ادامه مي‌دهد: «در اين باره‌ها مسائل و مطالبي به نظر مي‌رسيد تا اينكه توفيق دست داد تا در فرصتي شتابزده گزاره‌اي كوتاه از عظمت و منزلت خدايي دختر والا گهر حضرت موسي بن جعفر (ع) به نگارش آورم و با اين قلم نارسا اندكي در معرفي اين چهره بزرگ خاندان پيامبر بكوشم. گرچه متاسفانه دوران خفقان هاروني، كمتر امكان تجلي و شكوفايي به فرزندان امام كاظم (ع) داد و آنان همواره تحت نظر و مراقبت قرار داشتند و نتوانستند آشكارا در جامعه وارد شوند و دانش و معنويت و انسانيت‌هاي خود را در ميان مردمان بگسترانند و جامعه‌هاي آرماني و انسان‌هاي با فرهنگ و تربيت شده‌اي بسازند. از اين رو آغاز و انجام و دوران زندگاني اين شخصيت‌ها در هاله‌اي از ابهام فرو رفته و تاريخ نتوانسته است سطور بيشتري در شرح حال آنان بنگارد. با اين وصف امامان ما به خاطر مقام والاي اين بانوي بزرگ حضرت را شناساندند و امام صادق (ع)، امام رضا (ع) و امام جواد (ع) با سخنان خود قدر منزلت اين بانو را بيان داشتند تا در ميان شيعيان ناشناخته نماند.»
كتاب «حضرت معصومه (ع) و شهر قم» در سه بخش تنظيم شده كه شامل حضور اسلام در ايران و زمينه‌هاي اسلام گرايي ايرانيان و پايداري و فداكاري آنان براي اين آئين، هجرت حضرت معصومه (ع) به ايران و زمينه‌ها و آثار آن و شهر قم و سيماي مادي و معنوي آن و بررسي كوتاه معيارهاي لازم براي دگرگوني نظام ظاهري و باطني اين شهر است.
چاپ هجدهم كتاب «حضرت معصومه (ع) و شهر قم» نوشته محمد حكيمي با شمارگان هزار نسخه در ۱۳۲ صفحه به بهاي ۳۰ هزار ريالي از سوي دفتر نشر فرهنگ اسلامي منتشر شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران