کدام عمل پاداش دو ماه اعتکاف در مسجدالحرام را دارد کدام عمل پاداش دو ماه اعتکاف در مسجدالحرام را دارد کدام عمل پاداش دو ماه اعتکاف در مسجدالحرام را دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کدام عمل پاداش دو ماه اعتکاف در مسجدالحرام را دارد کدام عمل پاداش دو ماه اعتکاف در مسجدالحرام را دارد کدام عمل پاداش دو ماه اعتکاف در مسجدالحرام را دارد کدام عمل پاداش دو ماه اعتکاف در مسجدالحرام را دارد کدام عمل پاداش دو ماه اعتکاف در مسجدالحرام را دارد

کدام عمل پاداش دو ماه اعتکاف در مسجدالحرام را دارد

امام صادق(ع) در روایتی می‌فرماید: تلاش برای رفع حاجت برادر مسلمان، پاداش یک حج و یک عمره و دو ماه اعتکاف در مسجدالحرام را دارد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، آيت الله جوادي آملي در درس اخلاق درباره برآوردن حاجت مؤمن بيان كرد: گرچه خروج از مسجد براي معتكف روا نيست؛ ولي براي شركت در نماز جمعه و يا انجام كارهاي ضروري مي‌توان از مسجد خارج شد. حل مشكلات نظام اسلامي و رفع نياز نيازمندان در جامعه‌ اسلامي چنان مهم است كه براي حل گره و مشكل يك مسلمان به معتكف اجازه داده شده همچنان كه در حال اعتكاف است، از مسجد بيرون آيد، مشكل نظام و مردم را حل كند و دوباره به جاي خود برگردد كه آن هم ادامه همين عبادت به حساب مي‌آيد نه بيگانه و جداي از آن؛ چون ارزش اعتكاف، به عبادت بودن آن است. همانطور كه وقوف در منا و مشعر و عرفه، عبادت است.
ميمون بن مهران مي‌گويد: من در پيشگاه امام مجتبي (ع) مشرف بودم، در حالي كه ايشان معتكف بودند. مردي به محضرشان شرف‌ياب شد و عرض كرد: مقروض هستم، كسي كه از من طلب دارد، مطالبه كرده و چون قدرت پرداخت ندارم، مي‌خواهد مرا به زندان بيفكند. امام حسن (ع) فرمود: پولي ندارم كه دين شما را ادا كنم. آن شخص به امام (ع) عرض كرد: شما اگر بياييد با طلبكار صحبت كنيد، ممكن است به پاس حرمت شما مرا به زندان نبرد.
ميمون بن مهران مي‌گويد: ديدم حضرت آماده شده كه كفش بپوشد و از مسجد خارج شود. عرض كردم: آيا فراموش كرده‌ايد كه در حال اعتكاف هستيد و معتكف نبايد در حال اعتكاف از مسجد خارج شود؟ امام فرمود: فراموش نكرده‌ام؛ ولي پدرم از جدم رسول اكرم (ص) نقل كرد كه اگر كسي گره‌اي از كار مسلمين يا شخص مؤمني بگشايد و حاجت او را برآورده سازد، مانند آن است كه نُه هزار سال خداوند را عبادت كرده، روزها را به روزه و شب‌ها را به شب زنده‌داري سپري كرده باشد.
در روايتي ديگر از امام صادق (ع) آمده است كه تلاش براي قضاي حاجت برادر مسلمان پاداش يك حج و يك عمره و دو ماه اعتكاف در مسجدالحرام را دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران