رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:

پنج هزار و ۶۰۰ دانشگاهی عمره به جای آوردند رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:

پنج هزار و ۶۰۰ دانشگاهی عمره به جای آوردند رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:

پنج هزار و ۶۰۰ دانشگاهی عمره به جای آوردند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:

پنج هزار و ۶۰۰ دانشگاهی عمره به جای آوردند رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:

پنج هزار و ۶۰۰ دانشگاهی عمره به جای آوردند رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:

پنج هزار و ۶۰۰ دانشگاهی عمره به جای آوردند رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:

پنج هزار و ۶۰۰ دانشگاهی عمره به جای آوردند رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:

پنج هزار و ۶۰۰ دانشگاهی عمره به جای آوردند
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:

پنج هزار و ۶۰۰ دانشگاهی عمره به جای آوردند


حجت الاسلام والمسلمین فقیهی گفت: پنج هزار و ۶۰۰ نفر از دانشگاهیان در قالب ۴۲ کاروان از سراسر کشور از دهم لغایت بیست و نهم فروردین ماه شامل بخشی از اساتید و دانشجویان متاهل از سراسر کشور به سرزمین وحی اعزام شدند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد رضا فقيهي رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان با توجه به پايان عمليات عمره و بازگشت دانشجويان عمره گزار از سرزمين وحي گفت: عليرغم مشكلاتي كه در سال جاري در خصوص كاهش صدور ويزا و لغو آن به وجود آمد، به لطف خدا پنج هزار و ۶۰۰ نفر از دانشگاهيان در قالب ۴۲ كاروان از سراسر كشور از دهم لغايت بيست و نهم فروردين ماه شامل بخشي از اساتيد و دانشجويان متاهل از سراسر كشور به سرزمين وحي اعزام شدند.
وي در خصوص تمهيدات ستاد براي زائران جامانده از سفر عمره گفت: با توجه به تصميم دولت مبني بر لغو سفر عمره، تعدادي از كاروان‌هاي دانشجويان و بخشي از اساتيد از فيض حضور در سرزمين وحي محروم شدند كه اين سهميه قطعا براي دانشگاهيان محفوظ خواهد ماند. دانشجويان و اساتيد مجرد كه در اين دوره اعزام نشدند اگر تا دوره بعدي متاهل شوند، به صورت متاهلي اعزام خواهند شد و ستاد مشكلي در اعزام اين عزيزان به صورت متاهلي ندارد. دانشجويان فارغ التحصيل هم اگر مشكل سربازي نداشته باشند، از نظر ستاد منعي در اعزام نخواهند داشت.
حجت الاسلام والمسلمين فقيهي ضمن ارائه گزارشي از حضور خود در بين دانشگاهيان عمره گزار در اين دوره گفت: برنامه‌هاي فرهنگي و زيارتي ويژه اي براي دانشجويان در نظر گرفته شده بود كه مورد استقبال خوب زايران دانشجو قرار گرفت.
رئيس ستاد به برنامه‌هاي برگزار شده در مدينه منوره اشاره كرد و گفت: در مدينه هر روز زيارت دوره ويژه، مختص زائرين دانشجو برگزار مي‌شد كه عمدتا با حضور در مسجد شيعيان و توضيحاتي راجع به مدينه منوره آغاز مي‌شد و برخي از اماكن مذهبي و تاريخي اين شهر مقدس توسط راوي كاروان براي زيران توضيح داده مي‌شد. همچنين زيارت جامعه كبيره و مدينه شناسي مصور هفته اي سه جلسه در هتل محل استقرار دانشجويان برگزار مي‌شد. جلسه هم انديشي با مديران، روحانيون، معاونين و معينه‌هاي كاروان‌هاي دانشجويي نيز هفته اي دو جلسه در ميان در هتل مكارم بلازا و جوهره الرشيد با حضور رئيس ستاد برگزار و انتقادات و پيشنهادات توسط عوامل كاروان‌ها مطرح شده و توضيحات لازم هم توسط مسئولين ستاد در اين زمينه ارائه مي‌شد.
وي در ادامه به برنامه‌هاي دانشجويان عمره گزار در مكه مكرمه اشاره كرد و گفت: در مكه مكرمه نيز زيارت دوره ويژه داشتيم. بازديد از موزه، زيارت شهداي فخ، بازديد از منطقه جعرانه و محلي كه حليمه سعديه دايه پيغمبر (ص) در آن محل مي‌زيستند و هم چنين محل جنگ حنين هم توسط روحاني كاروان در اين مسير براي دانشجويان شرح داده مي‌شد. در مكه مكرمه برنامه مناجات خواني در دو نوبت در هتل دانشجويان و هم چنين طبقه دوم مسجدالحرام برگزار مي‌شد كه با استقبال دانشجويان همراه بود. عمره مجدد هم داشتيم كه در منطقه جعرانه برگزار مي‌شد و در برخي از كاروان‌ها عمره رجبيه هم برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين فقيهي در خصوص برگزاري مسابقات حين سفر هم گفت: در مكه مكرمه دو مسابقه كتابخواني به صورت كتبي برگزار شد كه مورد استقبال عمره گزاران دانشجو مواجه شد. مسابقه همراه تا قبله و همگام با قرآن كه حفظ ۵۰ آيه از قرآن كريم بود و هر دو مسابقه به صورت كتبي برگزار شد.
وي با اشاره به حضور در جلسات و در جمع دانشجويان، ادامه داد: استقبال دانشجويان از برنامه‌ها فوق العاده بود و در جلسات حضوري كه با دانشجويان برگزار گرديد، دانشجويان عمدتا از مدير و روحاني خود ابراز رضايت مي‌كردند البته نظر سنجي هم بين زائرين انجام شد كه نتايج آن بررسي و اعلام خواهد شد.
يكي از برنامه‌هاي خوب امسال لباس متحدالشكل بود كه دانشجويان از اين لباس‌ها استفاده مي‌كردند و مشكلي در پوشش دانشجويان عمره گزار نداشتيم، البته مشكلاتي در سايز لباس‌ها و عدم رضايت در توزيع آن در برخي كاروان‌ها بود كه در دوره‌هاي بعد رفع خواهد شد.
فقيهي در خصوص برگزاري حلقه‌هاي قرآني نيز گفت: حلقه‌هاي قرآني با استقبال خوب دانشجويان در مسجدالنبي و مسجدالحرام برگزار مي‌شد كه مورد توجه زائران از ساير كشورها هم واقع مي‌شد.
رئيس ستاد عمره در خصوص اعزام زايران جامانده عمره به عتبات عاليات گفت: بعد از ماه مبارك رمضان برنامه عتبات داريم كه دانشجوياني كه توفيق تشرف به عمره را پيدا نكردند، مي‌توانند از سهميه بدون نوبت و قرعه كشي عتبات استفاده كنند كه زائران در قالب همان كاروان عمره خود به عتبات اعزام خواهند شد.
رئيس ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در خصوص برگزاري مسابقات بعد از سفر عمره هم گفت: از بسته فرهنگي اول و دوم كه براي زايران ارسال شده است، مسابقاتي برگزار خواهد شد كه زايران اعزام شده و همچنين دانشجوياني كه از اعزام بازماندند نيز مي‌توانند در اين مسابقات شركت كنند.
حجت الاسلام والمسلمين فقيهي گفت: تعدادي از دانشجويان به جاي برگزاري مراسم عروسي، سفر به سرزمين وحي را سرآغاز زندگي خود قرار دادند و برگزاري جشن‌هاي ساده در كاروان خود را، جايگزين مراسم پر از تكلف كردند.




نظرات کاربران