مسلمانان تایلند ممنوعیت حجاب برای دانش‌آموزان را به چالش کشیدند مسلمانان تایلند ممنوعیت حجاب برای دانش‌آموزان را به چالش کشیدند مسلمانان تایلند ممنوعیت حجاب برای دانش‌آموزان را به چالش کشیدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مسلمانان تایلند ممنوعیت حجاب برای دانش‌آموزان را به چالش کشیدند مسلمانان تایلند ممنوعیت حجاب برای دانش‌آموزان را به چالش کشیدند مسلمانان تایلند ممنوعیت حجاب برای دانش‌آموزان را به چالش کشیدند مسلمانان تایلند ممنوعیت حجاب برای دانش‌آموزان را به چالش کشیدند مسلمانان تایلند ممنوعیت حجاب برای دانش‌آموزان را به چالش کشیدند

مسلمانان تایلند ممنوعیت حجاب برای دانش‌آموزان را به چالش کشیدند

مسلمانان تایلند با اعتراض به نقض حقوق دینی‌شان، منع دانش‌آموزان مسلمان از پوشیدن حجاب در مدارس را محکوم کردند.

به گزارش سرويس جهان اسلام پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از پايگاه خبري «Khaosod»، وادورامي مامينگي، مدير كميته مركزي اسلامي تايلند در استان پاتاني، در اين باره گفت: شما نمي‌توانيد دانش‌آموزان مسلمان را مجبور كنيد كه حجابشان را كنار بگذارند زيرا براساس اصول اسلام، بانوان مسلمان بايد محجوبانه لباس بپوشند.
چندي پيش يكي از مدارس استان «فانگ نگا» در جنوب تايلند كه بيشترين جمعيت مسلمانان اين كشور را در خود جاي داده است، استفاده از حجاب را ممنوع كرد.
مامينگي كه اين اقدام را نقض حقوق مسلمانان مي‌داند، اين مسئله را با مقامات استان فانگ نگا مطرح و ابراز اميدواري كرد كه مديران ديگر مدارس بدانند كه چنين اقدامي غيرقابل قبول و نقض قوانين كشور و قوانين اسلامي است.
كامل رادكلي، دبيركل كميسيون آموزش ابتدايي تايلند نيز گفت: من فكر مي‌كنم كه مدير اين مدرسه به‌تازگي اين شغل را عهده‌دار شده و از شرايط آگاهي نداشته است.
وي افزود: مدير اين مدرسه در پي اعتراضات ساكنان و فعالان مسلمان جابه‌جا شد و ممنوعيت استفاده از حجاب برداشته شد.
رادكلي تأكيد كرد: براساس قانون، دانش‌آموزان مسلمان مي‌توانند در مدارس دولتي حجاب بر سر كنند تا زماني كه حجاب آنان ساده و به رنگ سفيد بوده و طول آن از ۱۲۰ سانتي‌متر بيشتر نباشد.
مسلمانان تايلند كه ۵ درصد جمعيت اين كشور بودايي را تشكيل مي‌دهند، مدت زمان زيادي است كه از تبعيض شغلي و آموزشي رنج مي‌برند.


| شناسه مطلب: 52641




رسانه‌ها



نظرات کاربران