شرکت زایران و مجاوران حرم مطهر امام علی در نظافت حرم شرکت زایران و مجاوران حرم مطهر امام علی در نظافت حرم شرکت زایران و مجاوران حرم مطهر امام علی در نظافت حرم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
شرکت زایران و مجاوران حرم مطهر امام علی در نظافت حرم شرکت زایران و مجاوران حرم مطهر امام علی در نظافت حرم شرکت زایران و مجاوران حرم مطهر امام علی در نظافت حرم شرکت زایران و مجاوران حرم مطهر امام علی در نظافت حرم شرکت زایران و مجاوران حرم مطهر امام علی در نظافت حرم

شرکت زایران و مجاوران حرم مطهر امام علی در نظافت حرم

در پى فراخوان تولیت آستان قدس علوى و دعوت از تمامى اقشار جامعه جهت خدمت رسانى به بارگاهِ مطهر علوى و شهر نجف اشرف، صدها تن از خادمان افتخارى خیابان هاى اطراف حرم مطهر را رُفت و روب کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، صدها تن از مسؤولان و كارمندان ادارات دولتى در كنار خادمان و مجاوران بارگاه مطهر با مشاركت در طرح خدمت رسانى داوطلبانه كه توسط آستان قدس علوى اجرا مى شود خيابانهاى اطراف حرم مطهر را رُفت و روب كردند .
حجة الاسلام سيد نزار حبل المتين توليت آستان قدس علوى كه به پيشنهاد وي اين ايده طراحى و اجرا مى شود در اين رابطه به واحد اطلاع رسانى آستان گفت : اكنون كه در ماه مبارك رجب به سر مى بريم همزمان با شبهاى پر فيض اين ماه و ليلة الرغائب طرح نظافت خيابانهاى اطراف اين مكان مطهر را مجددا از سر مى گيريم .
حبل المتين افزود : هدف از اجراى اين طرح ايجاد روحيه همبستگى و همكارى بين آستان و ساير افراد جامعه و نهادينه ساختن حس ارادت و عشق به اين شهر مقدس مى باشد.
توليت آستان قدس علوى در ادامه گفت: برنامه امشب به دو بخش تقسيم مى شود. در بخش اول تمامى خيابانهاى اطراف حرم مطهر با حضور صدها تن از خادمان افتخارى نظافت مى شود و در بخش دوم كه بعد از نيمه شب آغاز مى شود در جوار مرقد مطهر علوى اعمال اين شب مبارك از قبيل قراءت دعا و تلاوت قرآن اجرا مى شود و تا نماز صبح روز جمعه كه اميد ظهور شريف حضرت حجة ابن الحسن (عج) را در آن داريم ادامه دارد.
حجت الاسلام حبل المتين خاطر نشان كرد: اين طرح در هفته آينده ويژه تزيين و چراغانى خيابانهاى اطراف حرم مطهر به مناسبت فرخنده ميلاد حضرت اميرالمؤمنين (ع) خواهد بود و در اعياد شعبانيه نيز برنامه هاى مشابهى را كه شامل درختكارى خواهد بود اجرا خواهيم كرد. همچنين در شبهاى پر فيض ماه مبارك رمضان برنامه هاى ويژه اى را خواهيم داشت.
توليت آستان قدس علوى در ادامه ضمن دعوت از تمامى اهالى شهر نجف جهت شركت در اين برنامه به اجراى اين طرح در ساير شهرهاى عراق اشاره كرد و گفت: قرار است اين طرح در شهر حله و السماوه نيز اجرا شود . اميدواريم اين جنبش نيك و خيرخواهانه به تمامى شهرها منتقل شود و بتوانيم بيش از آنكه صحبت كنيم عمل كنيم.
سيد نزار حبل المتين تأكيد كرد: به قول فقها نظافت ظاهرى مقدمه اى است براى نظافت باطنى . اميدواريم نظافت و طهارت باطنى در ايام و شبهاى ماه مبارك رمضان حاصل شود.
در همين رابطه، سرلشگر عماد الطائى فرمانده كل نيروهاى پليس شهر نجف كه در ميان خادمان افتخارى حضور داشت به واحد اطلاع رسانى آستان گفت: طرح نظافت فضاى اطراف حرم مطهر كه توسط آستان اجرا مى شود ايده اى بسيار قابل توجه و ارزشمند است و باعث مى شود شهروندان در نظافت شهر خود كوشا باشند . اميدواريم اين طرح كه شعار نظافت را دربر دارد در تمامى شهرستانها نيز اجرا شود تا تمامى افراد در اين امر سهيم باشند.
فوزى خليل البكرى رييس اداره اوقاف استان الواسط نيز در اين رابطه به واحد اطلاع رسانى آستان گفت: براى زيارت بارگاه مطهر علوى به شهر نجف آمدم كه با اجراى اين طرح در اين شهر مواجه شدم . لذا علاقمند شدم كه به نوبه خود در اين حركت داوطلبانه به عنوان خادم افتخارى شركت كنم و در برنامه خدمت رسانى به اين مكان مطهر و به اين شهر مقدس حضور يافتم.
صادق اللبان نماينده مردم شهر نجف در پارلمان عراق نيز كه در ميان خادمان افتخارى حضور داشت به واحد اطلاع رسانى آستان گفت: امشب هويت حقيقى نجف اشرف و چهره ى واقعى پيروان اميرالمؤمنين (ع) و اهالى اين شهر مقدس نمايان مى شود. يكى از پيش پا افتاده ترين كارى كه مى بايست براى اين شهر انجام داد حفاظت از پاكيزگى و نظافت آن است. امشب ديديم كه جوانان چگونه به اين فراخوان لبيك گفتند و در اين راستا از همه دعوت مى كنم كه با آستان در اين زمينه همكارى كنند و از مسؤولين محترم استاندارى و شوراى شهر درخواست مى كنم در اين زمينه تسهيلات لازم را به آستان علوى ارائه كنند.
صائب ابوغنيم رييس اتحاديه هتل داران و رستوران داران شهر نجف نيز اظهار داشت: حضور در اين طرح و مشاركت در نظافت خيابانهاى شهر نجف مايه افتخار است. دين مبين اسلام بر حفاظت از نظافت و پاكيزگى تاكيد مى كند و آن را در مرتبه ايمان مى داند و خود حضرت اميرالمؤمنين (ع) بر نظافت فرد مؤمن تاكيد مى كردند . لذا ما اهالى شهر نجف و به ويژه هتل داران و رستوران داران اين شهر مى بايست پيرو اين رهنمودها باشيم و تمامى اقشار جامعه نيز بايد در حفظ نضافت اين شهر كوشا باشند. چرا كه خدمت به شهر حضرت اميرالمؤمنين (ع) گنجى بى پايان است.
اسامه البغدادى رييس بخش خدمات آستان نيز در رابطه با اداره هاى شركت كننده در اين طرح به واحد اطلاع رسانى آستان گفت: بسيارى از اين اداره هاى دولتى در اين طرح شركت كردند . به ويژه شهردارى نجف و اداره آب و فاضلاب و آتش نشانى و فرماندهى پليس نجف و اداره سازمان اوقاف نجف به وسيله خودروهاى سبك و سنگين خود خدمت به سزايى به طرح داوطلبانه آستان علوى تقديم كردند.


| شناسه مطلب: 52644




عتبات نجف امام علي



مطالب مرتبط

نظرات کاربران