ارسال نخستین گلاب گلستان‌های نیاسر کاشان به عتبات ارسال نخستین گلاب گلستان‌های نیاسر کاشان به عتبات ارسال نخستین گلاب گلستان‌های نیاسر کاشان به عتبات بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ارسال نخستین گلاب گلستان‌های نیاسر کاشان به عتبات ارسال نخستین گلاب گلستان‌های نیاسر کاشان به عتبات ارسال نخستین گلاب گلستان‌های نیاسر کاشان به عتبات ارسال نخستین گلاب گلستان‌های نیاسر کاشان به عتبات ارسال نخستین گلاب گلستان‌های نیاسر کاشان به عتبات

ارسال نخستین گلاب گلستان‌های نیاسر کاشان به عتبات

شهردار نیاسر کاشان از ارسال نخستین گلاب گل‌های محمدی گلستان‌های نیاسر برای حرم‌های مقدس و مطهر ائمه اطهار علیهم السلام در عتبات عالیات در روز دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از كاشان، جمشيد اسماعيلي شهردار نياسر با اشاره به اجراي مراسم افتتاحييه چهاردهمين آئين گلابگيري منطقه كاشان با شعار «اشك گل سرخ، آئين سرزمين سبز» همزمان با روز پنجشنبه دهم ارديبهشت ماه در هتل سبز شهر نياسر كاشان، از ارسال نخستين گلاب گل‌هاي محمدي گلستان‌هاي نياسر براي حرم‌هاي مقدس و مطهر ائمه اطهار در عتبات عاليات در روز دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ماه خبر داد.
وي افزود: اجراي آيين غبارروبي و گلابشويي مرقد مطهر حضرت سلطانعلي بن امام محمد باقر (عليه السلام) در مشهد اردهال نيز با حضور مسؤولان برگزاري دومين همايش «روز نياسر و دوستي ملل» در برج ميلاد تهران جمعه ۲۵ ارديبهشت ماه كه با نام «روز نياسر و دوستي ملل» در تقويم گردشگري ايران به ثبت رسيده است از ديگر برنامه‌هاي اين آيين است.
به گفته وي، شهر نياسر كهن باغشهر ايران معروف به «سرزمين سبز» واقع در ۱۵ كيلومتري شمال غرب كاشان با ۵۰۰ نفر كشاورز گلكار به صورت خرده مالكي در ۲۵۰ هكتار سطح زير كشت باغات گل محمدي افتخار ارسال گلاب ناب كاشان به عتبات عاليات را در كارنامه درخشان كار و تلاش و كسب روزي حلال خود ثبت كرده است.
گلكاران نياسري هر صبح سرشار از اميد و دلخوشي با ذكر صلوات و شور و شوق فراوان راهي گلستان‌هاي خود مي‌شوند كه با انگشتان ارادت خود در چيدن گل دست توسل به محضر كرامت و سخاوت قدسي اهل بيت (سلام الله عليهم اجمعين) مي زنند تا اشك نابش را در ديگ صداقت و اخلاص با طعم و عطر علوي و نبوي تبديل به گلابي معطر در شستشوي ضريح ائمه اطهار كنند.
گلكاران نياسري مفتخر به اين افتخار بزرگ هستند كه پيك عشق و ارادت و ولايتمداري خود را با پرورش گل محمدي و گلاب ناب آن راهي حرم علوي در نجف، حرم حسيني و حرم قمر منير بني هاشم حضرت ابالفضل العباس (عليه السلام) در كربلاي معلا مي‌كنند تا از عطر آن هزاران قافله دل عاشق را ميهمان زيارت كند.
گلكاران نياسري با ارسال گلاب به عتبات عاليات باغ‌هاي گل محمدي و ساير محصولاتشان را متبرك و بيمه به عنايت با كرامت و محبت ائمه اطهار در عتبات مي‌كنند.
آري شايد راز شستشوي گلاب گل محمدي رابطه عاطفي و عشق و علاقه و صف ناپذير پيامبر رحمت و مودت حضرت محمد مصطفي (صلوات الله عليه) با نوه اش حسين بن علي (عليه السلام) است كه تنها عطر شايسته اين حرم از ناحيه نبوي است.
پيامبر هر جا كه مي‌خواست براي باران، شفاي مريض، برداشتن عذاب از مردگان دعا كند يا مباهله كند اهل بيتش حضرت زهرا (سلام الله عليها) حضرت علي (عليه السلام) و امام حسن و امام حسين (عليهم السلام) و به صورت اخص اباعبدالله را شفيع و ضامن قرار مي‌داد اكنون نيز راز اين رابطه عاطفي در گل محمدي و گلاب معطر، متبلور و متجلي و مستمر است.
همان حسيني كه وقتي رسول بزرگوار اسلام براي برداشتن عذاب از جوان مورد عاق مادر در قبر كه با آتش عذاب دست و پنجه نرم مي‌كرد اهل بيتش را آورد و آن زن حاضر به رضايت از فرزندش نشد با دعاي امام حسين (عليه السلام) كه كودكي بود فرزندش را بخشيد و گفت تا سرم را به آسمان بلند كردم و خواستم بگويم خدايا بحق اين حسين كه نوه پيامبر توست عذاب پسرم را زياد كن فرشتگان آسمان ندا دادند مبادا دعاي حسين را رد كني و دلش را بشكني.
اين است جايگاه امام حسين (عليه السلام) همان سفينه نجات و مصباح هدايت كه تا دنيا دنيا باشد هر تلاطم زده طوفان بلا را نجات مي‌دهد و به خير و سعادت و رستگاري دارين رهنمون مي‌شود.


| شناسه مطلب: 52655




عتبات عاليات كربلا



نظرات کاربران