تعامل مشترک بین اسلام و مسیحیت از ضروریات جهان امروز است تعامل مشترک بین اسلام و مسیحیت از ضروریات جهان امروز است تعامل مشترک بین اسلام و مسیحیت از ضروریات جهان امروز است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تعامل مشترک بین اسلام و مسیحیت از ضروریات جهان امروز است تعامل مشترک بین اسلام و مسیحیت از ضروریات جهان امروز است تعامل مشترک بین اسلام و مسیحیت از ضروریات جهان امروز است تعامل مشترک بین اسلام و مسیحیت از ضروریات جهان امروز است تعامل مشترک بین اسلام و مسیحیت از ضروریات جهان امروز است

تعامل مشترک بین اسلام و مسیحیت از ضروریات جهان امروز است

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی که به منظور دیدار و گفت و گو با مقام های واتیکان به ایتالیا سفر کرده است با کاردینال سندری رییس مجمع کلیساهای شرق دیدار کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در اين ديدار كه با حضور حجت الاسلام محمد طاهر رباني سفير جمهوري اسلامي ايران در واتيكان برگزار شد، در زمينه تقويت ارزش‌هاي مشترك اخلاقي، مبارزه با فقر، مبارزه با ظلم و ستم در جهان، توسعه، رحمت و برابري به منظور تقويت صلح بين المللي، تقويت و تحكيم بنيان خانواده، تربيت و ارتقاي جايگاه معنوي انسان، خشونت‌هاي داعش عليه مسلمانان و مسيحيان در خاورميانه بحث و تبادل نظر شد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در اين ديدار به برخي از آيات قرآن كريم مبني بر دعوت اسلام به گفت و گو با اهل كتاب و همكاري در حوزه‌هاي مشترك اشاره كرد و افزود: اسلام و مسيحيت دو دين پر طرفدار در جهان امروز هستند و مي‌توانند در بسياري از مسايل با يكديگر تعامل مشترك داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسكر ادامه داد: امروز جامعه بشري با توسعه خشونت و جنگ، در معرض خطر جدي قرار دارد و ما بايد تلاش كنيم، رحمت، عدالت و صلح بين المللي در همه جاي گيتي حاكم شود.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت همچنين پيشنهاد تشكيل كميته اي مشترك براي بررسي راهكارهاي تحقق و اهداف يادشده را مطرح كرد.
كاردينال سندري نيز در اين ديدار با بيان اينكه همه موضوع‌هاي مطرح شده از سوي نماينده مقام معظم رهبري مهم و قابل توجه است ابراز اميدواري كرد تا گام‌هاي جدي براي همكاري مشترك برداشته شود.
كاردينال سندري همچنين به جايگاه زيارت در مسيحيت اشاره كرد و ادامه داد: تمامي لحظات زندگي ما، جزو سفر و زيارت به سوي خدا است و همه ما مسافري هستيم كه به سوي خدا مي‌رويم.
وي ضمن معرفي سال جديد ميلادي به نام سال ژوبيله گفت: موضوع زيارت و رفتن به اماكن مقدسه و طلب مغفرت در اين سال مقدس، يكي از موضوع‌هاي مهم است.
بر اساس اين گزارش، مجمع كليساهاي شرقي در سال ۱۸۶۲ ميلادي تاسيس شد و واتيكان به لحاظ اهتمام خاصي كه به كاتوليك‌هاي خاورميانه دارد سعي كرده است تا جايگاه ويژه اي براي مجمع كليساهاي شرقي قايل شود. اهداف و وظايف مجمع كليساهاي شرقي نظارت بر فعاليت‌هاي فرهنگي حوزه‌ها و نهادهاي كليسايي مناطق شرقي، تاسيس يا انحلال خليفه گري‌ها و رسيدگي به امور آنان، معرفي اسقف، اسقف اعظم و پاتريارك به پاپ براي انتصاب در اموركليساهاي شرقي است. اين مجمع داراي جايگاه ويژه اي در كليساي كاتوليك است. درگذشته دور، شخص پاپ رياست اين مجمع را برعهده داشت و بعدها مسووليت اين مجمع به كاردينال واگذار شد.


| شناسه مطلب: 52850




قاضي عسكر



نظرات کاربران